بورس‌نیوز(بورس‌خبر)، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۳۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۰۳
پتروشیمی بوعلی سینا موفق‌ترین مجتمع صنعتی کشور در ۴ ماهه نخست سال ۱۴۰۳
شد ۵۳ درصدی فروش «بوعلی»؛ پتروشیمی بوعلی سینا موفق‌ترین مجتمع صنعتی کشور در ۴ ماهه نخست سال ۱۴۰۳ بررسی عملکرد مالی ۲۱۰ شرکت تولیدی کشور در ۴ ماه نخست امسال برپایه اطلاعات سازمان بورس و اوراق بهادار نشان می‌دهد که پتروشیمی بوعلی سینا با رشد ۵۳ درصدی در مبلغ فروش، موفق‌ترین شرکت در صنعت پتروشیمی
کد خبر : ۲۸۴۵۰۰
نویسنده :
مینا علیزاده

به گزارش بورس نیوز، بررسی عملکرد مالی ۲۱۰ شرکت تولیدی کشور در ۴ ماه نخست امسال برپایه اطلاعات سازمان بورس و اوراق بهادار نشان می‌دهد که پتروشیمی بوعلی سینا با رشد ۵۳ درصدی در مبلغ فروش، موفق‌ترین شرکت در صنعت پتروشیمی بوده است. این میزان رشد نسبت به دوره مشابه سال گذشته، بوعلی سینا را در رتبه نخست از نظر افزایش فروش قرار داده است.

این در حالی است که سایر شرکت‌های پتروشیمی نیز رشد قابل توجهی داشته‌اند، از جمله پتروشیمی نوری با ۴۴ درصد، پتروشیمی جم با ۳۶ درصد، پتروشیمی شازند با ۲۸ درصد، پتروشیمی شیراز با ۲۵ درصد، پتروشیمی فناوران با ۱۴ درصد و پتروشیمی خارک با ۱۳ درصد رشد در مدت مشابه افزایش فروش را ثبت کرده‌اند.

بررسی جامع بورس تهران از عملکرد مالی این شرکت‌ها حاکی از آن است که عوامل مؤثری همچون قیمت‌گذاری دستوری، ناترازی انرژی و نرخ خوراک باعث کاهش حاشیه سود شرکت‌ها شده است، ولی شرکت پتروشیمی بوعلی سینا با مدیریت کارآمد و راهبردی در شرایط پیش آمده توانسته بیشترین رشد فروش را به ثبت برساند.

در سایر صنایع نیز شرکت‌های مشابهی توانسته‌اند به رشد خوبی دست یابند. به عنوان مثال، فولاد مبارکه و ایران خودرو نیز با رشد قابل توجهی در فروش محصولات خود روبرو شده‌اند.

با این حال، برجسته‌ترین عملکرد در صنعت پتروشیمی متعلق به بوعلی سینا است که توانسته با افزایش ۵۳ درصدی فروش، در اوج باقی بماند.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر
خبرنامه
برای دریافت خبرنامه بورس نیوز ایمیل خود را وارد نمایید:
نظرسنجی
به نظر شما دولت چهاردهم باید کدام یک از موارد زیر را در اولویت کاری خود قرار دهد.