بورس‌نیوز(بورس‌خبر)، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۰۲ آبان ۱۴۰۳ - ۱۱:۴۱
کاهش قیمت نفت به دلیل افزایش ذخایر نفت خام آمریکا؛

بازار به خاورمیانه چشم دوخته است

بازار به خاورمیانه چشم دوخته است
نفت خام برنت با ۵۰ سنت، معادل ۰.۷ درصد، کاهش به ۷۵.۵۴ دلار در هر بشکه تا ساعت ۰۶:۴۰ به وقت گرینویچ رسید. نفت خام وست تگزاس اینترمدییت آمریکا نیز ۵۰ سنت، معادل ۰.۷ درصد، کاهش یافت و به ۷۱.۲۴ دلار در هر بشکه رسید.
کد خبر : ۲۸۶۵۶۲
نویسنده :
علی وکیلی مقدم

به گزارش بورس‌نیوز به نقل از اینوستینگ؛ قیمت نفت روز چهارشنبه پس از آنکه داده‌های صنعتی نشان داد ذخایر نفت خام ایالات متحده بیش از حد انتظار افزایش یافته است، کاهش یافت؛ اگرچه کاهش‌ها محدود بود، زیرا بازار همچنان به تلاش‌های دیپلماتیک در خاورمیانه توجه داشت، پس از اینکه اسرائیل به حملات خود به غزه و لبنان ادامه داد.

نفت خام برنت با ۵۰ سنت، معادل ۰.۷ درصد، کاهش به ۷۵.۵۴ دلار در هر بشکه تا ساعت ۰۶:۴۰ به وقت گرینویچ رسید. نفت خام وست تگزاس اینترمدییت آمریکا نیز ۵۰ سنت، معادل ۰.۷ درصد، کاهش یافت و به ۷۱.۲۴ دلار در هر بشکه رسید.

قیمت نفت در دو جلسه قبلی این هفته افزایش یافته بود.

تحلیل‌گران ING روز چهارشنبه گفتند: «بازار همچنان منتظر واکنش اسرائیل به حمله موشکی ایران است» و افزودند که افزایش قیمت روز سه‌شنبه احتمالاً به دلیل عدم نتیجه‌گیری از آخرین سفر آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه ایالات متحده به اسرائیل بوده است.

یک مقام ارشد وزارت خارجه ایالات متحده اعلام کرد که بلینکن با بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل و دیگر رهبران ارشد این کشور گفتگو‌های طولانی داشته و از آن‌ها خواسته تا کمک‌های بشردوستانه بیشتری به غزه ارسال کنند.

اسرائیل روز سه‌شنبه همچنین تأیید کرد که هاشم صفی‌الدین، جانشین احتمالی حسن نصرالله، رهبر فقید حزب‌الله را که ماه گذشته در حمله اسرائیل به گروه شبه‌نظامی لبنان کشته شد، از بین برده است.

یپ جون رونگ، استراتژیست بازار در IG، گفت: «فعالان بازار برای ادامه طولانی‌تر درگیری در خاورمیانه قیمت‌گذاری کرده‌اند و ممکن است یک توافق آتش‌بس با بن‌بست مواجه شود.»

یپ افزود: «اقدامات محرک اخیر چین ممکن است به موفقیت در تثبیت شرایط یا حتی بهبود پایدارتر منجر شود که می‌تواند تأثیر مثبتی بر تقاضای نفت داشته باشد.»

در همین حال، طبق داده‌های منابع بازار که به آمار موسسه نفت آمریکا استناد کردند، ذخایر نفت خام ایالات متحده در هفته گذشته ۱.۶۴ میلیون بشکه افزایش یافت که فشار بیشتری بر قیمت‌ها وارد کرد. تحلیل‌گران رویترز پیش‌بینی کرده بودند که ذخایر نفت خام ۳۰۰ هزار بشکه افزایش یابد.

داده‌های رسمی موجودی نفت دولت ایالات متحده قرار است روز چهارشنبه ساعت ۱۴:۳۰ به وقت گرینویچ منتشر شود.

جیم ریتر بوش از موسسه ریتر بوش و شرکا در فلوریدا در یادداشتی گفت: «با نوسان قیمت نفت از وضعیت اشباع فروش به وضعیت اشباع خرید در بازه‌های زمانی کوتاه، حفظ موقعیت در هر سمت بازار می‌تواند چالش‌برانگیز باشد.»

گلدمن ساکس روز سه‌شنبه اعلام کرد که انتظار دارد قیمت نفت در سال ۲۰۲۵ به‌طور متوسط ​​۷۶ دلار در هر بشکه باشد که این پیش‌بینی براساس مازاد متوسط ​​نفت خام و ظرفیت مازاد در میان تولیدکنندگان اوپک‌پلاس است، که شامل سازمان کشور‌های صادرکننده نفت و متحدان آن به رهبری روسیه می‌شود.

پایان مطلب 

اشتراک گذاری :
ارسال نظر
خبرنامه
برای دریافت خبرنامه بورس نیوز ایمیل خود را وارد نمایید:
نظرسنجی
به نظر شما دولت چهاردهم باید کدام یک از موارد زیر را در اولویت کاری خود قرار دهد.