فرهنگ عرضه محصول در بورس کالا نهادینه شده است
به گزارش بورسنیوز، محمد حسینی درباره عرضه زعفران در بورس کالا گفت: فرهنگ عرضه محصولات در بورس کالا در چند سال اخیر نهادینه شده است و شاهد این هستیم که خریدار و فروشنده هر دو به عرضه کالاهای خود در این بازار پرسود و شفاف راغبتر هستند.
عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی در ادامه افزود: با بسترهایی که در بورس کالا وجود دارد محیطی باز را برای همه اقشار جامعه به وجود آورده است تا محصولات و کالاهای باکیفیت را به طور مستقیم عرضه و خریداری کنند و در این بین عرضه زعفران نیز به عنوان محصولی استراتژیک در این بازار آغاز شده که از سوی زعفرانکاران و حتی تجار مورد استقبال قرار گرفته است.
وی با بیان اینکه با عرضه زعفران در بورس شاهد افزایش حجم معاملات این محصول بودهایم، اظهار کرد: شفافیت قیمتی بورس کالا در خرید و فروش زعفران باعث شده تا زعفرانکاران از قیمت واقعی این محصول مطلع شده و محصول خود را ارزان به تجار و صادرکننده مانند سنوات گذاشته به فروش نرسانند و این خود باعث خواهد شد انگیزه زعفرانکاران در سالهای آینده برای کشت این محصول بالارود و شاهد رشد تولید باشیم.
حسینی تصریح کرد: متاسفانه در سالهای گذشته زعفران به صورت فله ای به خارج از کشور صادر شود و با بسته بندیهای شکیل و استاندارد در دنیا با نام و برند سایر کشورها عرضه میشود. به طور یقین با حمایت مسوولان و عرضه گسترده زعفران در بورس کالا دیگر شاهد فروش فلهای زعفران نخواهیم بود و میتوانیم این محصول را با ارزشافزوده بالاتر به نام ایران در سراسر دنیا صادر کنیم.
نماینده مردم در مجلس دهم به کمرنگ شدن حضور دلالان در بازار زعفران اشاره کرد و گفت: با سیاستهای کلی و ابزارهای مالی که در بورس کالا وجود دارد و با مدیریتی که در این مجموعه صورت میگیرد دیگر دلالان نخواهند توانست بیش از تولیدکنندگان و کشاورز سود دریافت کنند.