بورس‌نیوز(بورس‌خبر)، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۰۷ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۶:۰۹
به روزآوری محصولات نیازمند بخش تحقیق و توسعه/ همکاری بین المللی باعث رشد و تعالی شرکت‌ها می‌شود
مدیر اجرایی هلدینگ گلدیران گفت: همکاری‌های بین المللی باعث می‌شود در فرایند‌های ما یادگیری اتفاق بیفتد و از تکنولوژی‌ها و دانش جدید بهره‌مند شویم.
کد خبر : ۲۸۴۷۴۳
نویسنده :
مینا علیزاده

فرزام زمانی، مدیر اجرایی هلدینگ گلدیران در گفتگو با بورس نیوز، اظهار کرد: مجموعه گلدیران با قدمت بیش از ۳۰ سال در ایران مشغول فعالیت است. بیش از ۲۵۰۰ نفر به صورت مستقیم در مجموعه گلدیران مشغول به کار هستند. با در نظر گرفتن همکاران مختلف در حوزه خدمات پس از فروش و تامین بیش از ۴ هزار نفر مشغول فعالیت هستند که رقم قابل توجهی است.

وی افزود: مجموعه ما یک مجموعه تولیدی با ۴ کارخانه تولیدی در دو سایت شهرک صنعتی قزوین و منطقه سیرجان در استان کرمان است. یکی از کارخانه‌های ما در تولید لوازم خانگی در سیرجان مشغول به فعالیت است. یک کارخانه در شهرک صنعتی کاسپین قزوین داریم. کارخانه دیگری در قزوین داریم که مشغول تولید کولر‌های صنعتی و خانگی و چیلرهاست. کارخانه دیگر در قزوین است که مسئولیت تولید محصولات IT  مانند مانیتور را انجام می‌دهد. به زودی توسعه سایت‌های تولید در محل مناسب قطعات مرتبط با صنعت لوازم خانگی را اضافه خواهیم کرد..

زمانی خاطرنشان کرد: مجموعه شرکت‌های فعال ما بیش از ۱۵ شرکت است که در حوزه تامین، تولید، لجستیک و خدمات پس از فروش فعالیت می‌کند.

مدیر اجرایی هلدینگ گلدیران ادامه داد: همچنین شرکت‌هایی داریم که در این حوزه و عرصه به عنوان شرکت‌های حمایت‌کننده مانند بیمه مشغول به فعالیت هستند و برای اولین بار بیمه‌های تخصصی در حوزه لوازم خانگی را ارائه می‌دهند.

وی توضیح داد: اصولا شرایط صنعت ما و شرکت گلدیران جدا از شرایط صنعت، اصول و قواعد فعالیت‌های اقتصادی که در ایران حاکم است، نیست. ما مثل همه شرکت‌های فعال در عرصه تولید با مسائل و مشکلات عدیده‌ای مواجه هستیم.

زمانی در این باره بیان کرد: مساله ارز، یکی از مشکلات است. باتوجه به مشکلاتی که تحریم ایجاد کرده و منابع ارزی دچار محدودیت شدند، در ماه‌های اخیر اتفاقاتی در بحث تخصیص ارزی رخ داده است. بعضا این تخصیص‌ها با دوره زمانی طولانی تری به شرکت‌ها اعلام می‌شود. طبیعی است که هرچقدر این دوره زمانی طولانی‌تر شود، تاثیرات مخربی بر نقدینگی شرکت‌ها خواهد گذاشت. بعضا برخی از قواعد اعلام شده که در گذشته نبوده، باعث شده که کالا‌ها در گمرک بماند، ترخیص‌ها دیرتر اتفاق بیفتد و هزینه‌های دموراژ بیشتری به شرکت‌ها تحمیل شود.

مدیر اجرایی هلدینگ گلدیران گفت: در خصوص تکنولوژی، طبیعی است که بسیاری از تولیدکنندگان بزرگ دنیا به دلیل مسائل تحریم نتوانند به طور مستقیم با ایران کار کنند. شرکت ما همراه دیگر فعالان این صنعت سعی کرده که مسائل را تحلیل و راهکار‌های معینی را دنبال کند تا از نظر تکنولوژی، صنعت از دنیا عقب نیفتند. این دو موضوع دو چالش مهم در مباحث اقتصادی شرکت هاست.

زمانی افزود: به روزآوری محصولات در همه صنایع نیاز به بخش مهم تحقیق و توسعه دارد. طبیعی است هر شرکتی که در این خصوص بیشتر فکر کند، امکان به روز آوری محصولات توام با روند‌هایی که در دنیا وجود دارد را مهیا خواهد کرد. موضوعی که ما دنبال می‌کنیم این است که در طول مسیر تولید، از توان و تخصص داخلی استفاده کنیم تا همراه با تغییرات تکنولوژی که در دنیا اتفاق می‌افتد، بتوانیم این روند‌ها را در محصولات خود بگنجانیم. مشتریان به مجموعه گلدیران همواره به عنوان شرکت پیشرو نگاه کردند. امیدواریم بتوانیم این کار را همراه با دیگر فعالان این عرصه جلو ببریم و مصرف کننده نهایی بتواند برنده اصلی باشد.

وی ادامه داد: باتوجه به محدودیت‌های تخصیص ارز و ارزبری برخی از محصولات همیشه با این پدیده رو به رو هستیم که بتوانیم توازن خوبی برقرار کنیم و سرمایه گذاری لازم را در بالا بردن عمق ساخت انجام دهیم. تصمیمات خوبی در حیطه افزایش سرمایه گذاری‌ها در شرکت‌های تولیدی و گروه گلدیران اخذ شد به خصوص در شرکت صنایع، موضوعات ذیربط را از طریق کدال به اطلاع سهامداران می‌رسانیم.

مدیر اجرایی هلدینگ گلدیران خاطرنشان کرد: تجربه ثابت کرده که همه جای دنیا انحصار توام با فساد خواهد بود. بازنده اصلی مصرف کننده است که از محصولات به روز، توانمند، با کیفیت و قیمت مناسب محروم می‌شود. ما در گلدیران در همه بخش‌ها اعتقاد راسخ داریم که همکاری‌های بین المللی باعث می‌شود در فرایند‌های ما یادگیری اتفاق بیفتد و از تکنولوژی‌ها و دانش جدید بهره‌مند شویم. اعتقاد داریم که گام برداشتن در مسیر همکاری بین المللی همواره باعث رشد و تعالی شرکت‌ها و تولید محصولات باکیفیت خواهد شد. امیدواریم در ادامه مسیر فرایند‌ها به گونه‌ای پیش رود که همکاری‌ها بیشتر شود. اگر به فرایند تولید در شرکت‌های تولیدی فعال در عرصه فعلی نگاه کنید می‌بینید که ماشین آلات و دانش فنی تولید در نتیجه همکاری بین المللی شکل گرفته است. این موضوع نه تنها تهدید نیست بلکه فرصت ارزشمندی برای همه فعالان در عرصه تولید است که بتوانند شرایط فعلی را به شرایط بهتر ارتقا دهند.

اشتراک گذاری :
برچسب ها :
ارسال نظر
خبرنامه
برای دریافت خبرنامه بورس نیوز ایمیل خود را وارد نمایید:
نظرسنجی
به نظر شما دولت چهاردهم باید کدام یک از موارد زیر را در اولویت کاری خود قرار دهد.