بورس‌نیوز(بورس‌خبر)، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۰۷ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۵
واردات طلای چین افزایش یافت
داده‌ها نشان داد که واردات خالص طلای چین از طریق هنگ‌کنگ در ماه جولای حدود ۱۷ درصد نسبت به ماه قبل افزایش یافت که اولین افزایش از ماه مارس بود.
کد خبر : ۲۸۴۷۲۱
نویسنده :
مینا علیزاده

به گزارش بورس نیوز، داده‌های اداره آمار هنگ‌کنگ نشان می‌دهد که چین در ماه جولای ۲۵.۶۵۹ تن خالص وارد کرده است که از ۲۱.۹۱۹ تن در ژوئن افزایش یافته است. کل واردات طلا از طریق هنگ‌کنگ بیش از ۶ درصد افزایش یافت و به ۳۱.۴۵۷ تن رسید.

چین اولین مصرف‌کننده شمش است و الگو‌های خرید آن می‌تواند بر قیمت‌های جهانی تأثیر بگذارد. بانک مرکزی چین در ماه می‌خرید طلا را متوقف کرد و جولای سومین ماه متوالی است که برای ذخایر خود خرید نمی‌کند. چهار منبع آگاه در اوایل این ماه به رویترز گفتند، با این حال، به چندین بانک چینی، سهمیه‌های واردات طلای جدید از بانک مرکزی با پیش‌بینی افزایش تقاضا علیرغم قیمت‌های بی‌سابقه داده شده است.

این سهمیه‌ها به بانک خلق چین کمک می‌کند تا میزان ورود شمش به کشور را کنترل کند. داده‌های هنگ‌کنگ ممکن است تصویر کاملی از خرید‌های چینی ارائه نکند، زیرا طلا از طریق شانگ‌های و پکن نیز وارد می‌شود.

مقامات صنعت پیش‌بینی می‌کنند که تقاضای طلا در چین در ماه‌های آینده افزایش یابد، زیرا مصرف‌کنندگان با قیمت‌های بالاتر سازگار می‌شوند. انتظار می‌رود که عدم اطمینان اقتصادی و نگرانی در مورد ضعف ارز باعث افزایش جریان سرمایه‌گذاری شود.

طبق گزارش رویترز، طلا در سال جاری تاکنون بیش از ۲۱ درصد افزایش داشته است و در هفته گذشته به بالاترین سطح خود یعنی ۲۵۳۱ دلار و ۶۰ سنت در هر اونس رسید.

اشتراک گذاری :
برچسب ها :
ارسال نظر
خبرنامه
برای دریافت خبرنامه بورس نیوز ایمیل خود را وارد نمایید:
نظرسنجی
به نظر شما دولت چهاردهم باید کدام یک از موارد زیر را در اولویت کاری خود قرار دهد.