بورس‌نیوز(بورس‌خبر)، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۲۵ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۵:۴۶
پتروشیمی بوعلی‌سینا ۱۲۰درصد ظرفیت اسمی در ۱۴۰۳ تولید خواهد داشت
مدیرعامل شرکت پتروشیمی بوعلی سینا با اشاره به اینکه این شرکت در این سال‌ها بیش از بودجه ساخت یک مجتمع پتروشیمی سود محقق کرده است، پیش‌بینی کرد بوعلی امسال ۱۲۰درصد ظرفیت اسمی تولید داشته باشد.
کد خبر : ۲۸۵۲۷۹
نویسنده :
مینا علیزاده

به گزارش بورس نیوز، سیدمحمد احمدزاده دیروز (شنبه، ۲۴ شهریور) در همایش فصلی مدیران عامل گروه صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس با ارائه گزارشی از عملکرد این شرکت بیان کرد: سرمایه‌هایی ملی در اختیار ماست و موظف به تولید و سودآوری برای کشور هستیم. هدف را در پتروشیمی بوعلی سینا افزایش سودآوری تعیین کرده‌ایم و از سال ۱۳۹۸ سود «بوعلی» از ۲۰۰ میلیارد تومان با طی روند صعودی به بیش از ۱۰ هزار میلیارد تومان در سال ۱۴۰۲ رسیده و هم‌زمان ارزش سهم در بازار سرمایه روند صعودی را طی کرده است.

وی افزود: فقط ۴۰درصد خوراک پتروشیمی بوعلی سینا از شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب از طریق خط لوله تأمین و مابقی از طریق کشتی به مجتمع انتقال داده می‌شود.

مدیرعامل شرکت پتروشیمی بوعلی سینا در ادامه با اشاره به ظرفیت اسمی و ثبت رکورد‌های تازه تولید در این شرکت تصریح کرد: ظرفیت نصب‌شده تولید در مجتمع یک‌میلیون و ۷۰۰ هزار تن است، اما طی سال‌های گذشته همواره بیش از ۱۰۰درصد ظرفیت اسمی تولید کرده‌ایم و تلاش می‌کنیم تولید مجتمع بار دیگر امسال به ۱۲۰درصد ظرفیت اسمی برسد.

احمدزاده با بیان اینکه هرچه را تولید می‌کنیم به فروش می‌رسانیم که بخشی از فروش به‌صورت زمینی به مقصد کشور‌های همسایه است، ادامه داد: با افزایش تولید به بیش از ظرفیت اسمی و فروش مناسب، پارسال درآمد ۵۳ هزار میلیارد تومانی را محقق کردیم.

وی مقدار درآمد «بوعلی» در پنج‌ماهه سپری‌شده ۱۴۰۳ را ۲۷ هزار میلیارد تومان اعلام کرد و با اشاره به افزایش دلاری درآمد یادآور شد: کل ارزش سرمایه پتروشیمی بوعلی سینا حدود ۸۰۰ تا ۹۰۰ میلیون دلار است که تنها در سال گذشته حدود ۳۰۰ میلیون دلار سود محقق کرده‌ایم و در این سال‌ها بیش از یک مجتمع «بوعلی» سود محقق کرده‌ایم.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
روند مثبت تولید و فروش
مدیرعامل پتروشیمی بوعلی اعلام کرد:

روند مثبت تولید و فروش "بوعلی" در سه ماهه سال مالی

عملکرد موفق از سوی
میزان درآمد پتروشیمی بوعلی سینا در مردادماه ۱۶ درصد بالاتر از میانگین ماهانه بود؛

عملکرد موفق از سوی "بوعلی" در کسب درآمدهای تجمیعی

پتروشیمی بوعلی سینا در میان بالاترین عملکرد‌های ماهانه صنعت پتروشیمی ایران؛

"بوعلی" موفق‌ترین آروماتیک ایران لقب گرفت

ارسال نظر
خبرنامه
برای دریافت خبرنامه بورس نیوز ایمیل خود را وارد نمایید:
نظرسنجی
به نظر شما دولت چهاردهم باید کدام یک از موارد زیر را در اولویت کاری خود قرار دهد.