بورس‌نیوز(بورس‌خبر)، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۰۲ مهر ۱۴۰۳ - ۱۰:۲۱
مدیرعامل گروه مپنا در گفتگو با بورس‌نیوز مطرح کرد؛

نقش فعالیت گروه مپنا در بهره‌وری و استفاده بیشتر از منابع انرژی

نقش فعالیت گروه مپنا در بهره‌وری و استفاده بیشتر از منابع انرژی
مدیر عامل گروه مپنا گفت: حوزه ریلی و حوزه برقی سازی دو بال تشکیل دهنده کسب و کار حمل و نقل گروه مپنا هستند و در صورت توسعه پیدا کردن در بهره وری انرژی و استفاده بیشتر از منابع انرژی تاثیر بسزایی دارند؛ در نتیجه چه در حوزه حمل و نقل که تعدادی از شرکت‌های ما در این حوزه هستند و چه در حوزه انرژی به طور مستقیم عرضه اولیه انجام دهیم، منابع حاصله در پروژه‌های آن شرکت‌ها انجام می‌شود که به طور عام کسب و کار انرژی گروه مپنا است
کد خبر : ۲۸۵۴۳۰
نویسنده :
زهرا منصور

محمد اولیاء، مدیر عامل گروه مپنا در مراسم امضای تفاهم نامه همکاری مشترک بین گروه مپنا و شرکت فرابورس ایران در گفتگو با بورس نیوز مطرح کرد: این تفاهم نامه نهایتا منجر به تعدادی عرضه اولیه می‌شود که از محل آن تامین مالی برای پروژه‌های مختلف انجام خواهد شد.

وی افزود: اما فعالیت اصلی گروه مپنا در حوزه انرژی است و اگر حمل و نقل را جزء این حوزه در نظر بگیریم (به این دلیل که حوزه ریلی و حوزه برقی سازی دو بال تشکیل دهنده کسب و کار حمل و نقل گروه مپنا هستند و در صورت توسعه پیدا کردن در بهره وری انرژی و استفاده بیشتر از منابع انرژی تاثیر بسزایی دارند) در نتیجه چه در حوزه حمل و نقل که تعدادی از شرکت‌های ما در این حوزه هستند و چه در حوزه انرژی به طور مستقیم عرضه اولیه انجام دهیم، منابع حاصله در پروژه‌های آن شرکت‌ها انجام می‌شود که به طور عام کسب و کار انرژی گروه مپنا است.

اولیاء گفت: بنگاه‌های اقتصادی صنایع بزرگ هم در حوزه فولاد معدنی و هم حوزه پتروشیمی، مشتریان بزرگ ما هستند. در حقیقت کسب و کار B۲G گروه مپنا که در دو دهه گذشته ورن بیشتری داشت در حال حاضر به B۲C یا B۲B برای صنایع بزرگ جهت گیری پیدا کرده است. طبعا این به دلیل کاهش سرمایه گذاری دولتی و مشکلات این زمینه و همچنین نیاز صنایع بزرگ و توافق نامه بین وزارتخانه‌های نیرو صنایع بود که سه سال پیش در ابتدای دولت سیزدهم برای توسعه نیروگاه‌ها توسط صنایع بزرگ امضا شد. نیمی از حدود ۱۰ هزار مگاواتی که تحت آن توافق نامه مقرر شد که صنایع بسازند، اجرایی شده و حدود ۵ هزار پروژه فعال وجود دارد که در حال حاضر بخش زیادی مربوط به پروژه‌های جاری گروه مپنا است که از سال ۱۴۰۰ شروع شده و ادامه دار خواهد بود. در سال جدید نیز قرارداد‌های جدیدی را منعقد کرده ایم که برخی نزدیک به امضای قرارداد است. قرارداد‌هایی که قبلا منتشر شده یا آماده انتشار در کدال است، بیشتر در حوزه فولادی معدنی و پتروشیمی هستند؛ بنابراین بخش زیادی از نیروگاه‌های حرارتی و تجدیدپذیر سهم پروژه‌های بزرگ گروه مپنا با این نوع مشتری‌ها است.


مدیرعامل گروه مپنا بیان کرد: امسال مجموعا در اوج تابستان حدود ۱۷ هزار مگاوات ناترازی انرژی داشتیم. وزارت نیرو برنامه دارد مقدار زیادی از این ناترازی را پوشش دهد. پیش بینی می‌شود دو سوم از این ناترازی در سال آینده پوشش داده شود و حدود ۷۰ درصد از این پوشش نیز سهم گروه مپنا به روش‌های مختلف باشد.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
ارسال نظر
خبرنامه
برای دریافت خبرنامه بورس نیوز ایمیل خود را وارد نمایید:
نظرسنجی
به نظر شما دولت چهاردهم باید کدام یک از موارد زیر را در اولویت کاری خود قرار دهد.