بورس‌نیوز(بورس‌خبر)، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۰۸ مهر ۱۴۰۳ - ۱۴:۲۷
گزارش ایران خودرو نشان می دهد؛

افزایش ۲ درصدی ایران خودرو در مردادماه

افزایش ۲ درصدی ایران خودرو در مردادماه
ایران خودرو در شهریور ۲۴ همت درآمد گزارش کرده که ۲ درصد بیش از مرداد است و در مقایسه با متوسط ماه‌های گذشتۀ سال ۵ درصد افزایش نشان می‌دهد.
کد خبر : ۲۸۵۶۸۲
نویسنده :
مینا علیزاده

به گزارش بورس نیوز، ایران خودرو در شهریور ۲۴ همت درآمد گزارش کرده که ۲ درصد بیش از مرداد است و در مقایسه با متوسط ماه‌های گذشتۀ سال ۵ درصد افزایش نشان می‌دهد.

شرکت در این ماه ۴۴,۸۵۸ دستگاه محصول تولید کرده که ۲۵ درصد بیش از مرداد بوده و به دلیل تعطیلات تابستانی در ماه مرداد است. اما تعداد فروش در این ماه با مقدار ۴۲,۰۱۲ دستگاه، ۱ درصد نسبت به ماه قبل افزایش داشته است. در این ماه تولید محصول سورن رشد ۷۴ درصدی داشته که به نظر به دلیل توقف تولید پژو پارس و مشوق‌های ارائه شدۀ شرکت به مشتریان آن برای تبدیل حواله به سورن باشد. در مقایسه با متوسط ماه‌های قبل، مجموع تولید شرکت ۱۲ درصد و مقدار فروش محصولات ۷ درصد رشد نشان می‌دهد.

در این ماه، نرخ فروش محصولات گروه پژو ۳ درصد و گروه هایما ۶ درصد افزایش یافته و نرخ گروه دنا ۱۱ درصد، گروه سورن ۴ درصد و گروه تارا ۳ درصد کمتر از مرداد گزارش شده است. با توجه به عدم تغییر در نرخ رسمی، این تغییرات باید ناشی از تغییر ترکیب تولید باشد.

درآمد چهار ماهۀ ایران خودرو به ۱۳۹ همت می‌رسد که نسبت به دورۀ مشابه سال قبل ۲۳ درصد رشد یافته است. طی این مدت شرکت ۲۴۴,۷۰۵ دستگاه محصول تولید کرده و ۲۳۸,۶۹۱ دستگاه به فروش رسانده است که ۵ درصد کاهش مقدار تولید و ۳ درصد کاهش مقدار فروش نسبت به دورۀ مشابه را نشان می‌دهد. 
 آخرین قیمت سهم ۲۶۰۶ ریال بوده و در یک ماه اخیر ۶ درصد افزایش داشته است.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر
خبرنامه
برای دریافت خبرنامه بورس نیوز ایمیل خود را وارد نمایید:
نظرسنجی
به نظر شما دولت چهاردهم باید کدام یک از موارد زیر را در اولویت کاری خود قرار دهد.