ضرورت حمایت از تولید خودروهای سنگین در کشور
به گزارش بورس نیوز، این روزها که محصول واردات خودرو داغ شده، عده ای هم اعتقاد دارند باید آزادسازی واردات خودروهای دست دوم سنگین انجام شود. این در حالی است که واردات خودرو سنگین کارکرده در سنوات گذشته ضربه مهلکی بر پیکره صنعت تولید خودرو سنگین در کشور ما وارد کرد.
محمدحسن آصفری نماینده مجلس شورای اسلامی در گفتگو با بورس نیوز این خصوص بیان کرد: این شرکت های خودروسازی هستند که به دلیل عرضه خودرو با کیفیت پایین و گارانتی نامناسب و قیمت بسیار بالا، ضربه سنگینی به تولید داخلی زده و سبب بی اعتمادی مردم به تولید داخلی شده اند.
وی افزود: انحصار در صنعت خودرو باید شکسته شود تا خودروسازان داخلی مجبور شوند هم قیمت خودروی خود را تعدیل کرده و هم کیفیت محصولات شان را ارتقا ببخشند و خدمات پس از فروش مناسب تری هم ارائه کنند. اعتقاد دارم واردات خودروی سواری، صنعت خودروسازی داخلی ما را مجاب خواهد کرد که علاوه بر ارتقای کیفیت محصول روی کاهش قیمت تمام شده هم کار کنند تا بازار خودرو در کشور ما اوضاع بهتری داشته باشد.
آصفری ضمن تاکید بر ضرورت واردات خودروی سواری اظهار کرد: البته آنچه در مورد واردات خودرو مطرح شده، مربوط به واردات خودروی سواری بوده و فعلاً بحث واردات خودرو سنگین مطرح نیست. در حوزه تولید خودروهای سنگین در کشور به خصوص در حوزه تولید ماشین آلات سنگین راه سازی، اتفاقا معتقدم باید از صنعت داخلی حمایت شود. شرکت های تولید کننده داخلی ماشین آلات راهسازی از جمله هپکو، توانمندی های زیادی داشته و در صورت حمایت از خودروسازان سنگین در کشور، این صنعت به شکوفایی خواهد رسید. نیازی به واردات خودرو سنگین نیست و ما مشکلی در خصوص تولید خودروهای سنگین در داخل کشور نداریم و با کمی حمایت از این صنعت می توان نیازهای بازار داخل را برطرف کرد.
نماینده مردم اراک در خاتمه در خصوص هپکو گفت: در شرکت هپکو موفق شده ایم خط تولید دامپتراک را برای خودروهای معدنی راه اندازی کنیم. البته فعلا مونتاژ این خودرو در مجموعه هپکو انجام میشود، ولی امیدواریم به مرحله تولید این خودرو در مجموعه هپکو هم برسیم. ضمن اینکه امیدواریم با حمایت دولت از این مجموعه به زودی راه اندازی خط تولید لودر و بلدوزر و غلطک هم با سرعت دنبال شود . نیاز بازار داخل به انواع خودرو های سنگین راهسازی آنقدر بالاست که اگر این شرکت به مرحله تولید خودروهای مختلف برسد، هیچ مشکلی در مورد تقاضا وجود نخواهد داشت. در حال حاضر برخی انواع ماشین آلات راهسازی به صورت دست دوم از خارج از کشور وارد میشود که کیفیت پایین تری هم نسبت به محصولات هپکو دارد.
الان یک راد مرد ویک فرد باخدا مه از اوضاع هپکو اطلاع داره چرا نمیگه هپکو چقدر قرار داد بسته آیا طبق قراردادها تولید داشته وچرا آمار تولید را بروز به گوش سهامداران نمی رسونند والان حقوق ومخارج شرکت چطوری تامین میشود لطفا کمی هم از کم ومیف شرکت باز گو کنید
الان یک راد مرد ویک فرد باخدا مه از اوضاع هپکو اطلاع داره چرا نمیگه هپکو چقدر قرار داد بسته آیا طبق قراردادها تولید داشته وچرا آمار تولید را بروز به گوش سهامداران نمی رسونند والان حقوق ومخارج شرکت چطوری تامین میشود لطفا کمی هم از کم ومیف شرکت باز گو کنید