بورس‌نیوز(بورس‌خبر)، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۱۷ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۹:۳۱
توقف رشد فعالیت های تجاری منطقه یورو
نظرسنجی نشان داد که رشد فعالیت‌های تجاری منطقه یورو در ماه گذشته متوقف شد، زیرا مشکلات در صنعت خدمات این بلوک با رکود عمیق‌تر در بخش تولید ترکیب شد.
کد خبر : ۲۸۴۰۰۳
نویسنده :
مینا علیزاده

به گزارش بورس نیوز، شاخص ترکیبی مدیران خرید در ماه جولای که توسط S&P Global گردآوری شده و به عنوان معیار خوبی برای سلامت کلی اقتصاد دیده می‌شود، از ۵۰.۹ ژوئن به ۵۰.۲ کاهش یافت و به سختی از مرز ۵۰ که رشد را از انقباض جدا می‌کند فراتر رفت، اما اندکی بالاتر از برآورد اولیه ۵۰.۱ بود و پنجمین ماه متوالی خود را در قلمرو مثبت افزایش داد.

اقتصاد منطقه یورو در ماه جولای با سرعت حلزونی در حال رشد است. سیروس د لا روبیا، اقتصاددان ارشد بانک تجاری هامبورگ، گفت: از نظر بخش، خدمات مانند اوایل سال سرعت بیشتری نمی‌گیرد، در حالی که رکود صنعتی همچنان ادامه دارد.

شاخص مدیران خرید خدمات ماه گذشته از ۵۲.۸ به ۵۱.۹ کاهش یافت که مطابق با برآورد اولیه بود. شاخص مدیران خرید تولیدی که هفته گذشته منتشر شد، نشان داد که فعالیت کارخانه‌ها در بحبوحه ضعف گسترده در انقباض باقی مانده و تولید با سریع‌ترین سرعت خود در سال جاری کاهش یافته است.

تقاضای کلی در سراسر منطقه برای دومین ماه کاهش یافت و با سرعتی شدیدتر از ژوئن کاهش یافت. شاخص ترکیبی تجارت جدید از ۴۹.۴ به ۴۹ کاهش یافت. این کاهش با وجود افزایش قیمت‌ها توسط شرکت‌ها در ماه جولای کمتر از ژوئن بود.

طبق گزارش رویترز، نظرسنجی نشان داد که بانک مرکزی اروپا با کاهش گسترده نرخ در ماه ژوئن، نرخ سپرده خود را در ماه گذشته روی ۳.۷۵ درصد گذاشت، اما انتظار می‌رود امسال دو بار دیگر، احتمالاً در ماه سپتامبر، آن را کاهش دهد.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر
خبرنامه
برای دریافت خبرنامه بورس نیوز ایمیل خود را وارد نمایید:
نظرسنجی
به نظر شما دولت چهاردهم باید کدام یک از موارد زیر را در اولویت کاری خود قرار دهد.