به گزارش بورس نیوز، معاونت عملیات سمات اعلام کرد که تمام متقاضیان دریافت خدمات پایه مکلف به ثبت اطلاعات خود در سامانه سجام هستند.
در این اطلاعیه آمده است: بنا بر مصوبه مورخ ۲۲ فروردین ۹۷ سازمان بورس و اوراق بهادار، کلیه متقاضیان دریافت خدمات پایه نظیر کد معاملاتی مکلف هستند نسبت به ثبت اطلاعات خود در سامانه فوق اقدام کنند. همچنین کلیه اشخاص تحت نظارت (ناشران) ملزم به ثبت، تکمیل و به روزرسانی اطلاعات مشتریان در این سامانه هستند.
گفتنی است؛ از تاریخ ۲۵ مهرماه ۱۳۹۷ پذیرش، ثبت و هرگونه اقدام بابت درخواستها با ارائه مستندات مبتنی بر ثبت و بهروزرسانی اطلاعات در سامانه سجام انجام میپذیرد.
کلیه ناشران برای دریافت آخرین نسخه فرمها به بخش فرمهای شرکت در تارنمای شرکت سپردهگذاری مرکزی به نشانی مراجعه کنند.
از طریق این سامانه اطلاعات هویتی، شماره حساب، شماره موبایل، آدرس الکترونیکی و اقامت دایمی فرد ثبت میشود و از آن به بعد هیچ نهاد مالی نیازی به دریافت مجدد اطلاعات آن سهامدار را ندارد.
سهامداران میتوانند با مراجعه به این سایت ثبت نام خود را به صورت الکترونیکی انجام دهند.