بورس‌نیوز(بورس‌خبر)، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۲۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۸

پاپ‌آپ "بلوط" و ویژگی‌های آن

پاپ‌آپ
هنر اصلی بخش مارکتینگ این مجموعه‌ها کشف و استفاده از روش‌های تبلیغاتی پربازده، ولی ارزان‌قیمتی است که هنوز بر سر زبان‌ها نیافتاده، همه‌گیر نشده و به دلیل عدم استفاده توسط همگان از این پدیده، خود ماهیت وجودی آن نیز موضوعیت یافته و فارغ از محتوای ارائه داده به‌صورت مستقیم به جذب مخاطب می‌پردازد.
کد خبر : ۲۴۲۷۷۸

پاپ‌آپ

به گزارش بورس‌نیوز، به‌روز بودن در امر تبلیغات یکی از ویژگی‌های مجموعه‌های موفق است، تبلیغاتی که لزوماً با هزینه‌های سنگین و قابل‌توجهی هم همراه نبوده و گاه به‌صورت ماحصل تلاش‌های هیئتی تصمیم گیر یا فردی متخصص در امر بازاریابی با مبالغی اندک (به نسبت مخارج سنگینی که تبلیغات میدانی دیگر در بردارند) ظاهر می‌گردند.

در همین رابطه هنر اصلی بخش مارکتینگ این مجموعه‌ها کشف و استفاده از روش‌های تبلیغاتی پربازده، ولی ارزان‌قیمتی است که هنوز بر سر زبان‌ها نیافتاده، همه‌گیر نشده و به دلیل عدم استفاده توسط همگان از این پدیده، خود ماهیت وجودی آن نیز موضوعیت یافته و فارغ از محتوای ارائه داده به‌صورت مستقیم به جذب مخاطب می‌پردازد.

زمانی که به بررسی واسطه‌های مذکور می‌پردازیم، به پاپ‌آپی‌هایی برمی‌خوریم که باوجود کارایی فراوان، به‌اندازه چاپ بنر معمولی یا تابلویی با چاپ فلکس شناخته‌شده نبوده و مورداستفاده هم قرار نمی‌گیرد، دریغ از اینکه چنین محصولاتی با ساختاری کاربردی‌تر می‌توانند به جذب حداکثری مردم به‌ویژه در فضا‌های تجاری دست بزنند.

پاپ آپ یا سازه‌های نمایشگاهی به‌عنوان یکی از محصولات مجموعه بلوط چاپ، نوعی استند تبلیغاتی می‌باشند که باوجود کاربرد فراوان و نمونه‌های ساخته‌شده بسیار زیبا و کاربردی توسط مجموعه مذکور از دید مشتریان مهجور مانده، اما می‌تواند بیش‌ازپیش مورداستفاده قرارگرفته و به رقیبی جدی برای انواع استیکر‌ها، مش، چاپ‌های سفارشی و حتی تولید بنر‌های معمولی تبدیل شود.

پاپ آپ چست؟

در حوزه مارکتینگ پاپ آپ‌ها عموماً به دو پدیده کلی اطلاق می‌شوند

• اول پاپ آپ‌های اینترنتی که در حقیقت گیف یا تصاویری بعضاً دردسرساز و آزاردهنده‌ای ازنظر تعداد و تکرار هستند که با ورود کاربران جدید به یک سایت جلوی دیدگان آن‌ها ظاهرشده و بااتصال به یک لینک خارجی، مخاطبین کنجکاو را به سمت خود می‌کشانند. جالب اینجاست که اتان زوکرمن که برای اولین بار چنین نقشه‌ای را در سال ۱۹۹۹ در Tripod.com عملی کرد، سال‌ها بعد به دلیل اختراع این عامل مزاحم از همه کاربران اینترنتی عذرخواهی کرد.

• دوم سازه‌هایی متشکل از یک اسکلت آلومینیومی که با روکشی از کوتد یا لمینت‌های مات و براق مطالبی در خصوص خروجی یک کار را عنوان می‌کنند.

ویژگی‌های ساختار و کاربرد‌های یک پاپ آپ

پیش از بررسی مزایای استفاده از این محصولات باید بدانیم که باوجود عدم محدودیت در ابعاد آن‌ها و امکان تولیدشان در دو طرح کلی صاف و منحنی، به‌طور قابل‌توجهی شاهد استفاده از آن‌ها در فضای بازنیستیم، چراکه عوامل جوی و محیطی (از باد و بوران گرفته تا آلودگی تا تابش نور خورشید) به‌سرعت آن‌ها را از بین برده و وسیله‌ای را که می‌توان بار‌ها در فضای بسته از آن استفاده کرد را ضایع می‌کنند.

درنتیجه اینکه در کاربرد‌های کوتاه‌مدت خارجی، از این واسطه‌های بسیار شیک در کسوت یک میز، کانتر جلوی فروشنده یا زمینه پشت سر وی برای معرفی بهتر و بیشتر محصولاتی مانند خوراکی‌ها یا مواد آرایشی بهداشتی استفاده می‌شود.

این چارچوب‌ها در صورت عدم آسیب‌دیدگی اسکلت خود می‌توانند با پذیرش پوسته‌ای جدید با ظاهری نو خودنمایی کنند.

در ادامه گفتنی است که پاپ آپ‌هایی که عملاً به‌عنوان سازه نمایشگاهی از آن‌ها یاد می‌شود، جایگاهی برای قرارگیری افراد آمارگیر در یک نشست، مسئولین پذیرایی در یک گردهمایی، اعطاکنندگان هدایای تبلیغاتی، کارمندان بلیت‌فروشی، کارمندان احراز هویت، مسئولین روابط عمومی برای ارتباط گرفتن با رهگذران در نمایشگاه‌ها و کارشناسان یک حوزه خاص برای پاسخگویی به سؤالات علاقه‌مندانش است ضمن اینکه سئو سایت فوق توسط مجموعه سئویاب بهینه‌سازی گردیده است.

پاپ‌آپ

استفاده از پاپ آپ‌ها چه مزایایی دارد؟

با توجه به این توضیحات وقتی از پاپ آپ استفاده می‌کنیم.

۱. از قدرت جذب مشتری به‌واسطه ساختار فیزیکی و رنگ و لعابی چشم‌نواز برخورداریم.

۲. همانند ویترین یک مغازه تنها افراد مشتاق آن را به‌سوی خود کشانده و با داشتن توضیحاتی واضح و گویا، فرصت سرویس‌دهی به مراجعینی مستعدتر را به دلیل جذب عموم رهگذران از بین نمی‌برد.

۳. امکان استفاده مجدد! مجموعه‌هایی را در نظر بگیرید که شیرینی حضور در نمایشگاه‌های بین‌المللی را چشیده و در پی برگزاری هرکدام از آن‌ها که به نحوی با حوزه کاریشان در ارتباط است شرکت می‌کنند. بدیهی است که صرف هزینه برای طراحی و ساخت یک دکور در هر نوبت مقرون‌به‌صرفه نبوده و این شرکت نیازمند واسطه‌ای مقاوم و زیبا برای استفاده در نوبت‌های بیشتری است.

پاپ آپ‌ها به‌عنوان همین واسطه‌ها با همسو شدن با هر نوع ساختار و نیازی وظیفه انتقال پیام را برعهده‌گرفته و در مدت کوتاهی هم هزینه‌های خود را از فروش محصولاتی که تبلیغشان را می‌کرده است، جبران می‌نمایند.

۴. حمل آسان و وزن کم این محصولات سبب می‌شود تا به هر مناسبتی مجبور به حمل ده‌ها کیلوگرم استراکچر و وسیله تبلیغاتی نبوده و تنها به‌واسطه باز و بسته کردن اسکلت فلزی و پهن کرد رویه‌ای که با مگنت‌های مخصوص به آن وصل می‌شوند پاپ آپ نمایشگاهی خود را برپا کنیم.

کاربرد‌های دیگر پاپ آپ

اگرچه بیان شد که این وسایل واسطه‌هایی برای معرفی یک مجموعه در نمایشگاه می‌باشند، اما طبیعتاً همه کاربرد‌های آن به این مکان ختم نشده و می‌توان مصادق فراوانی را از آن نام برد.

استفاده به‌منظور جعبه یا باکس یک محصول خاص (مثلاً تنقلاتی که در پاپ آپ روی پایه‌هایی افقی قرار می‌گیرند و یا لوح‌های فشرده‌ای که یک فیلم یا آلبوم موسیقی خاص را در خود گنجانده‌اند)، استفاده از پاپ آپ به‌عنوان پارتیشن در جایگاه‌هایی که بخواهند پشت آن اتاقک کوچکی به وجود آورند (ازجمله فروشگاه‌های بزرگ)، استفاده به‌عنوان زمینه عسکبرداری مثلاً در سینما‌هایی که یک هنرپیشه در روز اکران فیلمش با طرفداران خود عکس انداخته یا استفاده به‌جای یک بنر رول آپ که می‌خواهیم با یک‌تنه یا وزش باد جابجا نشود از مهم‌ترین کاربرد‌های این وسیله است.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر