بورس‌نیوز(بورس‌خبر)، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۰۸ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۸:۵۳
در بازارهای جهانی؛

طلا اوج گرفت

طلا اوج گرفت
قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۲۵ درصد افزایش به ۲۳۹۳ دلار و ۲۲ سنت رسید.
کد خبر : ۲۸۳۶۲۸
نویسنده :
مینا علیزاده

به گزارش بورس نیوز، قیمت طلا در اولین ساعات تجارت در روز دوشنبه تا اوج ۲۳۹۵ دلار افزایش یافت. امید به کاهش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا در ماه سپتامبر به دنبال انتشار اطلاعات اقتصادی این کشور مبنی بر پایین آمدن تورم، از عوامل افزایش قیمت طلا بوده است. سرمایه‌گذاران منتظر تصمیم مقامات فدرال رزرو در اجلاس روز چهارشنبه هستند و انتظار می‌رود تغییری در نرخ بهره ایجاد نشود.

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۲۵ درصد افزایش به ۲۳۹۳ دلار و ۲۲ سنت رسید. قیمت معاملات آتی طلا در بازار کامکس نیویورک هم با یک افزایش ۰.۵۰ درصدی به ۲۴۴۰ دلار و ۱۰ سنت رسیده است.

پایین آمدن نرخ تورم در آمریکا امید به کاهش زود هنگام نرخ بهره در ماه سپتامبر را افزایش داده و قیمت طلا را تقویت کرده است. کاهش نرخ بهره هزینه نگهداری طلا به عنوان یک سرمایه غیر سودده را پایین آورده و تمایل برای خرید آن را افزایش می‌دهد.

تحلیلگران عقیده دارند ترکیب کاهش فشار تورم و پایین آمدن فعالیت اقتصادی راه را برای دو بار کاهش نرخ بهره در سال جاری میلادی باز کرده است.

شاخص هزینه‌کرد مصرف فردی ۰.۱ درصد افزایش ماهانه داشته و ۲.۵ درصد هم در ماه ژوئن نسبت به سال گذشته افزایش یافته است. تورم سالیانه در ماه مه برابر با ۲.۶ درصد بود.

در این بین، تورم هسته در آمریکا که قیمت مواد غذایی و انرژی را شامل نمی‌شود تا ۰.۲ درصد به صورت ماهانه افزایش یافته است. سرمایه‌گذاران حالا ۹۰ درصد احتمال می‌دهند بانک مرکزی آمریکا نرخ بهره را یک بار در ماه سپتامبر و دو بار دیگر هم در ماه‌های نوامبر و دسامبر پایین بیاورد.

از طرف دیگر، ضعف تقاضا در چین و کاهش علاقه به خرید طلا توسط بانک مرکزی این کشور احتمالاً مانع بالا رفتن بیش از حد قیمت طلا می‌شود، چون چین بزرگترین تولیدکننده و مصرف‌کننده طلا در دنیاست.

در میان سایر فلزات گرانبها، قیمت نقره با ۰.۳۶ درصد افزایش به ۲۸ دلار و ۱۲ سنت رسید و پلاتین با یک افزایش ۰.۴۵ درصدی، ۹۴۴ دلار و ۵۵ سنت معامله می‌شود.

اشتراک گذاری :
برچسب ها :
ارسال نظر
خبرنامه
برای دریافت خبرنامه بورس نیوز ایمیل خود را وارد نمایید:
نظرسنجی
به نظر شما دولت چهاردهم باید کدام یک از موارد زیر را در اولویت کاری خود قرار دهد.