بورس‌نیوز(بورس‌خبر)، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۰۸ مهر ۱۴۰۳ - ۱۰:۳۸
روند درآمدزایی بانک تجارت از محل تسهیلات اعطایی جان دوباره گرفت؛

کسب درآمد ۱۰ همتی تسهیلات اعطایی "وتجارت"

کسب درآمد ۱۰ همتی تسهیلات اعطایی
میزان درآمدی که طی این دوره اعلام شد در مقایسه با مردادماه ۷۵ درصد رشد پیدا کرد و نسبت به دوره مشابه سال گذشته نیز ۵۶ درصد افزایش درآمد تسهیلات اعطایی را در کارنامه مالی خود به اطلاع سهامداران رساند.
کد خبر : ۲۸۵۶۴۷
نویسنده :
امیرحسین کریمی

بورس نیوز:

بانک تجارت در گزارش فعالیت ماهانه منتهی به پایان شهریورماه سال جاری میزان درآمد‌های عملیاتی محقق‌شده را نزدیک به مبلغ ۱۲ هزار ۵۵۷ میلیارد تومان شناسایی کرد و از ابتدای سال مالی تا پایان نیمه نخست سال جاری نیز مجموع درآمد‌های محقق‌شده این بانک به ۶۱ هزار و ۵۹۴ میلیارد تومان رسید.

"وتجارت" عمده‌ترین درآمد عملیاتی محقق‌شده که در پایان تابستان از خود بر جای گذاشت مربوط به بخش تسهیلات اعطایی با مبلغ ۹ هزار ۳۳۳ میلیارد تومان بود که دربرگیرنده‌ی ۷۴ درصد از میزان درآمدی است که طی این دوره ماهانه به دست آمده و پس از آن نیز بیشترین درآمد محقق‌شده مربوط به درآمد کارمزد با یک هزار و ۵۶۵ میلیارد تومان بود. 

کسب درآمد ۱۰ همتی تسهیلات اعطایی وتجارت+بورس نیوز

لازم به ذکر است که مبلغ به دست آمده جهت تسهیلات اعطایی با احتساب اصلاحات به ثبت رسیده اما؛ بدون محاسبه مبلغ مورد نظر درآمد تسهیلات اعطایی که بانک تجارت در شهریورماه به دست آورد مبلغی برابر با ۱۰ هزار و ۲۱۳ میلیارد تومان بود و از ابتدای سال مالی تا پایان ششمین ماه از سال جاری نیز مجموع درآمد تجمیعی این بخش برابر با ۴۳ هزار و ۲۱۲ میلیارد تومان شناسایی شد.

میزان درآمدی که طی این دوره اعلام شد در مقایسه با مردادماه ۷۵ درصد رشد پیدا کرد و نسبت به دوره مشابه سال گذشته نیز ۵۶ درصد افزایش درآمد تسهیلات اعطایی را در کارنامه مالی خود به اطلاع سهامداران رساند.

بانک تجارت در پایان شهریورماه سال جاری بیشترین میزان درآمدی که از تسهیلات اعطایی به دست آورد مربوط به بخش «مشارکت مدنی» با ۳ هزار و ۲۱۱ میلیارد تومان بود و پس از این بخش نیز بیشترین سهم درآمدزایی تسهیلات اعطایی به «مرابحه» با ۳ هزار و ۱۰۸ میلیارد تومان اختصاص یافت.

کسب درآمد ۱۰ همتی تسهیلات اعطایی وتجارت+بورس نیوز

سود سپرده‌های سرمایه‌گذاری که بانک تجارت به مشتریان خود پرداخت کرد برابر با مبلغ ۶ هزار و ۸۱۸ میلیارد تومان بود، این مبلغ طی ۶ ماه گذشته که از ابتدای سال مالی گذشته است بالغ‌بر ۳۹ هزار میلیارد تومان به ثبت رسید، بیشترین میزان پرداختی جهت سود سپرده سرمایه‌گذاری مربوط به «سپرده‌های بلندمدت ۳ ساله» با ۴ هزار و ۲۲۲ میلیارد تومان بود.

بانک تجارت در شهریورماه موفق به کسب سود عملیاتی ۳ هزار و ۳۹۴ میلیارد تومانی بود که این رقم برابر با تراز مثبت ۵۰ درصدی در این دوره ماهانه بود. میزان تسهیلات اعطایی که طی دوره توسط وتجارت به ثبت رسید نسبت به تسهیلات وصولی این بانک ۹ درصد بالاتر بود.

پایان مطلب

اشتراک گذاری :
ارسال نظر
خبرنامه
برای دریافت خبرنامه بورس نیوز ایمیل خود را وارد نمایید:
نظرسنجی
به نظر شما دولت چهاردهم باید کدام یک از موارد زیر را در اولویت کاری خود قرار دهد.