بورس‌نیوز(بورس‌خبر)، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
پنجشنبه ۲۶ مهر ۱۴۰۳ - ۱۷:۱۲
سود بانکی باید کاهش یابد
وزیر اقتصاد گفت: سود بانکی باید کاهش پیدا کند و نگاه فعلی قابل تحمل نیست و نظر وزارت اقتصاد و بانک مرکزی این است که به تدریج نرخ سود بانکی را پایین بیاوریم.  
کد خبر : ۲۸۶۳۴۶
نویسنده :
مینا علیزاده

به گزارش بورس نیوز، عبدالناصر همتی، وزیر اقتصاد درباره حاشیه‌های پیش آمده در خصوص اجرای مواد ۱۶۹ و ۱۶۹ مکرر قانون مالیات‌های مستقیم بیان کرد: اتصال سازمان امور مالیاتی به حساب‌ها هیچ اشکالی ندارد، اما دانه درشت‌ها حرف بدی زده بودند و گفته بودند که دولت می‌خواهد دست به حساب مردم ببرد.
 
وی افزود: اصلا چنین چیزی نیست و دولت با حساب مردم کاری ندارد، سازمان امور مالیاتی به موجب قانون در برنامه هفتم پیشرفت موظف است اطلاعات مربوط به بانک ها، شهرداری‌ها و ... را به صورت برخط داشته باشد و این اقدام برای جلوگیری از فرار مالیاتی است، نه دخالت در امور مردم.
 
همتی اضافه‌کرد: به نظر می‌رسد آن‌هایی که قصد فرار مالیاتی دارند و دانه درشت‌ها، علیه اجرای این قانون تبلیغات می‌کنند.
 
وی در خصوص اجرای تاثیر اجرای این قانون در دهک بندی‌های جامعه گفت: این مساله به‌طور قطع در دهک بندی جامعه تاثیری ندارد و بار دیگر تاکید می‌کنم که هدف آن‌هایی هستند که فرار مالیاتی دارند و این اقدام ربطی به مردم ندارد.
 
وزیر امور اقتصادی و دارایی در خصوص سیاست‌های این وزارتخانه برای کاهش نرخ سود بانکی نیز خاطرنشان کرد: سود بانکی باید کاهش پیدا کند و نگاه فعلی قابل تحمل نیست و نظر وزارت اقتصاد و بانک مرکزی این است که به تدریج نرخ سود بانکی را پایین بیاوریم.
 
به گفته وی، اگر در بلندمدت سود بانکی بالا باشد، به‌طور قطع در تورم تاثیر خواهد گذاشت و تلاش وزارت امور اقتصادی و دارایی و بانک مرکزی پایین آوردن نرخ سود بانکی است.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
کسب ارزش بازار ۴۷ همتی توسط
بیشترین سهم ارزش بازار "وکغدیر" را سنگ آهن گهر زمین در اختیار گرفت؛

کسب ارزش بازار ۴۷ همتی توسط "وکغدیر"

آغاز پرداخت تسهیلات اشتغال از اول مهرماه
وزیر اقتصاد در صحن علنی مجلس گفت:

آغاز پرداخت تسهیلات اشتغال از اول مهرماه

ارسال نظر
خبرنامه
برای دریافت خبرنامه بورس نیوز ایمیل خود را وارد نمایید:
نظرسنجی
به نظر شما دولت چهاردهم باید کدام یک از موارد زیر را در اولویت کاری خود قرار دهد.