بورس‌نیوز(بورس‌خبر)، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
پنجشنبه ۱۵ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۳:۲۰
ضرر ۱۰ برابری کلاهبرداری‌ها از خودپرداز‌های بیت‌کوین
نتایج تحقیقات جدید نشان می‌دهد از سال ۲۰۲۰، ضرر کلاهبرداری‌ها از خودپرداز‌های بیت‌کوین تقریبا ۱۰ برابر شده است.
کد خبر : ۲۸۴۹۱۹
نویسنده :
مینا علیزاده

به گزارش بورس نیوز، نتایج تحقیقات جدید نشان می‌دهد از سال ۲۰۲۰، ضرر کلاهبرداری‌ها از خودپرداز‌های بیت‌کوین تقریبا ۱۰ برابر شده است.

کمیسیون تجارت فدرال ایالات‌متحده (FTC) اعلام کرد نتایج تحقیقات جدید نشان می‌دهد ضرر کلاهبرداری‌ها با خودپرداز بیت‌کوین تقریبا ۱۰ برابر شده و به بیش از ۱۱۰ میلیون دلار در سال ۲۰۲۳ رسیده است.

این کمیسیون می‌گوید زیان کلاهبرداری با دستگاه‌های خودپرداز بیت‌کوین در ۶ ماه اول سال جاری به بیش از ۶۵ میلیون دلار رسیده است.

افراد بالای ۶۰ سال در این بازه زمانی، بیش از سه برابر افراد جوانتر احتمال کلاهبرداری با خودپرداز‌های بیت‌کوین را گزارش کنند. در تمام سنین، میانگین ضرر گزارش شده در نیمه اول سال جاری ۱۰هزار دلار بوده است.

دستگاه‌های خودپرداز بیت‌کوین که ماشین‌هایی شبیه دستگاه‌های خودپرداز سنتی هستند، اغلب در فروشگاه، جایگاه‌های بنزین و سایر مناطق پرتردد یافت می‌شوند. آن‌ها در ازای دریافت پول نقد، ارز دیجیتال پرداخت می‌کنند و درواقع ابزاری برای خرید و فروش ارز دیجیتال محسوب می‌شوند و اکنون استفاده از آن‌ها توسط کلاهبرداران در حال افزایش است.

بیزنس گزارش کرد، به گفته کمیسیون، اکثر ضرر‌های کلاهبرداری خودپرداز‌های بیت‌کوین در نتیجه جعل هویت، جعل هویت تجاری و کلاهبرداری‌های پشتیبانی فنی رخ می‌دهد.

مجموع ارزش بازار جهانی ارز‌های دیجیتال در حال حاضر ۲ تریلیون دلار برآورد می‌شود که این رقم نسبت به روز قبل ۰.۵۴ درصد بیشتر شده است. در حال حاضر ۵۶.۳۵ درصد کل بازار ارز‌های دیجیتال در اختیار بیت‌کوین است که ۰.۰۰ درصد کاهش روزانه را ثبت کرده است.

حجم کل بازار ارز‌های دیجیتال در ۲۴ ساعت گذشته ۶۵.۱۷ میلیارد دلار است که ۰.۹۵ درصد کاهش داشته است. حجم کل در امور مالی غیر متمرکز در حال حاضر ۳.۵۲ میلیارد دلار است که ۵.۴۰ درصد از کل حجم ۲۴ ساعته بازار ارز‌های دیجیتال بوده و حجم تمام سکه‌های پایدار اکنون ۶۰.۶۴ میلیارد دلار است که ۹۳.۰۶ درصد از کل حجم ۲۴ ساعته بازار ارز‌های دیجیتال را تشکیل می‌دهد.

اشتراک گذاری :
برچسب ها :
ارسال نظر
خبرنامه
برای دریافت خبرنامه بورس نیوز ایمیل خود را وارد نمایید:
نظرسنجی
به نظر شما دولت چهاردهم باید کدام یک از موارد زیر را در اولویت کاری خود قرار دهد.