بورس‌نیوز(بورس‌خبر)، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۱۵ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۶
کد خبر : ۱۳۲۱۷۴
به گزارش سرویس اجتماعی پایگاه خبریشهدای ایران؛ درسال‌های اخیر در جامعه مشاهده می کنیم، پدیده ای با عنوان ترکیب فرهنگی با فرهنگ های بیگانه و غلبه شدن آن بر فرهنگ بومی و ملی در حال رواج یافتن است.

در فرهنگ ما، حیوانات جایگاه خاص و کارکردهای خودشان را دارند؛ به عنوان مثال از سگ برای محافظت از گله‌های گوسفند استفاده می شود و نه برای بردن به حمام خانه! اما برخی افتخار می کنند شبیه غربی ها زندگی می کنند.

موضوع همراه کردن سگ ها و ایجاد روابط عاطفی با آنها مدتی است که یکی از نگرانی های های مردم در شهرهای بزرگ به ویژه تهران شده است. همراه کردن سگ در ماشین و یا پارک و خیابان و پیاده رو و همچنین حمام کردن سگ ها و ورود سگ به اتاق خانه ها یکی از معضلات اساسی چند ماه اخیر بوده است.
در این راستا تصاویری از بازیگران و فوتبالیست هایی که با سگ های شخصی خود عکس یادگاری می گیردند در این زمینه بی تاثیر نبوده است.

بازارچه خیریه ویژه سگ ها! + عکس

اما اخیراً در زیر سایه نظارت مسئولین کشور عده ای اقدام به برپایی انجمن خیریه برای سگ ها کرده اند تا جایی که حتی بنرهای تبلیغی آن نیز در سطح شهر قابل رویت است.

در این انجمن خیریه دعوت شده است تا همه هنرمندان آثار خود را در این انجمن به فروش گذاشته تا از پول آن برای سگ ها هزینه نگهداری و غذا فراهم شود!

بی شک استفاده از نام انجمن های خیریه که عمدتا توسط نیکوکاران و بدنه مذهبی جامعه برای کمک به نوعدوستان انجام می شود، یک سوء استفاده ابزاری و توهین به این بزرگواران می باشد چرا که در فرهنگ اسلامی و اصیل جامعه ایرانی استفاده از سگ و نوع برخورد با آن هیچ گاه با تفکرات غرب مآبانه همراهی ندارد.

اما این اقدام قابل تامل در حالی انجام می شود که انتظار می رود مسئولین فرهنگی کشور و همچنین نیروی انتظامی و اماکن نسبت به این پدیده غربی و رواج گسترده آن واکنش نشان دهند.
اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
مینا
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۱۵ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۸:۵۴
در کشوری که این همه مشکلات اقتصادی هست و بجای کمک به هم نوع میرن به سگ کمک میکنن همین میشه دیگه . نمیگم پولتونو در اختیار نهاد ها سازمان ها بذارید خودتو برید افراد نیازمند شناسایی کنید
خبرنامه
برای دریافت خبرنامه بورس نیوز ایمیل خود را وارد نمایید:
نظرسنجی
به نظر شما دولت چهاردهم باید کدام یک از موارد زیر را در اولویت کاری خود قرار دهد.