بورس‌نیوز(بورس‌خبر)، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
جمعه ۲۹ تير ۱۴۰۳ - ۱۸:۱۲
رکورد تولید و فروش در
جلسه مجمع عمومی شرکت پتروشیمی شازند ساعت ۱۰:۰۰ روز جمعه مورخ ۱۴۰۳/۰۴/۲۹ شهر تهران برگزار شد. 
کد خبر : ۲۸۳۶۱۴
نویسنده :
مینا علیزاده

به گزارش بورس نیوز، مجمع پتروشیمی شازند برای منتهی به سال مالی ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ در روز ۲۹ تیرماه برگزار شد.

بر اساس این گزارش، در این مجمع، خلیلی نیا، مدیرعامل پتروشیمی شازند اظهار کرد: تولید شرکت پتروشیمی شازند از ۱۸۴۸ تن به ۱۹۱۵ تن رسید که با رشد ۴ درصدی همراه شد. درآمد عملیاتی "شاراک" نسبت به سال گذشته رشد ۲۸ درصدی و بهای تمام شده تولید با ۷ همت افزایش به ۲۷ همت رسید و رشد ۳۱ درصدی را محقق کرد. این امر باعث کاهش سود عملیاتی و سود خالص و سود پایه هر سهم "شاراک" شد.

وی افزود: سود ناشی از نرخ تسعیر ارز به دلیل اینکه قیمت خوراک با نرخ ارز نیمایی ۳۸.۵۰۰ تومان محاسبه و ۱۰ هزار تومان نسبت به سال قبل افزایش داشت، کاهش یافت. همچنین، از مرداد ماه سال گذشته فروش صادراتی "شاراک" با کاهش مواجه شد. از سوی دیگر فروش صادراتی ۲۰۱ میلیون دلاری شرکت در سال مالی گذشته محقق شد.

مدیرعامل "شاراک" بیان کرد: همچنین در سال ۱۴۰۲، ما برنامه توسعه و گسترش منابع خوراک، استفاده از خوراک بوتان شرکت پالایش نفت امام خمینی (ره) شازند را جهت تولید محصولات با ارزش افزوده بالا به میزان ۴۵۱ هزار تن در چرخه تولید را در دستور کار قرار دادیم.

وی خاطرنشان کرد: همچنین، شاراک برای کاهش وابستگی به نفتا، را در برنامه خود قرار داده است. همچنین خوراک گازی را در برنامه کاری قرار دادیم که در این راستا افزایش امکان ذخیره خوراکی‌های گازی نیز اجرا شده است.


خلیلی نیا، در ادامه با اشاره به افزایش نرخ خوراک و سوخت گفت: عواملی مانند افزایش نرخ خوراک، حقوق و دستمزد، مالیات و عوارض صادراتی منجر به کاهش حاشیه سود خالص شرکت از ۱۲درصد به ۶ درصد گردید.


خلیلی نیا ادامه داد: سازگارسازی واحد الفین با خوراک‌های گازی مانند بوتان در جهت کاهش وابستگی به نفتا در دستور کار بود که در سال ۱۴۰۳ نیز پیگیری خواهد شد.

مدیرعامل پتروشیمی شازند در ادامه مجمع توضیح داد: رشد ۴ درصدی تولید، تولید ۱.۵ میلیون تنی محصول در سال ۱۴۰۲، شکسته شدن رکورد تولید و فروش در تاریخ "شاراک"، افزایش ۳ درصدی تولید و ثبت رکورد ۹۲۶ هزار تنی تولید، افزایش ۲۸ درصدی درآمد و ثبت رکورد ۲۹۸ هزار میلیارد تومانی، خودکفایی در تولید کاتالیست ارزشمند روپک و صرفه‌جویی ۵ هزار میلیارد ریالی، اورهال و کاهش ۷۸ درصدی گاز‌های خروجی از فلر‌های مجتمع از جمله اقداماتی بود که در سال ۱۴۰۲ انجام شد.

وی افزود: همچنین، دریافت گواهی نامه سیستم‌های مدیریتی یکپارچه شامل: ISO۱۴۰۰۱، ISO۹۰۰۱، ISO۴۵۰۰۱ و تمدید سه ساله همراستا با خط مشی شرکت، کسب نشان برنز تعالی منابع انسانی برای نخستین بار در شرکت، استقرار سیستم مدیریتی ISO۵۰۰۱، کسب عنوان نخستین صنعت استان مرکزی در مصون سازی پدافند شیمیایی، کسب تندیس زرین سه ستاره همایش ملی ساخت ایران، کسب عنوان صادرکننده نمونه استان مرکزی و... را کسب کردیم.

خلیلی نیا گفت: در دو پرونده حقوقی شرکت، رای دادگاه را به نفع شرکت به منظور جلوگیری از خروج یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان به نفع سهامداران شرکت اخذ کردیم.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر
خبرنامه
برای دریافت خبرنامه بورس نیوز ایمیل خود را وارد نمایید:
نظرسنجی
به نظر شما دولت چهاردهم باید کدام یک از موارد زیر را در اولویت کاری خود قرار دهد.