بورس‌نیوز(بورس‌خبر)، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۲۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۱۹
برای بازنشستگان کشوری ارزش آفرینی ایجاد کردیم/ انتقال بیمه تکمیلی بازنشستگان کشوری به بیمه ملت
مدیر حوزه مدیرعامل و ارتباطات گروه مدیریت ارزش سرمایه گفت: بیمه تکمیلی همه بازنشستگان را به بیمه ملت انتقال دادیم تا هم برای بیمه ملت ارزش آفرینی ایجاد شود و هم شرایط بازنشستگان در حوزه بیمه تکمیلی تسهیل شود.
کد خبر : ۲۸۴۱۸۴
نویسنده :
مینا علیزاده

رضا حسینی، مدیر حوزه مدیرعامل و ارتباطات گروه مدیریت ارزش سرمایه صندوق بازنشستگی کشوری در گفتگو با بورس نیوز، اظهار کرد: هلدینگ ما یکی از هلدینگ‌های زیرمجموعه صندوق بازنشستگی کشوری است که در حوزه بانکی، پولی و بیمه‌ای فعالیت می‌کند. ما شرکت‌های متعددی در هلدینگ داریم. شرکت بیمه ملت، کارگزاری صبا جهاد، واسپاری آتیه صبا، شرکت خدمات مدیریت سرمایه گذاری نوآوران در این حوزه فعالیت می‌کنند. ما می‌توانیم خدمات پولی و بانکی به شرکت‌های تابعه صندوق ارائه دهیم.

اولویت اول کاری ما شرکت‌های تابعه صندوق است. زیرا صندوق بازنشستگی کشوری ۱۸۸ شرکت زیرمجموعه دارد که هر کدام در بازار سرمایه حضور دارند و خدمات پولی بانکی به آن‌ها ارائه می‌کنیم. اولویت بعدی توسعه سهم بازار ما در اقتصاد کشور و بازار سرمایه است که بدون محدودیت می‌توانیم به شرکت‌های دیگر در حوزه پذیره نویسی و اوراق بهادار، صکوک و بیمه‌ای خدمات ارائه دهیم و در اقتصاد کشور نقش آفرینی کنیم.

وی درباره افزایش ارزش بازار افزود: با مدیریت جدید صندوق بازنشستگی کشوری و اولویت بندی‌ها توانستیم در حوزه‌های مختلف ورود کنیم و این ارزش آفرینی را برای بازنشستگان کشوری که تحت پوشش صندوق بودند ایجاد کنیم. طرح‌های مختلفی در حوزه لیزینگ پایه گذاری شده تا با فروش اقساطی بتوانیم خدماتی را به بازنشستگان کشوری داشته باشیم. در حوزه بیمه نیز توانستیم با حمایت‌های صندوق بازنشستگی کشوری هم افزایی بین شرکت‌های تابعه صندوق ایجاد کنیم. در گام اول توانستیم بیمه تکمیلی همه بازنشستگان را به بیمه ملت انتقال دادیم تا هم برای بیمه ملت ارزش آفرینی ایجاد شود و هم شرایط بازنشستگان در حوزه بیمه تکمیلی تسهیل شود. با این اقدام هم پورتفو بیمه ملت ارتقا یافت و هم درآمد حاصل شده این ارزش آفرینی را برای بازنشستگان دارد. این کار در حوزه‌های مختلف در حال انجام است. برای افزایش هم افزایی شرکت‌های تابعه صندوق برنامه‌های جامعی در نظر داریم. 

حسینی بیان کرد: صندوق بازنشستگی کشوری شرکت‌های متعددی دارد که شاید از ظرفیت آن‌ها به درستی استفاده نشده است. البته به تازگی اتفاقات خوبی رقم خورد که بتوانند ارزش آفرینی بیشتری داشته باشند. به عنوان مثال در حوزه بیمه خدمات یکپارچه می‌شود. در حوزه‌های مختلف نفت، گاز، پتروشیمی، فولاد، صنایع شیر پگاه و... شرکت‌های معتبری بودند که نیاز بود یکپارچه سازی شود تا بتوانند از ظرفیت‌های یکدیگر خوب استفاده و ظرفیت‌های خاموش را فعال کنند. این اتفاق رقم خورد و با پیگیری‌های انجام شده در حال تسری به بازار‌های صادراتی است. از این طریق می‌توان سهم صندوق بازنشستگی و شرکت‌های تابعه را در اقتصاد کشور پررنگ‌تر و برای بازنشستگان ارزش آفرینی کرد.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر
خبرنامه
برای دریافت خبرنامه بورس نیوز ایمیل خود را وارد نمایید:
نظرسنجی
به نظر شما دولت چهاردهم باید کدام یک از موارد زیر را در اولویت کاری خود قرار دهد.