بورس‌نیوز(بورس‌خبر)، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۱۶ مهر ۱۴۰۳ - ۰۹:۳۱
سخنگوی کمیسیون روابط بین الملل و توسعه تجارت:

تجارت غیرنفتی ایران به ۳۰ میلیارد و ۶۰۰ میلیون دلار رسید

تجارت غیرنفتی ایران به ۳۰ میلیارد و ۶۰۰ میلیون دلار رسید
در تابستان امسال تجارت غیرنفتی کشور به ۳۰ میلیارد و ۶۰۰ میلیون دلار رسیده که از این میزان ۱۲.۳ میلیارد دلار صادرات و ۱۸.۳ میلیارد دلار واردات انجام شده است.
کد خبر : ۲۸۵۹۵۶
نویسنده :
مینا علیزاده

به گزارش بورس نیوز، سید روح اله لطیفی، سخنگوی کمیسیون روابط بین الملل و توسعه تجارت خانه صنعت، معدن و تجارت ایران اظهار کرد: در تابستان امسال تجارت غیرنفتی کشور به ۳۰ میلیارد و ۶۰۰ میلیون دلار رسیده که از این میزان ۱۲.۳ میلیارد دلار صادرات و ۱۸.۳ میلیارد دلار واردات انجام شده است.

وی افزود: میزان صادرات کشور در تابستان امسال نسبت به تابستان سال ۱۴۰۲ رشد ۶.۲ درصدی داشته و میزان واردات به کشور در تابستان امسال، نسبت به مدت مشابه سال قبل، افزایش ۱۱.۶ درصدی داشته است.

لطیفی افزود: در تیرماه امسال سه میلیارد و ۹۴۵ میلیون دلار کالای ایرانی صادر شده (رشد ۱۰ درصدی)، در مرداد ماه، با افزایش ۱۸ درصدی نسبت به مرداد سال قبل، چهار میلیارد و ۴۷۰ میلیون دلار کالای غیر نفتی صادر شده و در سومین ماه تابستان نیز ۳.۹ میلیارد دلار (کاهش ۷.۱ درصدی) کالای ایرانی صادر شده است.

وی در خصوص واردات کالا در تابستان گفت: پایین‌ترین میزان واردات کالا به کشور در تابستان مربوط به تیر ماه با سه میلیارد و ۹۴۴ میلیون دلار بوده که نسبت به تیر ماه سال ۱۴۰۲ با کاهش ۲۸.۴ درصدی همراه بوده، بیشترین میزان واردات با ۶.۴ میلیارد دلار و رشد ۲۱.۶ درصدی مربوط به مرداد ماه بوده و بعد از آن در شهریور ماه ۶.۳ میلیارد دلار کالا وارد کشور شده که ۱۲ درصد بیشتر نسبت به شهریور سال قبل بوده است.

لطیفی گفت: تراز تجاری کشور، در فصل تابستان امسال با اضافه شدن واردات بیش از ۲.۵ میلیارد دلار طلا و خودرو، در کنار نهاده‌های تولید، نهاده‌های دامی و ماشین الات صنعتی، با وجود رشد صادرات، به منفی ۶ میلیارد دلار رسید. میزان تجارت کشور در تابستان امسال نسبت به فصل بهار نیز ۱۰ درصد رشد داشته است.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
رشد ۱۴ درصدی تجارت غیرنفتی ایران
با کشور‌های عضو سازمان همکاری‌های اسلامی انجام شد؛

رشد ۱۴ درصدی تجارت غیرنفتی ایران

کشورهای آفریقایی بازار مناسبی برای کالاهای ایرانی
قائم مقام باشگاه تجار ایران و آفریقا گفت:

کشورهای آفریقایی بازار مناسبی برای کالاهای ایرانی

رشد ۳۸ درصدی تجارت غیرنفتی ایران به ارمنستان
سخنگوی کمیسیون روابط بین الملل و توسعه تجارت خبر داد:

رشد ۳۸ درصدی تجارت غیرنفتی ایران به ارمنستان

ارسال نظر
خبرنامه
برای دریافت خبرنامه بورس نیوز ایمیل خود را وارد نمایید:
نظرسنجی
به نظر شما دولت چهاردهم باید کدام یک از موارد زیر را در اولویت کاری خود قرار دهد.