بورس‌نیوز(بورس‌خبر)، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۱۶ مهر ۱۴۰۳ - ۱۰:۰۶
صنعت دارو به سلامتی مردم گره خورده است/ خودداری بانک‌ها از اعطای تسهیلات به صنعت دارو
مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری شفا دارو گفت: از سوی بانک مرکزی مقرر شده که بانک‌های کشور حدود ۵۰ همت تسهیلات به صنعت دارو پرداخت کنند. بانک‌های کشور از این مصوبه تبعیت نکرده و تسهیلات را پرداخت نمی‌کنند.
کد خبر : ۲۸۵۹۵۹
نویسنده :
مینا علیزاده

ارسلان کاظم پور، مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری شفا دارو در گفتگو با بورس نیوز، در خصوص چالش‌های صنعت دارو اظهار کرد: صنعت دارو از انتهای سال ۱۴۰۲ و در ۶ ماهه ابتدایی سال ۱۴۰۳، با سه چالش اساسی مواجه است.

وی ادامه داد: یکی از این چالش ها، عدم پرداخت به موقع مطالبات شرکت‌های دارویی است. دانشگاه‌های علوم پزشکی حدود ۳۰ همت و سازمان‌های بیمه گر ۴۰ همت به داروخانه ها، بیمارستان‌ها و بخش خصوصی بدهکار است.

کاظم پور در این باره افزود: دیگری، عدم پرداخت تسهیلات به صنعت دارو است. از سوی بانک مرکزی مقرر شده که بانک‌های کشور حدود ۵۰ همت تسهیلات به صنعت دارو پرداخت کنند. بانک‌های کشور از این مصوبه تبعیت نکرده و تسهیلات را پرداخت نمی‌کنند. ما طبق بودجه می‌بایست امسال ۱۰ همت تسهیلات می‌گرفتیم. نه تنها تسهیلات دریافت نکردیم بلکه ۲۵ درصد از تسهیلات سال گذشته را نیز تسویه کردیم.

مدیرعامل سرمایه گذاری شفا دارو بیان کرد: بدون توجه به هزینه تمام شده اعم از مواد اولیه، هزینه‌های مالی، هزینه‌های دستمزد قیمت تمام شده دارو واقعی نیست. هر سال ما شاهد کاهش حاشیه سود در صنعت دارو هستیم. با روی کار آمدن دولت جدید و به جهت اشرافیت رئیس جمهور به این موضوع، وزیر بهداشت و سازمان غذا و دارو اقداماتی انجام شد. وزیر بهداشت اذعان داشته که ۱۰ همت به صورت مستقیم به صنعت دارو پرداخت می‌کنیم و مشکل سازمان‌های بیمه‌ای نیز در حال انجام شدن است. رئیس سازمان غذا و دارو نیز وعده داده قیمت کلیه اشکال دارویی اصلاح می‌شود. 

مدیرعامل "شفا" توضیح داد: امیدوار هستیم که با اقدامات انجام شده و دستورات رئیس جمهور مشکلات صنعت دارو حل شود. صنعت دارو هم در کشور و هم در دنیا جزو صنایع حیاتی و ضروری است، زیرا با سلامت مردم گره خورده است. امیدواریم که با حل مشکلات، صنعت دارو احیا شود و بتوانیم طبق وعده بیش از ۹۵ درصد داروی کشور را تولید کنیم و کشور را به سمت خودکفایی ببریم. امیدوار هستیم این موضوع محقق شود.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
کاظم پور،مدیرعامل شرکت پخش رازی در گفتگو با بورس نیوز مطرح کرد:

پخش رازی در مسیر افزایش سرمایه / امیدواری به افزایش سود خالص

در مجمع عمومی فوق العاده؛

"شفا" سال مالی را تغییر می دهد

نگاهی تحلیلی به شرکت هایی که فردا به مجمع می روند
دورهمی 4 شرکت در روز دوشنبه 30 خردادماه

نگاهی تحلیلی به شرکت هایی که فردا به مجمع می روند

ارسال نظر
خبرنامه
برای دریافت خبرنامه بورس نیوز ایمیل خود را وارد نمایید:
نظرسنجی
به نظر شما دولت چهاردهم باید کدام یک از موارد زیر را در اولویت کاری خود قرار دهد.