بورس‌نیوز(بورس‌خبر)، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۲۹ مهر ۱۴۰۳ - ۱۰:۴۵
برگزاری مزایده چای دبش در هرمزگان و تهران
معاون سازمان اموال تملیکی از برگزاری مزایده حضوری چای دبش در استان هرمزگان و تهران خبر داد.
کد خبر : ۲۸۶۴۱۵
نویسنده :
مینا علیزاده

به گزارش بورس نیوز، سعید غلامی باغی، معاون بهره‌برداری و فروش اموال منقول سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی گفت: بیش از پنج هزار تن چای دبش به ارزش ۷۰۰ میلیارد تومان در چندین مزایده این سازمان تعیین تکلیف و به فروش رفت.

وی افزود: تعیین تکلیف پرونده موسوم به گروه اقتصادی از کالا‌های شرکت چای دبش به صورت فله و عمده در اختیار این سازمان قرار گرفت و بیش از ۲۶ هزار تن چای در سه استان تهران، هرمزگان و کرمانشاه به انبار‌های سازمان تحویل شد که تاکنون با برگزاری چندین مزایده بیش از پنج هزار تن از آن تعیین تکلیف شده است.

غلامی باغی ادامه داد: تعداد دسته‌بندی‌های کالایی که به فروش رسیده ۸۱ دسته بندی کالایی به ارزش ۷۰۰ میلیارد تومان است که با توجه به این آمار می‌توان استنباط کرد که حدود ۲۱ هزار تن چای هنوز باقیمانده و باید تا انتهای سال تعیین تکلیف شود تا از افت کمی و کیفی آن جلوگیری شده و کالا‌ها دچار فساد نشود.

معاون بهره‌برداری و فروش اموال منقول سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی با اشاره به برنامه این سازمان در روش‌های متنوع فروش گفت: در سه روش برگزاری مزایده، حراج حضوری و خرید مذاکره‌ای، چای دبش عرضه می‌شود.

وی ادامه داد: روش اول برگزاری مزایده‌های الکترونیکی در بستر سامانه تدارکات الکترونیکی دولت است که این مزایده‌ها به صورت ماهانه در دستور کار سازمان قرار دارد و برای تسهیل خریداران این تدبیر انجام شده است که مهلت چهار ماهه به خریداران داده شود به کسانی که در مزایده‌های سازمان خرید انجام بدهند، می‌توانند وجه مربوط به این مزایده را با مهلت چهار ماهه پرداخت کنند.

وی روش دوم عرضه چای دبش را برگزاری حراج یا مزایده حضوری عنوان کرد و گفت: برای اینکه مذاکره با بالاترین قیمت در یک فضای رقابتی و شفاف صورت گیرد این تدبیر انجام شده که دو حراج حضوری یکی در استان هرمزگان و دیگری در استان تهران برگزار شود.

معاون بهره برداری و فروش اموال منقول سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی ابراز داشت: اولین حراج در استان هرمزگان است واز روز ۲ تا ۹ آبان متقاضیان مهلت مراجعه به انبار‌های استان هرمزگان و بازدید از این پارتی‌های چای را دارند و روز ۱۲ آبان به صورت حضوری در استان هرمزگان و شهر بندرعباس حراج برگزار خواهد شد، پارتی کالایی با قیمت پایه عرضه می‌شود و متقاضیان بالاترین قیمت پیشنهاد را اعلام می‌کنند هر فردی با ارائه پیشنهاد جدید قیمت را تغییر می‌دهد و در پایان حراج بالاترین قیمت به فروش می‌رود.

وی ابراز داشت: روز ۱۲ آبان ماه این حراج به صورت حضوری برگزار می‌شود و در محل برنده مشخص و همان جا باید ۱۰ درصد ارزش قیمت پیشنهادی را به عنوان ودیعه پرداخت کند و اگر نقدی باشد در سه ماه مهلت پرداخت دارد و اگر به صورت غیر نقدی باشد با توجه به تاریخ مصرف تا سقف چهار ماه پرداخت صورت می‌گیرد.

غلامی باغی با بیان اینکه دومین حراج حضوری چای دبش در استان تهران برگزار می‌شود، گفت: این مزایده حضوری از روز ۹ تا ۱۶ آبان آغاز و امکان بازدید از چای در انبار‌های این سازمان در استان‌های تهران و البرز وجود دارد و روز ۱۹ آبان ماه حراج مربوطه حضوری انجام می‌شود.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر
خبرنامه
برای دریافت خبرنامه بورس نیوز ایمیل خود را وارد نمایید:
نظرسنجی
به نظر شما دولت چهاردهم باید کدام یک از موارد زیر را در اولویت کاری خود قرار دهد.