بورس‌نیوز(بورس‌خبر)، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۰۷ آبان ۱۴۰۳ - ۱۴:۰۹
چرا باید چندبار به استانبول سفر کرد
استانبول میراث بسیار زیادی را در دل خود جای داده است و همین مورد همراه بسیاری از گزینه‌های دیگر مسافران را به استانبول می‌کشانند.
کد خبر : ۲۸۶۷۴۵
نویسنده :
مینا علیزاده

به گزارش بورس نیوز، پل زدن اروپا و آسیا استانبول را به گزینه‌ای ایده‌ئال برای سفر تبدیل کرده است. استانبول میراث بسیار زیادی را در دل خود جای داده است و همین مورد همراه بسیاری از گزینه‌های دیگر مسافران را به استانبول می‌کشانند. این شهر که زمانی پایتخت امپراتوری‌های عثمانی و بیزانس بود، تاریخ معتبر این شهر، بنا‌های تاریخی زیادی را برای ما به ارمغان آورده است. به‌علاوه، استانبول گذشته و حال خود را برای ایجاد ترکیبی منحصر‌به‌فرد از معماری ادغام می‌کند. اگر قیمت بلیط هواپیما تبریز استانبول آتا را بررسی می‌کنید، این مقاله را بخوانید تا با دلایل سفر به استانبول بیشتر آشنا شوید. این مطلب را با دوستان و هم‌سفران خود به اشتراک بگذارید و با آن‌ها درباره سفر به استانبول مشورت کنید.

 

سفر به استانبول

 

یک آسمان‌خراش شیشه‌ای کنار یک کلیسای بیزانسی یا یک بازار رنگارنگ در سایه یک مرکز خرید، می‌تواند برای مسافران جذاب باشد. چشم‌انداز طبیعی استانبول نیز چشمگیر است. تنگه بسفر که تنگه‌ای باریک است، شهر را به دو نیم می‌کند و دریای مرمره را در جنوب به دریای سیاه در شمال متصل کرده است. از میان آب‌های آبی، بازدیدکنندگان خط افقی از گنبدها، برج‌ها و برج‌های مدرن را می‌بینند. همه این‌ها می‌توانند کافی باشند تا شما همین امروز قیمت بلیط هواپیما تبریز استانبول آتا را بررسی کنید و آماده یک سفر هیجان‌انگیز شوید.

اگرچه استانبول از دور آرام به نظر می‌رسد، اما فضای داخلی به طرز شگفت‌انگیزی آشفته است. خیابان‌های شلوغ و غرفه‌های شلوغ بازار را که برای صد‌ها سال مشخصه شهر بوده‌اند، کشف کنید. رانندگان برای موقعیت سوار خواهند شد. مغازه‌داران در حجم زیادی از گفتگو با یکدیگر مبادله خواهند کرد و شما برای هضم همه مناظر، صدا‌ها و بو‌ها در تقلا خواهید بود. حین کاوش، غذا‌های ترکی از‌جمله döner را در خیابان‌ها بو کنید و بچشید. هنگامی که خورشید غروب می‌کند، خواهید دید که استانبول برخی از نمای محافظه‌کارانه خود را می‌ریزد تا زندگی شبانه پر‌رونقی را نشان دهد. در تقاطع تمدن‌ها و قاره‌ها برای قرن‌ها، استانبول با سرعت سریع، تاریخ باستانی و فرهنگ کنونی خود بازدیدکنندگان را شگفت‌زده می‌کند.

چرا باید چندبار به استانبول سفر کرد

 

مکان‌های تاریخی و محله‌های استانبول

 

ارزش تاریخی این شهر مجموعه‌ای انبوه از آثار باستانی، بنا‌های دیدنی، فرهنگ‌ها و سنت‌ها است. محله‌های قدیمی یهودیان گالاتا، عمارت‌های یالی در تنگه بسفر و منطقه میراث جهانی یونسکو در شهر قدیمی استانبول به نام سلطان احمد برای مسافران جذاب هستند. چه علاقه‌ای به سفر‌های تاریخی داشته باشید یا نه، مکان‌های دیدنی و محله‌ها تحت‌تاثیر قرار می‌گیرید.

در مسجد قدیمی آبی که در سال ۱۶۱۶ ساخته شده است، گشت‌و‌گذار کنید و سپس به سمت ایاصوفیه گنبدی، کلیسای سابق، مسجد و موزه رسمی کنونی بروید. در گوشه‌و‌کنار، ساختار قلعه‌مانند کاخ توپکاپی است که قبلا خانه سلطان‌های عثمانی بوده است، در‌حالی‌که در فاصله‌ای کوتاه، مشتاقان خریداران به بازار بزرگ، یکی از بزرگ‌ترین بازار‌های جهان، می‌روند.

ارزش تاریخی استانبول مجموعه‌ای انبوه از آثار باستانی، بنا‌های دیدنی، فرهنگ‌ها و سنت‌ها است. اگر درباره قیمت بلیط هواپیما تبریز استانبول آتا تحقیق می‌کنید، مطالعه درباره آثار تاریخی و جاذبه‌های قدیمی شهر زیبای استانبول جذاب خواهد بود.

 

ماه رمضان در ترکیه

 

در مسجد قدیمی آبی که در سال ۱۶۱۶ ساخته شده است، گشت‌و‌گذار کنید و سپس به سمت ایاصوفیه گنبدی، کلیسای سابق، مسجد و موزه رسمی کنونی بروید. با عبور از پل گالاتا، به برج جنوایی می‌رسیم که هرکسی می‌تواند با آسانسور به سکوی بالای آن برود و چشم‌اندازی فراگیر از استانبول داشته باشد. در یکی از مدرن‌ترین محله‌ها به نام بی‌اوغلو، پاساژ گل قرار دارد که به دلیل مهاجران روسی که قبلا در آن گل می‌فروختند، نامی مناسب بر آن گذاشته شده است. فهرست دیدنی‌ها و جاذبه‌های شهر استانبول همچنان ادامه دارد. این‌که به طور کامل خود را در تاریخ استانبول غرق کنید، بینشی جالب از دروازه بین شرق و غرب جهان است.

 

جشن‌های آشپزی

 

همان‌قدر که استانبول یک مرکز تاریخی است، یک دیگ پخت جالب از غذا‌های مختلف داخلی و بین‌المللی را مهیا کرده است. از غذا‌های خیابانی سنتی ترکیه که تقریبا به قیمتی ارزان فروخته می‌شوند تا رستوران‌های پنج‌ستاره مشرف به بسفر همه آماده‌اند تا بهترین‌ها را برای شما مهیا کنند. به یک غذا فکر کنید و قطعا آن را در استانبول خواهید یافت که می‌تواند شامل سوشی، چینی، هندی، کره‌ای و انگلیسی باشد. اگر غذا و آشپزی علاقه شما است، توصیه می‌کنیم در یک تور خصوصی نیم‌روزه ثبت‌نام کنید تا لذت‌های آشپزی استانبول را بچشید.

چرا باید چندبار به استانبول سفر کرد

 

از شر کلیشه‌ها خلاص شوید


در یک حدس، ترکیه احتمالا یکی از کشور‌هایی است که اشتباه گرفته شده است. ترکیه یک کشور امن با دموکراسی است و تقریبا مانند دولت‌های غربی اداره می‌شود. شما به‌راحتی می‌توانید روز‌هایی فوق‌العاده در ترکیه داشته باشید و برای همیشه از این سفر خود به خوبی و با خاطرات خوش یاد کنید. در سایت علی بابا کمی جستجو کنید و راه مناسبی را برای سفر خود به استانبول بیابید. برای سفر به ترکیه برنامه‌ریزی داشته باشید و از همه زمان خود در آن‌جا بیشترین بهره را ببرید.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر
خبرنامه
برای دریافت خبرنامه بورس نیوز ایمیل خود را وارد نمایید:
نظرسنجی
به نظر شما دولت چهاردهم باید کدام یک از موارد زیر را در اولویت کاری خود قرار دهد.