بورس‌نیوز(بورس‌خبر)، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۱۵ دی ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۹
بعداز انتشار گزارش قدرتمند مشاغل صورت گرفت؛

اثر یک گزارش در جهش ۷۰۰ واحدی شاخص داوجونز

بعداز انتشار گزارش قدرتمند مشاغل و اظهارات رییس بانک مرکزی آمریکا در مورد انعطاف‌پذیر بودن بانک مرکزی در مورد افزایش نرخ بهره، شاخص داوجونز با جهش ۷۰۰ واحدی روبرو شد.
کد خبر : ۱۸۶۰۷۰
به گزارش بورس نیوز، در پایان معاملات روز جمعه و پس از انتشار گزارش قدرتمند مشاغل و اظهارات جرومی پاول در مورد انعطاف‌پذیر بودن بانک مرکزی در مورد افزایش نرخ بهره،، هر ۳ شاخص مهم بورس آمریکا بیش از ۳ درصد جهش کردند.

همچنین شاخص‌های سهام در پایان یک هفته پرنوسان که اولین هفته معاملاتی ۲۰۱۹ بود به سود هفتگی دست یافتند.  سهام تکنولوژی پیشتاز رشد سهام بودند و ۴.۳ درصد جهش کردند. این درحالی است که صنعت آی تی بدترین روز ۷ سال گذشته را ثبت کرده بود و سهام اپل هم پس از دو روز متوالی سقوط سنگین با جهش ۳.۹ درصدی روبرو شد.

گزارش اشتغال آمریکا در ماه دسامبر، منتشر شد و نشان داد اقتصاد آمریکا در این ماه ۳۱۲۰۰۰ شغل ایجاد کرده و بسیار فراتر از ۱۷۷۰۰۰ شغلی بود که طبق پیش‌بینی‌ها قرار بود اضافه شود.

جرومی پاول در بیاناتی که بازارها را به شدت تقویت کرد گفت : بانک مرکزی نسبت به ریسک‌هایی که سرمایه ‌گذاران را تهدید می‌کند حساس است و در سیاست‌گذاری افزایش نرخ بهره خود هم با انعطاف‌پذیری بیشتری عمل خواهد کرد.

رابرت پاولیک استراتژیست ارشد سرمایه‌گذاری در نیویورک اعلام کرد: وقتی چنین گزارش مشاغل قدرتمندی در اختیار دارید و رییس فدرال‌رزرو می‌گوید که صبور و انعطاف‌پذیر است این احساس در بازارها به وجود می‌آید که در مسیر درستی حرکت می‌کنیم.

همچنین ادامه مذاکرات تجاری چین و آمریکا که از سوی وزارت تجارت چین اعلام شد باعث شد تا رشد بازارها تقویت شود. میانگین صنعتی داوجونز ۷۱۰ واحد یا ۳.۱۳ درصد جهش کرد و به ۲۳۳۹۶.۹ واحد رسید. جهش بلند ۷۸.۰۶ واحدی یا ۳.۱۹ درصدی اس‌اندپی۵۰۰ این شاخص را به ۲۵۲۵.۹۵ واحد رساند. شاخص کامپوزیت نزدک موفق شد ۲۶۸.۴۸ واحد یا ۴.۱۵ درصد جهش کند و در ۶۷۳۱.۹۹ واحد به کار خود پایان دهد.
اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
با افزایش امیدواری‌ نسبت به حل و فصل منازعات تجاری چین و آمریکا؛

بورس‌های جهانی روند صعودی به خود گرفت

پس از شوک کاهش صادرات چین در ماه دسامبر؛

سقوط آزاد سهام آسیا و اروپا

در سال میلادی گذشته صورت گرفت؛

۲ هزار میلیارد دلاری شدن بدهی خارجی چین

از سوی مرکز راهبردی افتای ریاست‌جمهوری اعطا شد؛

دریافت گواهینامه سیستم مدیریت امنیت اطلاعات توسط بانک توسعه صادرات

ارسال نظر
خبرنامه
برای دریافت خبرنامه بورس نیوز ایمیل خود را وارد نمایید:
نظرسنجی
به نظر شما دولت چهاردهم باید کدام یک از موارد زیر را در اولویت کاری خود قرار دهد.