بورس‌نیوز(بورس‌خبر)، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۲۲ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۶:۰۴
سود  ۳۲۳ میلیارد تومانی
معاونت مالی و اقتصادی شرکت بیمه دی گفت: همان طور که می‌دانید سود سال ۱۴۰۱، ۳۲۳ میلیارد تومان، سود سال ۱۴۰۲، ۸۰۰ میلیارد تومان و سود سه ماهه سال ۱۴۰۳، ۳۸۰ میلیارد تومان شد که این نشان می‌دهد با سودآوری در سال ۱۴۰۳ روبه رو هستیم
کد خبر : ۲۸۴۱۷۴
نویسنده :
مینا علیزاده

بهروز قزلباش، معاونت مالی و اقتصادی شرکت بیمه دی در گفتگو با بورس نیوز، درخصوص حضور در نمایشگاه صنعت مالی اظهار کرد: بیمه دی در سال‌های اخیر رشد قابل توجهی در فروش و سودآوری داشته است. برای اینکه برندسازی خود را تقویت کنیم حضور خود را در این نمایشگاه‌ها الزامی می‌دانیم.

وی ادامه داد: شرکت بیمه دی، شرکت چهارم در صنعت بیمه و رتبه نخست را در سودآوری کسب کرده است. نمایشگاهی که امسال با نام صنعت مالی نامگذاری شده موضوعات بیمه ای، بانکی و بازار سرمایه را شامل می‌شود. بسیاری از مخاطبان سهامداران ما هستند. سهامدارانی که می‌خواهند از عملکرد شرکت آگاه باشند. شرکت بیمه دی سال ۱۴۰۲ را با موفقیت پشت سر گذاشته به طوری که سود خالص ۸۰۰ میلیارد تومانی را رقم زد.

قزلباش گفت: این سود نسبت به دوره گذشته بیش از ۲.۵ برابر شده که نتیجه عملیات بیمه گری بوده است. در فروش حق بیمه‌ها رشد ۸۰ درصدی را محقق کردیم. سال گذشته فروش ۱۷ هزار میلیارد تومانی را محقق کنیم. در کنار سود عملیات بیمه گری سود سرمایه گذاری‌ها نیز خوب بوده است. با توجه به اینکه وضعیت بازار سرمایه مناسب نبود، اما بازدهی خوبی را کسب کردیم و این سود برای شرکت بیمه دی رقم خورد.

معاونت مالی و اقتصادی شرکت بیمه دی بیان کرد: سال ۱۴۰۲ پس از استقرار موهبتی، مدیرعامل شرکت بیمه دی هدفگذاری که انجام شد، در فروش حجم قابل ملاحظه‌ای مشاهده شد. سال ۱۴۰۱ فروش ما به جز قرارداد درمان بنیاد شهید حدود ۳ هزار میلیارد تومان بود، اما در سال ۱۴۰۲ این مقدار به ۲ برابر رسید. در سال ۱۴۰۳ نیز این برنامه‌ها را با قدرت ادامه دادیم. اطلاعات ما در کدال منتشر شده است. ما توانستیم در سه ماهه ابتدای سال ۱۴۰۳ به ۳۸۰ میلیارد تومان سود دست یابیم که نسبت به دوره مشابه سال گذشته رشد خوبی داشته است. همان طور که می‌دانید سود سال ۱۴۰۱، ۳۲۳ میلیارد تومان، سود سال ۱۴۰۲، ۸۰۰ میلیارد تومان و سود سه ماهه سال ۱۴۰۳، ۳۸۰ میلیارد تومان شد که این نشان می‌دهد با سودآوری در سال ۱۴۰۳ روبه رو هستیم و امیدواریم سود خوبی را در سال جاری برای سهامداران به ارمغان بیاوریم.

وی افزود: بخشی از سود شرکت به بازار سرمایه بر می‌گردد. منابع شرکت‌های بیمه سرمایه گذاری می‌شوند. بخشی از این منابع به بازار سرمایه می‌رود. برنامه‌های ما با جدیت سال گذشته در سال جاری ادامه می‌یابد. پیش بینی فروش ما رقمی بالغ بر ۳۱ هزار میلیارد تومان است که نسبت به ۱۷ هزار میلیارد تومان فروش ۱۴۰۲، قابل ملاحظه است. امیدوار هستیم که بتوانیم سود پیش بینی شده از بخش بیمه گری را کسب کنیم. بازار سرمایه وضعیت مناسبی ندارد؛ و تحت تاثیر شرایط بیرونی افت داشته، اما با این حال استراتژی سرمایه گذاری شرکت بیمه دی را به سمت صندوق‌های با درآمد ثابت و سپرده‌های بانکی سوق می‌دهیم تا به سود موردنظر برسیم.

قزلباش در این باره ادامه داد: نسبت به سایر شرکت‌های بیمه همگروه رشد داشتیم. سهم بیمه دی ۲۴ درصد نسبت به ابتدای سال رشد داشته است. مجمع شرکت برگزار و سود خوبی نیز تقسیم شد. سعی کردیم از طریق بازارگردان از سهم بیمه دی مراقبت کنیم تا سهامداران متضرر نشوند.

اشتراک گذاری :
برچسب ها :
ارسال نظر
خبرنامه
برای دریافت خبرنامه بورس نیوز ایمیل خود را وارد نمایید:
نظرسنجی
به نظر شما دولت چهاردهم باید کدام یک از موارد زیر را در اولویت کاری خود قرار دهد.