بورس‌نیوز(بورس‌خبر)، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
پنجشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۱
معاون بازاریابی و فروش ایران خودرو:

باید چرخ کارخانه ها در حال چرخش باشد

معاون بازاریابی و فروش ایران خودرو گفت: برای این که بتوانیم تعهدات معوق را ایفا کنیم و به خواسته مشتریان برسیم باید چرخ کارخانه‌ها در حال چرخش باشد.
کد خبر : ۱۹۱۴۷۹

باید چرخ کارخانه ها در حال چرخش باشد

به گزارش بورس نیوز، اهورا گلیاری درباره تعهدات معوق ایران خودرو اظهار کرد: فروش فوری روزانه ایران خودرو با برنامه و محاسبه دقیق است . فروش فوری به عنوان ابزاری برای کنترل وضعیت بازار نشان داد که می‌تواند موثر عمل کند، همانطور كه افزایش لجام‌گسیخته قیمت در بازار اسفندماه سال گذشته، با اتخاذ و ابلاغ و اجرای این سیاست کنترل شد. اعداد و ارقام بازار نیز موید این موضوع بود.

وی افزود: 20درصد از تولید روزانه ایران خودرو برای تعهدات جدید فروش فوری اختصاص دارد و مابقی برای تعهدات معوق است.

معاون بازاریابی و فروش ایران خودرو ادامه داد: وقتی واسطه‌ها و افرادی که خودرو را با هدف سرمایه وارد بازار می‌کنند تا نهایت سود را ببرند، تنها عرضه کننده خودرو در بازار بوده و رقیبی برای آنان وجود نداشته باشد نمی توان انتظار داشت که قیمت بازار کنترل شود و یا کاهش یابد.

گلیاری درخصوص موفق بودن طرح فروش فوری ایران خودرو در اسفند سال گذشته بیان کرد: اجرای طرح فروش فوری در اسفندماه گذشته موفق بود. ما موفق شدیم دراسفندماه قیمت‌ها را کنترل کرده وکاهش دهیم. مقایسه قیمت بازار درخودروهایی که به تعداد کمتر عرضه شد نشان می‌دهد این سیاست درست بوده است.

وی توضیح داد: عده‌ای از مشتریان افرادی هستند که در صف انتظار تحویل خودرو هستند، عده‌ای دیگر از آنها نیز نیاز روز به خودرو دارند. اگر طرح فروش خودرو توسط خودروساز اجرا نشود، مشتری برای رفع نیاز خود ناچار به مراجعه به واسطه گران است. با اجرای طرح فروش فوری، صدای دیگری به جز صدای واسطه گران در بازار شنیده مي شود.

معاون بازاریابی و فروش ایران خودرو درباره شرایط خرید خودرو تصریح کرد: از کنترل کد ملی، عدم خرید در 18 ماه گذشته و یا سن افراد که بالای 18 ثبت‌نام‌کنندگان و یا حذف کدهای ملی خرید از سایپا را به عنوان ابزار در اختیار خودروساز برای جداکردن مصرف‌کننده واقعی از سرمایه‌گذاران نام برد. استفاده از این ابزارها توانسته به میزان بسیار زیادی مداخله واسطه‌گران را کاهش دهد.

گلياري تصریح کرد: زمانی جذابیت برای خرید کم می‌شود که فاصله قیمت کارخانه و بازار کم تر شود و در آن زمان فرصت‌های سرمایه گذاری در بخش‌های دیگری ایجاد می‌شود.

وی روند فعلی قیمت‌ها در بازار را کاهشی دانست و گفت: طبق تحلیل‌های بازار و اعداد و ارقام موجود، اندازه فعلی بازار مشخص و به اندازه نیاز واقعی مصرف کننده نیست. وقتی به خودرو به عنوان کالای سرمایه ای نگاه شود، شرایط متفاوت خواهد بود.

معاون بازاریابی و فروش ایران خودرو درباره تعهدات معوق گفت: تعداد محدودی از تعهدات محصول 2008 از سال 96 باقی مانده که در روزهای آینده اجرا خواهد شد. ایران خودرو تعهدات سال گذشته را نیز به ماه‌های پایانی رسانده است.

وی ضمن رد امکان ثبت نام چند دستگاه خودرو توسط يك كد ملي گفت: به هيچ عنوان امكان ثبت نام تكراري جهت يك فرد در سامانه ثبت نام شركت ايران خودرو وجود ندارد و این موضوع به صورت کامل کنترل می‌شود.

گلیاری گفت: برای این که بتوانیم تعهدات معوق را ایفا کنیم و به خواسته مشتریان برسیم باید چرخ کارخانه‌ها در حال چرخش باشد.


اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
در صورت‌های مالی یکساله مطرح شد؛

فروش بیش از ۲هزار میلیارد ریالی «خکمک»

توسط گروه خودروسازی سایپا کسب شد؛

سایپا به عنوان خودروساز نخست کشور

همزمان با برگزاری مراسم سی امین سالگرد رحلت حضرت امام(ره) انجام می شود؛

طرح خدمات امدادی ویژه‌ای سایپا در 4 روز

ارسال نظر