بورس‌نیوز(بورس‌خبر)، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۰۶ آبان ۱۴۰۳ - ۱۱:۴۶
مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری:

مردم در بافت فرسوده خانه دار می شوند

مردم در بافت فرسوده خانه دار می شوند
مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران با اشاره به برنامه خانه‌دار کردن مردم در بافت فرسوده از طریق وام ارزان‌قیمت، گفت: با هزینه ساخت یک واحد ۸۰ متری در پرند می‌توان واحد ۴۰ متری در تهران خریداری کرد.
کد خبر : ۲۸۶۶۷۲
نویسنده :
مینا علیزاده

به گزارش بورس‌نیوز، محمد آئینی، مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران اظهار کرد: برنامه‌ریزی برای ساخت مسکن در مناطقی که زیرساخت‌های مناسب برای سکونت وجود ندارد، ضروری نیست.

وی افزود: بافت فرسوده می‌تواند به عنوان یک فرصت عالی برای تحقق نهضت ملی مسکن مورد استفاده قرار گیرد.

آئینی توضیح داد: با صرف یک سوم از هزینه‌های معمول برای تهیه زمین رایگان، آماده‌سازی، ساخت مدارس، درمانگاه‌ها و جاده‌ها، می‌توان به مردم در بافت‌های فرسوده وام خرید مسکن با نرخ چهار درصد ارائه داد. وی تأکید کرد که با هزینه‌ای معادل خرید یک واحد ۸۰ متری در شهر‌هایی مانند پرند، می‌توان یک واحد ۴۰ تا ۵۰ متری در تهران خریداری کرد.

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری به ۴ میلیون متقاضی مسکن در کشور اشاره و بیان کرد: پیش‌بینی می‌شود سالانه ۵۰ هزار واحد از متقاضیان نهضت ملی مسکن در بافت‌های فرسوده با کمک وام خرید به مالکان خانه تبدیل شوند.

وی با اشاره به برنامه‌ریزی برای تولید ۱۰۰ هزار واحد مسکونی در بافت فرسوده خاطرنشان کرد: از این تعداد، ۳۰ هزار واحد مربوط به پلاک‌های قدیمی است و ۷۰ هزار واحد دیگر نیز برای عرضه به مردم وجود دارد.

این مقام مسئول گفت: در صورتی که سازندگان مشاهده کنند که خریداران خوبی برای واحد‌های مسکونی وجود دارند، انگیزه بیشتری برای تولید مسکن خواهند داشت. این روند در نهایت به نوسازی بیشتر بافت‌های فرسوده منجر می‌شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: برای اجرای این طرح نیازی به پرداخت وام نیست، زیرا بخش قابل توجهی از وام‌های مشارکتی به فروش اقساطی تبدیل خواهد شد. با این حال برای برخی از متقاضیان نیز امکان پرداخت وام خرید مسکن پیش‌بینی شده است.

منبع: تسنیم

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
اولین همایش ملی مدیریت استعداد برگزار گردید
تاکید بر اهمیت مدیریت استعدادها در سازمان‌ها؛

اولین همایش ملی مدیریت استعداد برگزار گردید

ارسال نظر
خبرنامه
برای دریافت خبرنامه بورس نیوز ایمیل خود را وارد نمایید:
نظرسنجی
به نظر شما دولت چهاردهم باید کدام یک از موارد زیر را در اولویت کاری خود قرار دهد.