بورس‌نیوز(بورس‌خبر)، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۲۸ مهر ۱۴۰۳ - ۱۳:۵۵
وزرای اصلی دولت چهاردهم با ادبیات بازار سرمایه آشنا هستند
مدیرعامل سبدگردان سورنا گفت: نسبت به کابینه دولت چهاردهم خوش بین هستیم. این کابینه چند وزیر اصلی دارد که ارتباط معقولی با بازار سرمایه دارند
کد خبر : ۲۸۶۳۹۰
نویسنده :
مینا علیزاده

ساسان الله قلی، مدیرعامل سبدگردان سورنا در گفتگو با بورس نیوز، درخصوص پیش بینی از شرایط بازار سرمایه تا پایان سال اظهار کرد: نگاه من این است که بازار سرمایه دوران پیچیده‌ای را سپری می‌کند، اما حدس ما این است که اتفاقات سیاسی به دلیل اهمیت کشور ما به داخل کشور منتقل نمی‌شود. اسرائیل به اندازه کافی درگیر جنگ است و برای این کشور کسری بودجه در حال رخ دادن است. من احساس می‌کنم که رسانه تاثیر بیشتری بر بازار سرمایه دارد. 

وی افزود: دلیل دیگر این است که بازار به چند محرک نیاز دارد تا امیدواری به بازار سرمایه برگردد. نسبت به کابینه دولت چهاردهم خوش بین هستیم. این کابینه چند وزیر اصلی دارد که ارتباط معقولی با بازار سرمایه دارند. به عنوان مثال وزیر صمت در شرکت‌های بورسی فعالیت داشته است، وزیر نیرو در گذشته مدیرعامل شرکت مپنا بوده است. بنابراین چند وزیر اصلی دولت سابقه کار در فضای بازار سرمایه را دارند. این موضوع را به فال نیک می‌گیریم. همچنین این مساله نشان می‌دهد که اگر کمی ابهامات سیاسی و ریسک‌های سیستماتیک کاهش یابد، در جلسات هیات دولت می‌توان امیدوار شد کسانی که قرار است تصمیم گیری کنند، با ادبیات بازار سرمایه آشنا هستند. اتفاقی که در دولت قبلی کمی کمرنگ بود. 

کارشناس بازار سرمایه همچنین ادامه داد: دلار نیمایی در حال رشد بوده و فاصله آن با دلار آزاد در حال کاهش است. پس نگاه وزیر اقتصاد که سکاندار این بازار است، خوب بوده است. وزیر اقتصاد تلاش می‌کند که قیمت‌گذاری دستوری و نرخ سود بانکی کاهش یابد. این سیگنال درست است. اتفاقا نقشه راه بازار سرمایه ما همین است. نمی‌توان انتظار داشت در دوره یکی، دو روزه همه مشکلات رفع شود، اما می‌توان امیدوار شد که در دوره سه، چهار سال آینده، روند بهتری بر بازار سرمایه حکمفرما شود.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر
خبرنامه
برای دریافت خبرنامه بورس نیوز ایمیل خود را وارد نمایید:
نظرسنجی
به نظر شما دولت چهاردهم باید کدام یک از موارد زیر را در اولویت کاری خود قرار دهد.