بورس‌نیوز(بورس‌خبر)، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۲۲ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۲
ریزش ۷۳ درصدی مقدار فروش تجمیعی سیمان ساوه؛

بازار صادراتی "ساوه" به اغما رفت

بازار صادراتی
"ساوه" در آغاز تابستان حدود ۱۴۱ هزارتن از محصولات خود را به فروش رساند. این مقدار فروش ماهانه در مقایسه با ماه گذشته ریزش ۴۵ درصدی را به دنبال داشت.
کد خبر : ۲۸۴۱۶۴
نویسنده :
امیرحسین کریمی

بورس نیوز:

سیمان ساوه در گزارش فعالیت ماهانه‌ای که در چهارمین ماه سپری‌شده از سال مالی خود منتشر کرد، میزان درآمدی که در این دوره از فروش محصولات تولیدی به دست آورد را مبلغی برابر با ۲۰۸ میلیارد تومان به ثبت رساند. از ابتدای سال مالی نیز این مجموعه به درآمد تجمیعی یک هزار و ۲۳ میلیارد تومان رسید.

بازار صادراتی

میزان درآمد‌های حاصل‌شده ساوه از فروش محصولات مربوط به حضور این شرکت سیمانی در بازار‌های داخلی و صادراتی بود. بیشترین درآمدزایی سیمان ساوه در تیرماه متعلق به بازار داخلی با ۱۹۲ میلیارد تومان بود. ساوه از حضور در بازار خارج از کشور نیز توانست به درآمد ۱۵ میلیارد تومانی برسد.

بازار صادراتی

میزان سرمایه ثبت‌شده سیمان ساوه تا پایان تیرماه ۱۴۰۳ برابر با یک هزار و ۷۱۸ میلیارد تومان بود. میزان درآمدی که سیمان ساوه در تیرماه شناسایی کرد در مقایسه با میانگین درآمدی در ۳ ماه گذشته ۲۳ درصد کمتر بود.

روند درآمدزایی سیمان ساوه تا پایان تیرماه ۱۴۰۳

شرکت سیمان ساوه در تیرماه سال جاری میزان درآمدی که به اطلاع سهامداران رساند در مقایسه با خردادماه ۱۴۰۳ با کاهش ۳۴ درصدی روبه‌رو بود و همچنین نسبت به دوره مشابه سال گذشته نیز این مبلغ ریزش ۲۰ درصدی را به همراه داشت. 

بازار صادراتی

همان‌طور که در نمودار فوق ملاحظه می‌کنید، شرکت سیمان ساوه از ابتدای سال مالی عملکرد مثبتی را از خود بر جای گذاشته بود و در ۳ ماه گذشته نسبت به عملکرد سال گذشته خود روند صعودی را به همراه داشت اما؛ در آغاز فصل تابستان به یکباره با کاهش درآمد ماهانه و تیرماه سال گذشته مواجه شد.

سیمان ساوه در چهارمین ماه سال جاری از فروش سیمان خاکستری فله تیپ ۲ بیشترین درآمدزایی را به ثبت رساند. میزان درآمدی که از فروش این محصول عاید شرکت شد مبلغی برابر با ۸۱ میلیارد تومان بود. نرخ فروش این محصول یک میلیون و ۲۱۸ هزار تومان شناسایی شد که نسبت به ماه گذشته ۲۶ درصد افزایش داشت.

"ساوه" در آغاز تابستان حدود ۱۴۱ هزارتن از محصولات خود را به فروش رساند. این مقدار فروش ماهانه در مقایسه با ماه گذشته ریزش ۴۵ درصدی را به دنبال داشت. از ابتدای سال جاری تا انتهای تیرماه نیز مقدار فروش تجمیعی ساوه به ۸۱۸ هزارتن رسید. مقدار فروش تجمیعی این شرکت سیمانی در مقایسه با سال گذشته ۱۴ درصد کاهش یافت.

بازار صادراتی

بر اساس نمودار فوق بیشترین کاهش مقدار فروش شرکت سیمان ساوه در ۴ ماه نخست ابتدای سال مالی مربوط به بازار صادراتی است که در این بازه زمانی با ریزش ۷۳ درصدی روبه‌رو بوده و بیان‌گر این موضوع است که سیمان ساوه در بازار صادراتی خود را از دست داده است.

پایان مطلب

اشتراک گذاری :
ارسال نظر
خبرنامه
برای دریافت خبرنامه بورس نیوز ایمیل خود را وارد نمایید:
نظرسنجی
به نظر شما دولت چهاردهم باید کدام یک از موارد زیر را در اولویت کاری خود قرار دهد.