بورس‌نیوز(بورس‌خبر)، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۲۸ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۹:۳۰
امکان واردات در ازای صادرات صنایع فلزی با نرخ توافقی مجاز شد
رئیس‌کل بانک مرکزی امکان واردات در ازای صادرات صنایع فلزی، فلزات رنگی و سایر شرکت‌های هم گروه را با نرخ توافقی مجاز اعلام کرد.
کد خبر : ۲۸۴۳۳۶
نویسنده :
مینا علیزاده

به گزارش بورس نیوز،  محمدرضا فرزین، رئیس‌کل بانک مرکزی اظهار کرد: کمیته بازگشت ارز حاصل از صادرات با بهره‌گیری از ظرفیت تبصره بند ۱ ماده ۸ آئین نامه فوق برای توسعه صادرات صنایع فلزی و تأمین مصارف ارزی زنجیره مذکور از قبیل تأمین مواد اولیه، تجهیزات و ماشین آلات و همچنین تأمین انرژی‌های مورد نیاز این صنعت، امکان واردات در ازای صادرات ایشان و سایر شرکت‌های هم گروه را با نرخ توافقی مجاز دانست.

وی افزود: منابع حاصل از صادرات همه اقلام تولیدی و زنجیره صدرالاشاره می‌تواند به مصارف ارزی مربوط به این زنجیره حسب تشخیص وزارت صنعت، معدن و تجارت تخصیص داده شود.

وی تاکید کرد: این تصمیم مهم، موجب افزایش صادرات صنعت فولاد و فلزات رنگین اساسی به علت جذابیت ایجاد شده در صادرات و به تبع آن، تأمین ارز طرح‌های توسعه زنجیره‌ی فولاد و فلزات رنگین اساسی، تسهیل و تسریع می‌شود.

رئیس کل بانک مرکزی افزود: این موضوع البته بر درآمد‌های آتی و افزایش تولیدات محصولات شرکت‌های فولادی و فلزی حاضر در بورس کشور نیز مؤثر خواهد بود.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر
خبرنامه
برای دریافت خبرنامه بورس نیوز ایمیل خود را وارد نمایید:
نظرسنجی
به نظر شما دولت چهاردهم باید کدام یک از موارد زیر را در اولویت کاری خود قرار دهد.