بورس‌نیوز(بورس‌خبر)، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۱۹ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۸:۴۵
صرفه‌جویی ارزی حاصل بومی‌سازی قطعات در فولاد سنگان خواف به ۱۲.۵ یورو رسید
مدیرعامل شرکت فولاد سنگان گفت: صرفه جویی ارزی ناشی از بومی سازی قطعات و تجهیزات تولیدی این شرکت در همین مدت ۲۰۰ درصد رشد داشته و از ۴۲ قطعه در سال ۱۳۹۹ به ۱۳۱ قطعه در سال گذشته رسیده است.
کد خبر : ۲۸۵۳۲۵
نویسنده :
مینا علیزاده

به گزارش بورس نیوز، علی امرایی، مدیرعامل شرکت فولاد سنگان اظهار کرد: صرفه جویی ارزی ناشی از بومی سازی قطعات و تجهیزات تولیدی این شرکت در همین مدت ۲۰۰ درصد رشد داشته و از ۴۲ قطعه در سال ۱۳۹۹ به ۱۳۱ قطعه در سال گذشته رسیده است.

وی میزان صرفه جویی ارزی به دنبال بومی سازی قطعات و تجهیزات در شرکت فولاد سنگان برای سال گذشته را یک و ۹ دهم میلیون دلار ذکر و بیان کرد: این میزان برای سال جاری ۲ و ۲ دهم میلیون دلار برآورد می‌شود. 
مدیر عامل شرکت فولاد سنگان خراسان گفت: این بومی سازی موجب شد که فولاد سنگان از واردات قطعاتی که قابلیت تولید داخلی دارند، بی نیاز شود.

وی اضافه کرد: تاکنون نزدیک به ۴۰۰ قطعه و تجهیزات تولیدی فولاد سنگان با توان متخصصان داخلی این شرکت بومی سازی شده است که دستاورد بزرگی برای کشور به شمار می‌رود.

امرایی مهمترین قطعات و تجهیزات بومی سازی در این شرکت را شامل «لاینر‌ها و پمپ و نوار نقاله، ناحیه کراشر، فیلتر پرس، گیربکس و شافت و رول، همزمن و شاول، سیلندر و شوت، کوپلینگ‌ها، سرندهی ضایعات گیر و ارتعاشی و مگنت سپراتور» ذکر کرد.

وی رویکرد فولاد سنگان خراسان برای ارتقای توان عملکرد، حفظ و افزایش کیفیت تولید فعلی، رشد تولید در برنامه‌های استراتژیک و طرح‌های توسعه و ارتقای زیرساخت‌ها برشمرد و تصریح کرد: مهمترین نتیجه این مساله رشد کمی و کیفی تولید و بلوغ خودباوری در این شرکت است.

شرکت صنایع معدنی فولاد سنگان خراسان رضوی به عنوان یکی از شرکت‌های تابعه فولاد مبارکه اصفهان در منطقه سنگان شهرستان خواف فعال است.

نزدیک به ۲ هزار و ۳۰۰ نفر به صورت مستقیم در واحد‌های گندله سازی و تولید کنسانتره شرکت صنایع معدنی فولاد سنگان مشغول کار هستند و فعالیت این بخش برای ۶ هزار و ۵۰۰ نفر به صورت غیر مستقیم اشتغال ایجاد کرده است.

مجتمع سنگ آهن سنگان در مجموع با ذخیره یک میلیارد تن، یکی از ۱۰ معدن بزرگ سنگ آهن جهان و تامین کننده خوراک اولیه برای تولید ۱۷.۵ میلیون تن کنسانتره، ۱۵ میلیون تن گندله و پنج میلیون تن سنگ آهن است.

مجموعه کانسار‌های سنگ آهن سنگان در وسعتی به طول تقریبی ۲۲ کیلومتر و عرض ۱۰ کیلومتر در ۳۰۰ کیلومتری جنوب شرقی مشهد واقع است.

مرکز شهرستان خواف با ۱۲۳ کیلومتر مرز مشترک با کشور افغانستان در ۲۶۷ کیلومتری جنوب شرقی مشهد قرار دارد.

وی میزان صرفه جویی ارزی به دنبال بومی سازی قطعات و تجهیزات در شرکت فولاد سنگان برای سال گذشته را یک و ۹ دهم میلیون دلار ذکر و بیان کرد: این میزان برای سال جاری ۲ و ۲ دهم میلیون دلار برآورد می‌شود.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر
خبرنامه
برای دریافت خبرنامه بورس نیوز ایمیل خود را وارد نمایید:
نظرسنجی
به نظر شما دولت چهاردهم باید کدام یک از موارد زیر را در اولویت کاری خود قرار دهد.