بورس‌نیوز(بورس‌خبر)، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۰۷ آذر ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۹
با قابلیت اتصال به سامانه‌های تماس اضطراری عرضه می‌شود؛

ری‌را نخستین خودرو متصل ساخت داخل

ری‌را نخستین خودرو متصل ساخت داخل
خودروهای متصل به عنوان یک ابزار کلیدی برای ایجاد یک جامعه هوشمندتر و پایدارتر عمل می‌کنند. گروه صنعتی ایران خودرو نیز با استفاده از ظرفیت‌های موجود، با فعال‌سازی این ماژول، خودروی ری‌را را تبدیل به خودروی متصل کرده و از این طریق ایمنی راننده و سرنشینان این محصول را ارتقا بخشیده است.
کد خبر : ۲۸۸۱۶۸
نویسنده :
مینا علیزاده

به گزارش بورس نیوز، در دنیای امروز، فن‌آوری به سرعت در حال پیشرفت است و یکی از مهم‌ترین دستاورد‌های این پیشرفت، ظهور خودرو‌های متصل یا (Connected Car) است. این خودرو‌ها با استفاده از فن‌آوری‌های نوین، به اینترنت و سایر دستگاه‌ها متصل می‌شوند و امکاناتی را فراهم می‌کنند که نه تنها تجربه رانندگی را بهبود می‌بخشند، بلکه ایمنی و کارایی سفر‌ها را نیز افزایش می‌دهند.

به منظور پشتیبانی از چنین محصولی ضرورت دارد، زنجیره پشتیبانی مستحکم و مجهزی شکل گیرد تا رضایت مشتریان فراهم شود، با همین هدف شرکت امدادخودرو ایران که وظیفه خدمات‌رسانی و ارایه خدمات امدادی به خودرو‌ها را عهده‌دار است، طی نشست و هم اندیشی با گروه امداد و نجات هلال‌احمر برای تکمیل زنجیره پشتیبانی، نخستین خودروی متصل گروه صنعتی ایران‌خودرو برنامه‌ریزی کرده است.

در همین راستا با هم‌فکری و مشارکت دو مجموعه، استفاده از ماژول B call  (Break down call) کلید خورده است که هدف آن سرعت بخشیدن به حضور گروه امداد در حوادث و همچنین رسیدگی به نقص فنی خودرو است.

معاون فن‌آوری و توسعه کسب‌وکار‌های نوین امدادخودروایران، با اشاره به عملکرد دو ماژول E-Call (Emergency call) با هدف کاهش تلفات جاده‌ای و تشخیص خودکار تصادف و تماس خودکار با ۱۱۲، ارتباط سریع با مراکز امدادی و ارسال اطلاعات حیاتی موقعیت دقیق حادثه و خودرو و سرنشینان و B-Call (Break down call)  برای درخواست امداد در زمان تصادف یا آسیب خودرو به مرکزتماس امدادخودرو ایران ۰۹۶۴۴۰ توضیحاتی ارایه کرد.  

ابراهیم رنجبر لیلی به شرح سامانه تماس اضطراری E-Call در خودرو پرداخت و ادامه داد: این سیستم در مواقعی که خودرو دچار تصادف و یا حادثه‌ای شود، به صورت اتوماتیک یا دستی با سرویس‌های اورژانسی تماس برقرار می‌کند. در زمان فعال شدن تماس اضطراری، موقعیت خودرو به همراه VIN به مرکز تماس ارسال و سپس امکان تماس صوتی بین اپراتور مرکز تماس با راننده فراهم می‌شود. این سیستم به دو صورت خودکار (در صورت وقوع تصادف شدید سیستم به‌صورت خودکار فعال می‌شود) و دستی (در صورت بروز مشکل سلامتی مانند سکته برای راننده یا سرنشینان با زدن کلید E-Call فرایند تماس اضطراری فعال می‌شود) عمل می‌کند.  

وی افزود: فرآیند عملیاتی ورودی سازمان امداد و نجات، هنگام دریافت تماس اضطراری E- Call  به گونه‌ای است که تماس خودکار با شماره ۱۱۲ برقرار می‌شود و موقعیت دقیق خودرو از طریق GPS، شدت ضربه و وضعیت ایربگ‌ها، حالت خودرو (در صورت واژگونی)، سرعت خودرو هنگام تصادف، نحوه خسارت (ضربه از جلو یا عقب خودرو)، نوع خودرو و زمان دقیق حادثه را به مرکز مخابره می‌کند.  

رنجبر لیلی در پایان با ابراز خرسندی از اجرایی شدن این سیستم با همکاری امداد و نجات افزود: این سیستم برای خودرو‌های تولیدی ری‌را در گروه صنعتی ایران خودرو اجرایی شده و امیدواریم در ادامه برای خودرو‌های هایما، تارا و دنا نیز بتوانیم این ماژول را عملیاتی کرده تا با همکاری این دو مجموعه امدادی بتوانیم شاهد کاهش حوادث جاده‌ای و ایمنی هرچه بیشتر رانندگان و سرنشینان باشیم.
 

 

پایان مطلب

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
برتری ایساکو در شاخص رضایت مشتریان خدمات پس از فروش کشور
طبق آخرین ارزیابی ISQI به نمایندگی از وزارت صمت اعلام شد؛
برتری ایساکو در شاخص رضایت مشتریان خدمات پس از فروش کشور
ایران خودرو شفاف سازی کرد
در جدیدترین اطلاعیه؛
ایران خودرو شفاف سازی کرد
تداوم سیر صعودی بازار خودرو
در بازارهای داخلی و مونتاژی؛
تداوم سیر صعودی بازار خودرو
ارسال نظر