بورس‌نیوز(بورس‌خبر)، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۳۸۹ - ۱۳:۴۸
کد خبر : ۳۱۱۶۱
به گزارش خبرنگار اقتصادي خبرگزاري فارس، در پي بروز شايعات و اخبار غير رسمي مبني بر عدم واگذاري بلوك 18درصدي از سهام شركت‌هاي ايران خودرو و سايپا و همچنين حذف آگهي واگذاري اين دو شركت توسط پايگاه اطلاع‌رساني سازمان خصوصي‌سازي، سهام اين دو شركت طي روز گذشته و امروز با سقف فروش و كاهش قيمت مواجه شده است.

بر اساس اين گزارش با توجه به اهميت اين موضوع غلامرضا حيدري كردزنگنه رئيس سازمان خصوصي‌سازي امروز درجمع خبرنگاران حاضر شد و با اعلام اخبار مربوط به واگذاري‌ها در سال گذشته و همچنين فهرست واگذاري شركت‌ها در سال جاري در رابطه با دليل تأخير در واگذاري سهام اين دو شركت اظهار داشت: طبق قانون بودجه 89 و همچنين مصوبه مجلس، سهام مديريتي اين دو شركت قطعا در سال جاري واگذار خواهند شد.

وي ادامه داد: تصميم در تأخير واگذاري سهام اين دو شركت ناشي از تعهدات خارجي و بين‌المللي شركت‌هاي ايران‌خودرو و سايپا مربوط بود كه بعد از حل و فصل اين تعهدات و اطمينان خاطر از اجراي آن، سهام اين دو شركت قطعا واگذار خواهد شد.

وي با بيان اينكه طي روزهاي گذشته يك درصد از سهام سايپا و 3 درصد از سهام ايران خودرو واگذار شده است، ادامه داد: زمان واگذاري سهام اين دو شركت مشخص نيست و بستگي به تصميم دولت دارد، اما قطعا اين واگذاري‌ها طي سال جاري انجام خواهد شد.

معاون وزير اقتصاد با تكذيب شايعه مخالفت وزير صنايع با واگذاري اين دو شركت و سعي وي بر خارج كردن اين دو شركت از فهرست واگذاري‌ها در پاسخ به اين خبرنگار فارس كه پرسيد فعالان بازار سرمايه از اين جواب قانع نيستند تأكيد كرد: موضوع ايفاي تعهدات اين دو شركت از قبل نيز مطرح بود و شايد نمايندگان آن نتوانسته بودند هيأت واگذاري را قانع كنند.

كردزنگنه در واكنش به اين نكته خبرنگار فارس كه چگونه مصوبه هفته گذشته هيأت واگذاري اجرا نمي‌شود و سهامداران بر اساس تصميمات اتخاذ شده مسئولان اقدام به تصميم‌گيري مي‌كنند پاسخ داد: از اينگونه موارد گذشته نيز اتفاق افتاده و در همه جاي دنيا طبيعي است. اين در حالي است كه بايد مصالح كشور را نيز در نظر بگيريم.

كردزنگنه خاطر نشان كرد: با اين اوصاف واگذاري سهام اين دو شركت قطعا طي سال جاري انجام خواهد شد.

اين مقام مسئول در سازمان خصوصي سازي در واكنش به ديگر سوال فارس مبني بر اينكه آيا حساب سازمان خصوصي‌سازي به دليل رأي دادگاه در خصوص پرونده معامله بلوك فولاد خوزستان صحت دارد يا خير؟ گفت: بله سازمان خصوصي‌سازي با توجه به رأي دادگاه تمكين كرده و زمان رفع مسدود شدن حساب سازمان خصوصي‌سازي مشخص نيست.

وي در واكنش به اين پرسش فارس كه در اين صورت وضعيت دريافت و پرداخت واگذاري‌ها توسط سازمان خصوصي‌سازي چه مي‌شود؟ پاسخ داد: شما نگران اين موضوع نباشيد.
به گزارش فارس، جزئيات اين نشست مطبوعاتي تا ساعتي ديگر منتشر خواهد شد.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
خبرنامه
برای دریافت خبرنامه بورس نیوز ایمیل خود را وارد نمایید:
نظرسنجی
به نظر شما دولت چهاردهم باید کدام یک از موارد زیر را در اولویت کاری خود قرار دهد.