بورس‌نیوز(بورس‌خبر)، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۲۵ مهر ۱۴۰۳ - ۱۳:۲۴
واکنش قاطع ایران به هرگونه ماجراجویی رژیم صهیونیستی
دبیر کل سازمان ملل متحد و وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران به صورت تلفنی با یکدیگر رایزنی و گفت و گو کردند.
کد خبر : ۲۸۶۳۰۳
نویسنده :
مینا علیزاده

به گزارش بورس‌نیوز، آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد، در تماسی تلفنی با سید عباس عراقچی، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، که در عصر روز سه‌شنبه برگزار شد، آخرین وضعیت تحولات منطقه را مورد بررسی قرار دادند.

عراقچی به وضعیت بحرانی انسانی ناشی از ادامه نسل‌کشی در غزه و حملات رژیم صهیونیستی به لبنان اشاره کرد و از دبیرکل خواست تا از تمامی امکانات این سازمان بین‌المللی برای توقف جنایات و تجاوزات اسرائیل و ارسال کمک‌های انسان‌دوستانه به مناطق آسیب‌دیده استفاده کند.

وزیر خارجه ایران همچنین بر موضع اصولی کشورش مبنی بر ضرورت حفظ صلح و ثبات در منطقه تاکید کرد و اعلام داشت که جمهوری اسلامی ایران به رغم تلاش‌های گسترده برای حفاظت از امنیت منطقه، از آمادگی کامل برای واکنش قاطع به هرگونه ماجراجویی از سوی رژیم صهیونیستی برخوردار است. وی افزود که عواقب افزایش ناامنی در منطقه بر عهده اسرائیل و حامی اصلی آن، ایالات متحده آمریکا، خواهد بود.

دبیرکل سازمان ملل نیز نگرانی خود را از تشدید تنش‌ها در منطقه به دلیل ادامه حملات اسرائیل به غزه و لبنان ابراز کرد و بر ضرورت یافتن راه‌حلی سیاسی برای پایان دادن به جنگ و ارائه کمک به آسیب‌دیدگان و آوارگان تاکید نمود. گوترش همچنین بر اهمیت حفظ حاکمیت لبنان و استمرار فعالیت نیروهای صلحبان این سازمان در جنوب لبنان علی‌رغم تهدیدها علیه این نیروها در راستای تحقق این هدف تاکید کرد. این دو مقام همچنین پیرامون وضعیت یمن و شرایط انسانی در این کشور به بحث و تبادل نظر پرداختند.

منبع: مشرق

 

 

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
ارسال نظر
خبرنامه
برای دریافت خبرنامه بورس نیوز ایمیل خود را وارد نمایید:
نظرسنجی
به نظر شما دولت چهاردهم باید کدام یک از موارد زیر را در اولویت کاری خود قرار دهد.