بورس‌نیوز(بورس‌خبر)، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۲۱ مهر ۱۴۰۳ - ۰۸:۴۵
حضور شرکت آهن و فولاد غدیر ایرانیان در همایش‌های علمی جهت ارتقاء بهره وری و بومی سازی تجهیزات
شرکت آهن و فولاد غدیر ایرانیان در سال جاری چهار مقاله را جهت ارائه در سمپوزیوم فولاد کیش ارسال کرده که یک مقاله تجربیات تغییر ظرفیت فولاد غدیر را مطرح می‌کند. همچنین مقاله دیگری نیز در راستای شعار سمپوزیم فولاد امسال با عنوان بازیافت ضایعات، تهیه شده که درخصوص پرعیارسازی لجن آهن اسنفجی است. توسعه یک سیستم تصمیم یار هوشمند بر پایه شبکه عصبی در راستای تخمین میزان درصد دی اکسید کربن در احیا به روش میدرکس و مقاله دیگر نیز، استفاده از نمک منیزیم کلراید پساب دستگاه سختی گیر رزینی هستند.
کد خبر : ۲۸۶۰۱۱
نویسنده :
زهرا منصور

امیر شهابی زاد، سرپرست مهندسی فرآیند شرکت آهن و فولاد غدیر ایرانیان در گفتگو با بورس‌نیوز مطرح کرد: شرکت آهن و فولاد غدیر ایرانیان در سال جاری ۴ مقاله را جهت ارائه در سمپوزیوم فولاد کیش ارسال کرده که یک مقاله درخصوص تجربیات تغییر ظرفیت فولاد غدیر است؛ این شرکت از ظرفیت ۸۰۰ هزار تن در سال، به یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن در سال رسیده است. نخستین مقاله به ارائه راهکار‌ها و بیان چالش‌های فرآیند افزایش ظرفیت پرداخته است تا سایر صنعتگران نیز بتوانند از تجربیات فولاد غدیر ایرانیان که در این مقاله به ثبت رسیده استفاده نمایند.

وی افزود: همچنین مقاله دیگری نیز در راستای شعار سمپوزیم فولاد امسال با عنوان بازیافت ضایعات، تهیه شده که این مقاله درخصوص پرعیارسازی لجن آهن اسنفجی است و پشنهاداتی را جهت پرعیار شدن این لجن جهت استفاده در صنایع پایین دستی و افزایش راندمان، مطرح کرده است.

شهابی زاد عنوان کرد: توسعه یک سیستم تصمیم یار هوشمند بر پایه شبکه عصبی در راستای تخمین میزان درصد دی اکسید کربن در احیا به روش میدرکس و مقاله دیگر نیز، استفاده از نمک منیزیم کلراید پساب دستگاه سختی گیر رزینی هستند.

وی ادامه داد: شرکت آهن و فولاد غدیر ایرانیان هرساله در سمپوزیوم فولاد شرکت می‌کند. دستاورد و انتظاری که این شرکت از حضور در سمپوزیوم فولاد دارد آشنایی با تولیدکنندگان و تأمین کنندگان قطعات و تجهیزات شرکت‌های فولادی است تا در زمان نیاز به تهیه یک قطعه، تولیدکنندگان و تأمین کنندگان داخلی را در فهرست خود به تجمیع رسانده باشد و به این طریق با ایجاد زمینه همکاری بتواند از پتانسیل داخلی استفاده نماید.

شهابی زاد بیان کرد: لازم به ذکر است که محدودیت‌های مصرف برق و گاز یکی از چالش‌های مشترک در تمام صنایع فولادی شناخته می‌شود. ما در نیمه اول سال محدودیت مصرف برق را شاهد بودیم که به کاهش تولید از حد اهداف شرکتی منجر شد. در نیمه دوم سال نیز محدودیت مصرف گاز پیش بینی می‌شود، اما با این حال انتظار می‌رود که بخشی از اهداف شرکت را اجرایی نماییم؛ هرچند مبحث محدودیت حامل‌های انرژی برنامه ریزی تولید در صنایع را دچار خلل خواهد کرد.

وی اشاره کرد: در دسترس نبودن حامل‌های انرژی برای شرکت‌های فولادی و سایر صنایع بزرگ تولیدکننده، قطعا بر راندمان این صنایع اثر منفی خواهد گذاشت و به تولید آسیب خواهد زد؛ از دست دادن تولید، به جلوگیری از پیشرفت صنعت کشور طبق سرعت برنامه ریزی منتج خواهد شد.

شهابی زاد خاطرنشان کرد: در حال حاضر محدودیت مصرف حامل‌های انرژی برای صنایع حائز اهمیت بسیار است، چراکه در میزان تولید اثرگذار بوده و در صورت عدم پیشگیری به کاهش تولید در صنایع کشور منتج خواهد شد.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر
خبرنامه
برای دریافت خبرنامه بورس نیوز ایمیل خود را وارد نمایید:
نظرسنجی
به نظر شما دولت چهاردهم باید کدام یک از موارد زیر را در اولویت کاری خود قرار دهد.