معاون توسعه مدیریت سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: ۶ میلیون گردشگر خارجی در نیمه نخست امسال به کشور ایران سفر کردند.
به گزارش بورس نیوز، محمد خیاطیان روز چهارشنبه در آیین تکریم و معارفه مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی افزود: شمار گردشگران خارجی ایران امسال در مقایسه با مدت مشابه قبل ۵۱ درصد رشد داشته دارد.
وی اظهار داشت: عمده گردشگران خارجی ایران امسال از کشورهای اروپایی، کشورهای حاشیه خلیج فارس و آسیا برای دیدن آثار تاریخی و مناطق طبیعی به ایران سفر کردند.
خیاطیان بیان کرد: سهم درآمد ارزی حاصل از ورود هر گردشگر خارجی به ایران براساس تعریف سازمان گردشگری جهان برای هر گردشگر یکهزار و ۳۴۰ دلار مشخص شده است.
معاون توسعه مدیریت سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: ورود هر گردشگر خارجی به کشور ارزآوری ، رونق اقتصادی و اشتغالزایی را در پی دارد و تمامی تلاش بر این است که از این فرصت استفاده حداکثری شود.
خیاطیان افزود: سازمان میراث فرهنگی با توسعه صنعت گردشگری به عنوان بعد از برجام کوشیده سرآغاز حرکت نوین و موثری در توسعه صنعت گردشگری و فرصت سازی در این راستا باشد.
وی اظهار داشت: همدان به عنوان پایتخت گردشگری آسیا انتخاب شده که این مهم به علت، ظرفیت منحصر به فرد ایران در بین کشورهای آسیایی بوده است.
معاون توسعه مدیریت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اظهار داشت: انتخاب همدان با توجه به مجاورت با استان مرکزی فرصتی را برای این استان فراهم می کند تا جاذبه های گردشگری خود را به صورت هدفمند معرفی کند و با شناخت داشته های ارزشمند در راستای توسعه گردشگری گام بردارد.
وی افزود: استان ها از جنبه های مختلفی از جمله گردشگری تاریخی، طبیعی، سلامت، مذهبی و میراث معنوی ظرفیت دارند و آنچه برای مجموعه مدیریت کلان میراث فرهنگی کشور ارزشمند است، حرکت هدفمند گردشگری هر استان بر مبنای کارکرد ظرفیت ها در مقیاس درون و برون استانی است.
خیاطیان اظهار داشت: استان مرکزی به عنوان قطب صنعتی کشور شناخته شده و از این منظر نیز می تواند پذیرای تورهای صنعتی باشد اما به درستی به این مهم پرداخته نشده و حتی این استان از داشتن موزه صنعت محروم است که باید به فوریت در این خصوص اقدام شود.
معاون توسعه مدیریت سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: وجود منزل تاریخی حضرت امام خمینی (ره) در این استان ظرفیت ارزشمند تاریخی، فرهنگی و گردشگری است که باید برای آن راهبرد دقیق گردشگری اجرا شود.
خیاطیان افزود: تعامل درون استانی با مجموعه میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری کمک می کند تا داشته های تاریخی و فرهنگی از جمله آبگرم، غار نخجیر، بیت امام راحل در خمین، مسجد تاریخی ساوه، آبگرم محلات را به علاقه مندان معرفی شود و زمینه درآمدزایی و اشتغال رقم بخورد.
وی اظهار داشت: استان مرکزی ظرفیت خوبی در مجاورت با تهران دارد و می تواند در جذب گردشگر سلامت به محل اسکان بیمارانی که دوران نقاهت را سپری می کنند، تبدیل شود.
معاون توسعه مدیریت سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: حلقه مفقوده در سازمان میراث فرهنگی برندسازی در حوزه صنایع دستی است که تضمین درامد و اشتغال را در پی دارد و باید با نگاه جدی به این امر زمینه رونق صنایع دستی را ایجاد کرد.
وی اظهار داشت: عمده گردشگران خارجی ایران امسال از کشورهای اروپایی، کشورهای حاشیه خلیج فارس و آسیا برای دیدن آثار تاریخی و مناطق طبیعی به ایران سفر کردند.
خیاطیان بیان کرد: سهم درآمد ارزی حاصل از ورود هر گردشگر خارجی به ایران براساس تعریف سازمان گردشگری جهان برای هر گردشگر یکهزار و ۳۴۰ دلار مشخص شده است.
معاون توسعه مدیریت سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: ورود هر گردشگر خارجی به کشور ارزآوری ، رونق اقتصادی و اشتغالزایی را در پی دارد و تمامی تلاش بر این است که از این فرصت استفاده حداکثری شود.
خیاطیان افزود: سازمان میراث فرهنگی با توسعه صنعت گردشگری به عنوان بعد از برجام کوشیده سرآغاز حرکت نوین و موثری در توسعه صنعت گردشگری و فرصت سازی در این راستا باشد.
وی اظهار داشت: همدان به عنوان پایتخت گردشگری آسیا انتخاب شده که این مهم به علت، ظرفیت منحصر به فرد ایران در بین کشورهای آسیایی بوده است.
معاون توسعه مدیریت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اظهار داشت: انتخاب همدان با توجه به مجاورت با استان مرکزی فرصتی را برای این استان فراهم می کند تا جاذبه های گردشگری خود را به صورت هدفمند معرفی کند و با شناخت داشته های ارزشمند در راستای توسعه گردشگری گام بردارد.
وی افزود: استان ها از جنبه های مختلفی از جمله گردشگری تاریخی، طبیعی، سلامت، مذهبی و میراث معنوی ظرفیت دارند و آنچه برای مجموعه مدیریت کلان میراث فرهنگی کشور ارزشمند است، حرکت هدفمند گردشگری هر استان بر مبنای کارکرد ظرفیت ها در مقیاس درون و برون استانی است.
خیاطیان اظهار داشت: استان مرکزی به عنوان قطب صنعتی کشور شناخته شده و از این منظر نیز می تواند پذیرای تورهای صنعتی باشد اما به درستی به این مهم پرداخته نشده و حتی این استان از داشتن موزه صنعت محروم است که باید به فوریت در این خصوص اقدام شود.
معاون توسعه مدیریت سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: وجود منزل تاریخی حضرت امام خمینی (ره) در این استان ظرفیت ارزشمند تاریخی، فرهنگی و گردشگری است که باید برای آن راهبرد دقیق گردشگری اجرا شود.
خیاطیان افزود: تعامل درون استانی با مجموعه میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری کمک می کند تا داشته های تاریخی و فرهنگی از جمله آبگرم، غار نخجیر، بیت امام راحل در خمین، مسجد تاریخی ساوه، آبگرم محلات را به علاقه مندان معرفی شود و زمینه درآمدزایی و اشتغال رقم بخورد.
وی اظهار داشت: استان مرکزی ظرفیت خوبی در مجاورت با تهران دارد و می تواند در جذب گردشگر سلامت به محل اسکان بیمارانی که دوران نقاهت را سپری می کنند، تبدیل شود.
معاون توسعه مدیریت سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: حلقه مفقوده در سازمان میراث فرهنگی برندسازی در حوزه صنایع دستی است که تضمین درامد و اشتغال را در پی دارد و باید با نگاه جدی به این امر زمینه رونق صنایع دستی را ایجاد کرد.
اخبار مرتبط
مدیر شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت منطقه خلیج فارس:
انتقال 50درصدی فرآورده کشور با خطوط لوله منطقه خلیجفارس
تداوم کاهش قیمت دلار
پیشبینی عرضه دلارهای خانگی به بازار
بررسی بازار پررقابت اپلیکیشنهای پرداخت در بازار ایران نشان میدهد؛
استارتآپهای خدماتی، حلقه مفقوده اپلیکیشنهای پرداخت
مدیر شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت منطقه خلیج فارس:
انتقال 50درصدی فرآورده کشور با خطوط لوله منطقه خلیجفارس
تداوم کاهش قیمت دلار
پیشبینی عرضه دلارهای خانگی به بازار
بررسی بازار پررقابت اپلیکیشنهای پرداخت در بازار ایران نشان میدهد؛
استارتآپهای خدماتی، حلقه مفقوده اپلیکیشنهای پرداخت
ارسال نظر
اخبار روز
خبرنامه
نظرسنجی
به نظر شما دولت چهاردهم باید کدام یک از موارد زیر را در اولویت کاری خود قرار دهد.