بورس‌نیوز(بورس‌خبر)، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۲۸ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۵:۰۹
تغییر نرخ پودر سولفات سدیم در هر یک از بازارها؛

"شاملا" بر مدار نزول درآمدها حرکت می‌کند

در بازار صادراتی محصول پودر سولفات سدیم بر خلاف نرخ فروش آن در بازار داخلی که با کاهش نرخ همراه بود، در بازار خارجی رشد ۶ درصدی نرخ فروش را تجربه کرد.
کد خبر : ۲۸۵۳۴۷
نویسنده :
امیرحسین کریمی

 

بورس نیوز:

شرکت معدنی املاح ایران در گزارش عملکرد ماهانه‌ای که از خود در مردادمماه منتشر کرد از فروش محصولات پودر سولفات سدیم، نمک تصفیه، سولفات پتاسیم کسب درآمد کرد. "شاملا" سبد محصولات خود را در بازار‌های داخل و خارج از کشور به فروش رساند. محصولات مشترک در این ۲ بازار مربوط به پودر سولفات سدیم و نمک تصفیه سدیم بود.

میزان درآمد عملیاتی که "شاملا" در پنجمین ماه از سال جاری شناسایی کرد مبلغی برابر با ۲۰۴ میلیارد تومان بود و از ابتدای سال مالی تا انتهای مردادماه نیز مجموع درآمد تجمیعی خود را به مبلغ یک هزار و ۹۴ میلیارد تومان رساند. بیشترین درآمد ماهانه "شاملا" در مردادماه مربوط به بازار داخل کشور بود که سهم ۹۴ درصدی از درآمد‌ها را در اختیار داشت.

شرکت معدنی و املاح ایران در مردادماه سال جاری میزان درآمدی که از فروش محصولات به دست آورد نسبت به میانگین درآمدی ۴ ماه گذشته شاهد ریزش ۸ درصدی بود. همچنین شاملا در این دوره ماهانه نسبت به تیرماه سال جاری با کاهش درآمد ۱۳ درصدی مواجه بود.

بیشترین میزان درآمدزایی "شاملا" در این دوره از فروش پودر سولفات سدیم با مبلغ ۱۰۲ میلیارد تومان در بازار داخل کشور بود. نرخ فروش این محصول ۶ میلیون و ۶۷۹ هزار تومان در ازای هر تن به ثبت رسید که در این دوره با کاهش نرخ فروش ۱۶ درصدی همراه بود. دیگر محصولی که این شرکت با کاهش نرخ همراه بود مربوط به نمک تصفیه شده در بازار صادراتی بود.

محصولات نمک تصفیه شده و سولفات سدیم در بازار داخلی شاهد تغییر چشمگیری در نرخ فروش نبودند اما؛ در بازار صادراتی محصول پودر سولفات سدیم بر خلاف نرخ فروش آن در بازار داخلی که با کاهش نرخ همراه بود، در بازار خارجی رشد ۶ درصدی نرخ فروش را تجربه کرد.

پایان مطلب

اشتراک گذاری :
ارسال نظر
خبرنامه
برای دریافت خبرنامه بورس نیوز ایمیل خود را وارد نمایید:
نظرسنجی
به نظر شما دولت چهاردهم باید کدام یک از موارد زیر را در اولویت کاری خود قرار دهد.