راهبرد مدیریت "خکاوه" در فضای رقابت صنعتی
به گزارش گروه تحقیق و مطالعات بورسنیوز، بیشک عدم جمعآوری صف فروش سهام شرکت سایپا دیزل حتی در روزهای معاملات مثبت سایر سهام شرکتهای خودرویی و قطعهسازان، رخدادی اتفاقی و هیجانی نیست چراکه صورتهای مالی حسابرسی شده این شرکت در ۶ ماهه نخست سال مالی جاری حاکی از ادامه روند زیان سازی دارد.
افزایشهای چند صد درصدی قیمت سهام شرکتهای همچون سایپا دیزل با یدککشیدن حدود ۲.۲۰۰ میلیارد تومان زیان انباشته در شرایطی در ماههای اخیر رخداده که صورتهای مالی منتشر شده این شرکت حاکی از اتخاذ استراتژیهای جدید مدیران در راستای کاهش زیان است.
اتخاذ استراتژی آسان و در عین حال مفیدی که شاید تا سالیان سال شرکتهای این گروه بتوانند از آن الگو برداری کنند: کمتر فعالیت کن و کمتر تولید کن تا زیان کمتری محقق کنید.
شناسایی زیان خالص ۱.۶۱۰ میلیارد ریالی و افزایش زیان انباشته این شرکت به بیش از ۲۱.۸۳۳ میلیارد ریال در شرایطی در ۶ ماهه نخست سال مالی ۱۳۹۹ رقم خورده است که جمع مقادیر فروش این شرکت در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، افت چشمگیر ۲۷۸ میلیارد ریالی را نشان میدهد.
شناسایی بیش از ۱.۸۷۲ میلیارد ریالی هزینههای مالی، شناسایی بیش از ۵۷۷ میلیارد ریال سایر هزینههای عملیاتی که احتمالا مربوط به هزینههای جذب نشده تولید بوده و افزایش زیان انباشته شرکت به بیش از ۲.۱۸۳۳ میلیارد ریال در انتهای ۶ ماهه نخست سال ۱۳۹۹ از جمله موارد ناراحتکننده صورتهای مالی این شرکت است.