بورس‌نیوز(بورس‌خبر)، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۲۹ آبان ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۳
چک الکترونیکی در مراودات تجاری راهگشاست
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: چک الکترونیکی قاعدتا در مراودات تجاری بسیار راهگشا خواهد بود.
کد خبر : ۲۶۴۳۶۹
نویسنده :
مینا علیزاده

چک الکترونیکی در مراودات تجاری راهگشاست

بورس نیوز: محسن علیزاده، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس درباره مزایای چک دیجیتال اظهار کرد: چک الکترونیکی قاعدتا در مراودات تجاری بسیار راهگشا خواهد بود.

وی دلیل راهگشا بودن آن را چنین بیان کرد: چک الکترونیکی در مرحله اول نیاز به چک‌های کاغذی را از بین می‌برد. از سوی دیگر به دلیل نیاز به امضای الکترونیک دیگر دست کاری در چک امکان پذیر نخواهد بود و دغدغه عدم تطابق چک و امضا از بین می‌رود و از سوی دیگر دزدی چک هم با این روش به صفر می‌رسد، زیرا اساسا ممکن نخواهد بود.

این عضو کمیسیون اقتصادی درمجلس شورای اسلامی دراین خصوص یادآور شد: به طور کلی با این روش جعل در امر صدور چک از بین می‌رود، بنابراین بر اعتبار آن افزوده خواهد شد. چنانچه هدف از انجام این کار شفاف سازی و توسعه مبادلات در سطح کشور باشد، بسیار پسندیده است.

نماینده مردم سپیدان درخانه ملت در همین رابطه تصریح کرد: کار دیگری که از این طریق می‌توان به انجام آن امیدوار بود، ایجاد سهولت درکار‌هایی است که باید با چک انجام شود.

علیزاده بیان کرد: با این حال به دلیل آنکه برای اولین بار است از چک الکترونیکی استفاده می‌شود، باید اظهارنظر دقیق درباره معایب و مزایای آن را به روز‌های آینده موکول کرد تا با برطرف کردن عیوب آن بتوان به درستی از راهکار‌ها بهره برد.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
چک دیجیتال تخلفات را کم می کند
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس:

چک دیجیتال تخلفات را کم می کند

ارسال نظر
خبرنامه
برای دریافت خبرنامه بورس نیوز ایمیل خود را وارد نمایید:
نظرسنجی
به نظر شما دولت چهاردهم باید کدام یک از موارد زیر را در اولویت کاری خود قرار دهد.