بورس‌نیوز(بورس‌خبر)، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۰۱ مهر ۱۴۰۳ - ۱۷:۳۳
در مراسم امضای تفاهم نامه همکاری مشترک بین گروه مپنا و شرکت فرابورس ایران مطرح شد؛

آغاز همکاری گروه مپنا با فرابورس ایران/ خلق ارزش دو طرفه برای گروه مپنا و سهامداران حقیقی و حقوقی

آغاز همکاری گروه مپنا با فرابورس ایران/ خلق ارزش دو طرفه برای گروه مپنا و سهامداران حقیقی و حقوقی
توسط رویکرد‌هایی که در یک سال گذشته در گروه مپنا سرعت بیشتری پیدا کرده‌اند، تعامل نزدیک‌تری با سهامداران و دیگر ارکان بازار سرمایه در جهت ایجاد یک ارزش دو طرفه شکل خواهد گرفت؛ این ارزش هم برای استفاده این گروه صنعتی و پروژه‌های متعدد و توانایی آن در تامین مالی و هم در سمت مقابل برای سهامداران حقیقی و حقوقی جهت توانایی تملک سهام شرکت‌های مختلفی که عرضه می‌شود، خواهد بود.
کد خبر : ۲۸۵۴۱۵
نویسنده :
زهرا منصور

به گزارش بورس‌نیوز، محمد اولیا، مدیر عامل گروه مپنا در مراسم امضای تفاهم نامه همکاری مشترک بین گروه مپنا و شرکت فرابورس ایران ضمن خیر مقدم به مدعوین، مدیران عامل و فعالان بازار سرمایه بیان کرد: گروه مپنا در عملکرد خود که در یک سال گذشته شدت بیشتری یافته، در تعامل با بازار سرمایه بر چند موضوع تمرکز دارد؛ نخست اینکه به عنوان یک شرکت بورسی و یک شرکت مادر بتواند اطلاع رسانی‌های خود را به موقع و دقیق‌تر انجام دهد و از این جهت شفاف سازی عملیات خود را برای بورس بیشتر سازد که این موضوع نهایتا باعث بهره بهتر سهامداران و ارزش سهام شود.

وی افزود: موضوعی دومی که با بازار سرمایه در تعامل است اهرم کردن دارایی‌های گروه مپنا جهت تامین مالی از بازار سرمایه است تا پروژه‌ها بهتر پیش روند. یکی از مواردی که در روز‌های گذشته به نتیجه رسید انتشار اوراق صکوک بر مبنای شرکت انرژی‌های تجدید پذیر مپنا برای استفاده در پروژه‌ها است.

اولیا اشاره کرد: موضوع دیگری که از سال گذشته با وارد کردن نماد مپنا در فرابورس و معاملات آن در این بازار تحقق پیدا کرده و در حال حاضر نیز با رفع آخرین مشکلات و موانع ادامه دار است، عرضه ومپنا (هلدینگ نیروگاهی ایرانیان مپنا) در بازار است که امیدواریم ارزش خوبی به سهامداران و خریداران عرضه کند.

وی ادامه داد: نهایتا با این رویکرد‌ها که سرعت بیشتری در یک سال گذشته پیدا کرده اند، تعامل نزدیکتری با سهامداران و دیگر ارکان بازار سرمایه در جهت ایجاد یک ارزش دو طرفه شکل خواهد گرفت؛ این ارزش هم برای استفاده این گروه صنعتی و پروژه‌های متعدد و توانایی آن در تامین مالی و هم در سمت مقابل برای سهامداران حقیقی و حقوقی جهت توانایی تملک سهام شرکت‌های مختلفی که عرضه میشود، خواهد بود.

مدیر عامل گروه مپنا گفت: در کنار این موارد هیئت مدیره مپنا در یک سال گذشته به عنوان یک شرکت بورسی سعی کرده مقررات حاکمیت شرکتی مربوط به سازمان بورس را با تمرکز و پیگیری بیشتری در گروه و به خصوص در شرکت مادر پیاده کند تا بر اساس آن عملیات و کسب و کار‌های ما تحت کنترل و شفافیت بیشتری قرار بگیرد.


وی افزود: مفاد این تفاهم نامه با شرکت فرابورس، همکاری و تسریع آماده سازی برای عرضه اولیه شرکت‌هایی است که فکر می‌کنیم آماده‌تر هستند و می‌توانند ارزشی را برای سرمایه گذاران ایجاد کنند؛ شرکت‌هایی از کوچک تا بزرگ در این تفاهم نامه دیده شده اند که البته تعدادشان زیاد نیست، اما امیدواریم برای همکاری با فرابورس و عرضه اولیه این نوع دارایی‌های گروه مپنا در بازار سهام شروع خوبی باشد.

اولیا مطرح کرد: شرکت تولید برق پرند مپنا، توسعه آب لیان مپنا که مجموعه آب شیرین کن است و در اواخر سال گذشته به بهره برداری نامی رسیده، شرکت حمل و نقل چندوجهی مپنا که خدمات حمل و نقل را انجام می‌دهد، مهندسی ساخت لوکوموتیو مپنا که در بخش حمل و نقل تجیزات لوکوموتیو و وابسته را می‌سازد و می‌تواند ارزش خوبی ارائه کند، شرکت آلومینیوم الهمدی، شرکت تولید انرژی‌های تجدید پذیر مپنا که بر حوزه تجدید پذیر که حوزه رو به رشدی به لحاظ تامین انرژی کشور و کسب و کار مپنا است اثر خوبی خواهد داشت، شرکت واگن پارس مپنا که در بخش حمل و نقل قرار دارد و تکمیل کننده زنجیره ارزش در حوزه حمل و نقل هم برای لوکوموتیو و هم حمل و نقل چندوجهی است، شرکت‌هایی هستند که برای آماده سازی و عرضه اولیه پیش بینی شده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: قطعا آماده سازی از همین حال حاضر آغاز خواهد شد، بخشی نیز از قبل شروع شده، اما هرکدام از شرکت‌ها بسته به بزرگی و کوچکی و مسائلی که دارند، به نقطه عرضه اولیه خواهند رسید، عرضه اولیه تعدادی از شرکت‌ها تا پایان سال اتفاق خواهد افتاد و بخشی نیز به سال آینده موکول خواهد شد.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر
خبرنامه
برای دریافت خبرنامه بورس نیوز ایمیل خود را وارد نمایید:
نظرسنجی
به نظر شما دولت چهاردهم باید کدام یک از موارد زیر را در اولویت کاری خود قرار دهد.