بورس‌نیوز(بورس‌خبر)، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۲۱ مهر ۱۴۰۳ - ۱۶:۰۷
قیمت نفت کاهش یافت علی‌رغم نگرانی‌ها از اختلال در عرضه
قیمت نفت روز جمعه کاهش یافت، حتی با وجود نگرانی‌ها درباره اختلال در عرضه، زیرا معامله‌گران تأثیر طوفان میلتون بر تولید نفت آمریکا و تنش‌های مداوم در خاورمیانه را ارزیابی کردند.
کد خبر : ۲۸۶۱۵۲
نویسنده :
علی وکیلی مقدم

به گزارش بورس‌نیوز به نقل از اینوستینگ؛ قیمت نفت روز جمعه کاهش یافت، حتی با وجود نگرانی‌ها درباره اختلال در عرضه، زیرا معامله‌گران تأثیر طوفان میلتون بر تولید نفت آمریکا و تنش‌های مداوم در خاورمیانه را ارزیابی کردند.

در ساعت ۱۸:۳۰ به وقت گرینویچ، قیمت آتی نفت برنت ۰.۵درصد کاهش یافت و به ۷۹.۰۴ دلار در هر بشکه رسید، در حالی که قیمت نفت خام وست تگزاس اینترمدیت ۰.۴درصد کاهش یافت و به ۷۵.۵۶ دلار در هر بشکه رسید.

طوفان میلتون فلوریدا را به شدت تحت تأثیر قرار داد

در ایالات متحده، طوفان میلتون مسیری ویرانگر در فلوریدا به جا گذاشت که منجر به مرگ تعدادی از افراد و قطع برق میلیون‌ها نفر شد.

مقامات هشدار داده‌اند که ارزیابی کامل میزان خسارت ممکن است چند روز به طول انجامد، اما این تخریب ممکن است مصرف سوخت را در بزرگ‌ترین تولیدکننده و مصرف‌کننده نفت جهان کاهش دهد.

تحلیلگران ING در یادداشتی نوشتند: «بازار منتظر هرگونه پاسخ احتمالی اسرائیل به ایران برای حملات موشکی است. اگرچه ایالات متحده و کشور‌های خلیج فارس به اسرائیل فشار می‌آورند تا زیرساخت‌های نفتی را هدف قرار ندهد، اما نمی‌توان به طور کامل آن را منتفی دانست.»

افزایش ریسک‌های خاورمیانه

با این حال، در طول هفته، هر دو شاخص برای دومین هفته متوالی در حال افزایش بودند، هر کدام حدودیک درصد رشد داشتند. بازار‌های نفت تحت تأثیر نگرانی‌ها از تشدید درگیری‌های اسرائیل با حماس و حزب‌الله همچنان مورد حمایت قرار گرفتند.

این هفته اسرائیل حملات شدیدی به اهداف حزب‌الله در لبنان انجام داد که احتمال آتش‌بس را کاهش داد، حتی با وجود گزارش‌هایی که از تلاش این گروه برای کاهش تنش حکایت داشتند.

بازار‌ها نگران‌اند که تشدید این درگیری‌ها می‌تواند باعث اختلال در عرضه نفت خاورمیانه شود.

در بخش داده‌ها، شرکت خدمات نفتی بیکر هیوز روز جمعه اعلام کرد که تعداد دکل‌های حفاری در ایالات متحده با دو واحد افزایش به ۴۸۱ رسیده است.

تحریک اقتصادی بیشتر از سوی چین؟

بازار همچنین تحت تأثیر احتمال ارائه بسته‌های محرک اقتصادی بیشتر از سوی بزرگ‌ترین واردکننده نفت، چین، قرار گرفته است. پس از آنکه وزیر دارایی چین برای شنبه جلسه‌ای درباره سیاست مالی برنامه‌ریزی کرد.

بازار‌ها از اقدامات اعلام‌شده در اواخر سپتامبر به طور کلی ناامید بودند، اما اکنون انتظار می‌رود پکن در کنفرانس مطبوعاتی که برای ساعت ۱۰ شب به وقت شرقی برنامه‌ریزی شده، هزینه‌های جدیدی بین ۲ تا ۳ تریلیون یوان (۲۸۰ تا ۴۲۰ میلیارد دلار) اعلام کند.

 

داده‌های تولیدکننده تأثیر شاخص قیمت مصرف‌کننده را کاهش داد

قیمت‌های نفت تحت فشار مقاومت نسبی دلار قرار گرفته است، چرا که شاخص قیمت مصرف‌کننده در آمریکا بیش از حد انتظار بالا رفت و نگرانی‌هایی را در مورد کاهش کندتر نرخ بهره توسط فدرال رزرو ایجاد کرد.این تأثیر روز جمعه کاهش یافت، زیرا قیمت تولیدکننده در آمریکا در ماه سپتامبر تغییری نداشت، که نشان‌دهنده دورنمای تورم مطلوب‌تر است و دیدگاه‌ها را مبنی بر کاهش نرخ بهره توسط فدرال رزرو در ماه آینده تقویت می‌کند.

چشم‌انداز نرخ‌های بهره بالاتر در آمریکا نگرانی‌هایی را از فشار بر فعالیت اقتصادی ایجاد کرده که در نتیجه، تقاضای سوخت را در بزرگ‌ترین مصرف‌کننده نفت جهان کاهش می‌دهد.

داده‌ها همچنین نشان داد که میزان ذخایر نفت در آمریکا بیشتر از حد انتظار افزایش یافته است، هرچند این موضوع تأثیر محدودی بر قیمت نفت در این هفته داشت.

پایان مطلب 

اشتراک گذاری :
ارسال نظر
خبرنامه
برای دریافت خبرنامه بورس نیوز ایمیل خود را وارد نمایید:
نظرسنجی
به نظر شما دولت چهاردهم باید کدام یک از موارد زیر را در اولویت کاری خود قرار دهد.