بورس‌نیوز(بورس‌خبر)، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۲۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۴۶
رشد ۴۲ درصدی درآمد
شرکت ایران‌خودرو با درآمد ۲۶.۷ همت، با اختلاف بسیار زیادی از دیگر رقبای خود پیشی گرفته و روند رو به رشد خود را حفظ کرده است. بدین صورت که "خساپا" با درآمد ۹.۲ همت در جایگاه بعدی قرار گرفته و "خپارس" نیز با کسب درآمد ۴ هزار و ۱۵۶ میلیارد تومانی، جایگاه سوم را به خود اختصاص داده است. این در حالی است که بسیاری از شرکت‌های هم‌گروه در شرایط وخیم قرار گرفته و با کاهش درآمدزایی چند ده درصدی مواجه شده‌اند.
کد خبر : ۲۸۴۱۴۵
نویسنده :
علی وکیلی مقدم

به گزارش بورس‌نیوز، شرکت ایران‌خودرو با سرمایه ثبت‌شده ۳۰ هزار و ۱۶۵ میلیارد تومانی و ارزش بازار ۶۹.۴ همت، عملکرد خوبی از خود در ۴ ماهه ابتدایی سال جاری به ثبت رسانده است.

رشد ۴۲ درصدی درآمد

"خودرو" در تیرماه توانسته به درآمد ۲۶ هزار و ۷۹۳ میلیارد تومانی دست یابد که در مقایسه با دوره مشابه سال گذشته، بیش از ۴۲ درصد افزایش داشته است و به سطح یاد شده دست یافته است. درآمد تجمیعی آن نیز با رشد حدود ۲۰ هزار میلیارد تومانی، معادل ۲۶ درصد همراه بوده است. این موضوع باعث شده جایگاه ویژه‌ای برای "خودرو" نسبت به دیگر خودروسازان و هم‌گروه‌های این صنعت ایجاد شود.

رشد ۴۲ درصدی درآمد

در نمودار فوق مشاهده می‌فرمایید که شرکت ایران‌خودرو با درآمد ۲۶.۷ همت، با اختلاف بسیار زیادی از دیگر رقبای خود پیشی گرفته و روند رو به رشد خود را حفظ کرده است. بدین صورت که "خساپا" با درآمد ۹.۲ همت در جایگاه بعدی قرار گرفته و "خپارس" نیز با کسب درآمد ۴ هزار و ۱۵۶ میلیارد تومانی، جایگاه سوم را به خود اختصاص داده است. این در حالی است که بسیاری از شرکت‌های هم‌گروه در شرایط وخیم قرار گرفته و با کاهش درآمدزایی چند ده درصدی مواجه شده‌اند.

رشد ۴۲ درصدی درآمد

میانگین درآمدی "خودرو" در این دوره چهارماهه به مبلغ ۲۲ هزار و ۲۰ میلیارد تومان به ثبت رسیده که از میانگین درآمدی سالانه منتهی به سال مالی ۱۴۰۲ حدود ۵ درصد رشد داشته است و این موضوع نویدبخش افزایش این میزان طی سال جاری است.

پایان مطلب

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
ارسال نظر
خبرنامه
برای دریافت خبرنامه بورس نیوز ایمیل خود را وارد نمایید:
نظرسنجی
به نظر شما دولت چهاردهم باید کدام یک از موارد زیر را در اولویت کاری خود قرار دهد.