واردات زیر چتر حمایت از قطعهسازان خودرویی/ زمانی که دیگر توجیهی وجود ندارد
به گزارش بورسنیوز، بهرام پارسایی درخصوص وضعیت فعلی قطعهسازی داخلی گفت: سالهاست به بهانه حمایت از قطعهسازی واشتغالزایی بخش زیادی از قطعات وارد میشوند.
وی ادامه داد: برخی از قطعات وارداتی با تغییر برند به اسم تولید داخل عرضه میشود. در زمان تحریم این موضوع خود را به خوبی نشان خواهد داد که در زمینه قطعهسازی به مشکل برخواهیم خورد. قطعهسازان بخش زیادی از قطعات را به اسم تولید داخلی از خارج وارد میکنند.
بدهی 15 میلیاردی صنایع خودروسازی به قطعهسازان
وی با اشاره به مطالبه 15 هزارمیلیارد تومانی قطعهسازان از صنایع خودروسازی گفت: قطعههایی که قبلا وارد میکردیم با ارز مبادلهای انجام میشد و با توجه به اینکه قیمت خودرو در کشور ازقبل نیز بالاتر بود پس هیچ توجیهی برای افزایش مجدد قیمت آن وجود ندارد و بایستی قیمتها تعدیل شوند.