شورای نظارت بر سازمان صداوسیما تبلیغات فزاینده پیامهای بازرگانی با تبلیغ جوایز هنگفت و قرعهکشیهای متعدد را نامناسب ارزیابی کرده و این رویه را نیازمند اصلاح سریع دانست.
به گزارش ایسنا، شورای نظارت بر صداوسیما، روند پخش پیامهای بازرگانی و تبلیغات فزاینده این پیامها با تبلیغ جوایز هنگفت و قرعهکشیهای متعدد را نامناسب دانسته و این نوع تبلیغات را دارای اشکالات اساسی عنوان کرده که نیازمند اصلاح سریع این رویه است.
ایجاد فضای تبلیغاتی ناسالم، ترویج رویکردهای مادی گرایانه و ضد ارزشی و روحیات عافیت طلبی در مقابل کار و تلاش همراه با تبلیغ نمادهای زندگی غربی و متعارض با سبک زندگی دینی و ایرانی، ترغیب مخاطبان به استفاده از محصولات و برندهای خارجی، ترغیب به مالاندوزی کاذب و نامتعارف از طریق اهدای جوایز در قرعهکشی محصولات، ذائقهسازی برای استفاده از غذاهای آماده و به تصویر کشیدن زن در لفافهی گرایشهای فمینیستی و نگاه ابزاری به آن از جمله موارد مورد انتقاد شورای نظارت در پخش پیامهای بازرگانی بوده است که باعث نقض صریح بندهای دستورالعملهای اجرایی تولید، تامین و پخش برنامهها شده است.
مراتب تذکر، طی نامهای از سوی رییس شورای نظارت به رئیس سازمان صدا و سیما ابلاغ شد.
ارسال نظر
اخبار روز
خبرنامه