بورس‌نیوز(بورس‌خبر)، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۲۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۶:۲۸
رشد قابل توجه درآمد‌های عملیاتی بانک توسعه صادرات/بانک توسعه صادرات در سه شاخص رتبه نخست را کسب کرده است
مدیرعامل بانک توسعه صادرات گفت: بانک توسعه صادرات در سه شاخص رتبه اول را در شبکه بانکی به دست آورده است.
کد خبر : ۲۸۴۱۴۹
نویسنده :
مینا علیزاده

افشین خانی، مدیرعامل بانک توسعه صادرات درگفتگو با بورس نیوز، درباره پلتفرم بانک صادرات اظهار کرد: بانک توسعه صادرات روی دو حوزه بیشترین سرمایه گذاری را انجام می‌دهد. یکی در حوزه ارزی و دیگری IT. در حوزه فناوری و IT بانک به دنبال این است که خدمات خود را به صورت وب سرویس در اختیار مشتریان قرار دهد. با توجه به سبد مشتریان بانک توسعه صادرات که عمدتا مشتریان حقوقی بوده و به دنبال خدماتی در حوزه تجارت اعم از صادرات و هم واردات با محوریت صادرات است، بانک به این جمع بندی رسید که در سامانه بانکداری باز خود فضایی را تحت عنوان "اگزیم بوم" فراهم کند. در "اگزیم بوم" قرار است خدماتی مانند طرح الماسان را پیاده سازی کنیم. امیدواریم پلتفرم‌هایی مشابه اگزیم بوم کار مشتریان را از سرویس گرفتن از بانک آسان‌تر کند.

خانی با اشاره به سودآوری بانک توسعه صادرات افزود: بانک توسعه صادرات در سه شاخص رتبه اول را در شبکه بانکی به دست آورده است. نسبت کفایت سرمایه بانک امروز ۱۶.۷ درصد است. در حالی که این میانگین در شبکه بانکی کمتر از ۶ درصد است. همچنین نسبت سودآوری بانک به رغم اینکه تمام الزامات سپرده گیری بانک مرکزی و تمام مقررات اعطای تسهیلات را رعایت کرده و در راستای مر مقررات پیش رفته نسبت به سال گذشته ۷.۳ رشد داشته که این نیز یک دستاورد در شبکه بانکی محسوب می‌شود. 

مدیرعامل بانک توسعه صادرات در این باره ادامه داد: توفیق دیگر کاهش بهای تمام شده پول است. به رغم اینکه هزینه‌های تجهیز و تخصیص در بانک‌ها رو به رشد بوده، با پیاده سازی سیاست‌های اعتباری از جمله طرح الماسان و ارتباط خوب با مشتریان بانک در سال گذشته توانست ۲۸۰ میلیون دلار از مطالبات و مسدودی‌های خود را آزاد و به شبکه برگرداند. ما توانستیم ۳.۶ درصد بهای تمامم شده پول را کاهش دهیم. 

همچنین، درآمد‌های عملیاتی بانک رشد قابل توجهی داشته است. فضای بانک به گونه‌ای پیاده سازی شده که بانک از محل کارمزد‌ها و درآمد‌های عملیاتی بتواند شرایط رشد را فراهم کند که این موضوع نیز اتفاق افتاده است. درخصوص اعطای تسهیلات این بانک ۹۹.۱ از تسهیلات را به بخش خصوصی و ۹۰ درصد به بخش تولید اختصاص داده است. این‌ها عمده مواردی است که بانک توسعه صادرات به آن نیل پیدا کرده است.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
ارسال نظر
خبرنامه
برای دریافت خبرنامه بورس نیوز ایمیل خود را وارد نمایید:
نظرسنجی
به نظر شما دولت چهاردهم باید کدام یک از موارد زیر را در اولویت کاری خود قرار دهد.