بورس‌نیوز(بورس‌خبر)، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۲۰ آذر ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۸
برای خرید این خودروی پرطرفدار از بورس کالا کافی است به این مساله توجه داشته باشیم که این خودروی شاسی بلند چینی که یکی از خودور‌های پرطرفدار چینی در بازار ایران محسوب می‌شود، همراه با خودروی دیگنیتی تاکنون سه مرتبه در بورس عرضه شده و متقاضیان برای خرید این خودرو‌ها در عرضه‌های قبلی رقابت قابل توجهی را شکل دادند.
کد خبر : ۲۶۵۱۲۴

خرید فیدلیتی از بورس کالا

بورس نیوز: برای خرید این خودروی پرطرفدار از بورس کالا کافی است به این مساله توجه داشته باشیم که این خودروی شاسی بلند چینی که یکی از خودور‌های پرطرفدار چینی در بازار ایران محسوب می‌شود، همراه با خودروی دیگنیتی تاکنون سه مرتبه در بورس عرضه شده و متقاضیان برای خرید این خودرو‌ها در عرضه‌های قبلی رقابت قابل توجهی را شکل دادند. فیدلیتی در ایران در دو نسخه ۵ و ۷ نفره توسط شرکت بهمن موتور مونتاژ و عرضه می‌شود. این خودرو شاسی بلند به خوبی در عرضه‌های قبلی توانسته جای خود را در میان خودرو‌های شاسی بلند بازار ایران باز کند.

سابقه عرضه‌های فیدلیتی در بورس کالا

فیدلیتی و دیگنیتی اولین بار در تاریخ ۲۶ مرداد ماه امسال در بورس کالا عرضه شدند. در حقیقت در تیرماه امسال بود که طرح عرضه خودرو در بورس کالا در شورای عالی بورس تصویب شد و فیدلیتی به همراه دیگنیتی اولین خودرو‌هایی محسوب شدند که برای نخستین بار در بورس عرضه و پس از شکل‌گیری رقابت به فروش رسیدند. در عرضه مرداد ماه ۶۰۰ دستگاه خودرو فیدلیتی از گروه بهمن در بورس کالا عرضه شد.

در اولین عرضه فیدلیتی قیمت پایه هر دستگاه خودرو فیدلیتی ۷ نفره ۷۷۲ میلیون تومان و قیمت خودرو فیدلیتی ۵ نفره ۷۵۸.۵ میلیون تومان تعیین شد.

در عرضه قبلی در تاریخ ۲۳ آبان، حدود ۵ برابر عرضه تقاضا وجود داشت. این عرضه که در ۲ رنگ صورت گرفت و به صورت میانگین ۴۶ درصد بالاتر از قیمت پایه رقابت شد. در تاریخ ۲۳ آبان در تالار فیزیکی بورس کالا و به صورت حراج باز، تعداد ۳۹۲ دستگاه خودروی فیدلیتی ۵ و ۷ نفره در دو رنگ سفید و مشکی عرضه شد، قیمت پایه هر دستگاه خودرو فیدلیتی ۷ نفره ۷۷۲ میلیون تومان و فیدلیتی ۵ نفره ۷۵۸.۵ میلیون تومان در دومین عرضه فیدلیتی تعیین شد.

خرید فیدلیتی از بورس کالا

جدیدترین عرضه فیدلیتی در بورس کالا

در جدیدترین عرضه فیدلیتی در بورس طبق اطلاعیه بورس کالا، تعداد ۴۸۶ دستگاه فیدلیتی در روز دو شنبه ۲۱ آذر عرضه خواهد شد. گروه صنعتی بهمن موتور در جدیدترین عرضه خودرو فیدلیتی صفر در بورس دوشنبه ۲۱ آذرماه همچون موارد قبلی فیدلیتی و دیگنیتی را به بورس کالای ایران عرضه می‌کند. در این عرضه که به زودی شاهد آن خواهیم بود، بهمن موتور ۴۸۶ دستگاه فیدلیتی را راهی بورس خواهد کرد. خرید فیدلیتی از بورس به دلیل اختلاف قیمت قابل توجه با بازار آزاد و به علاوه نداشتن دردسر‌های خرید فیدلیتی از دلالان یا شرکت در قرعه‌کشی‌های میلیونی برای خودرو که در کشور ما مرسوم بوده است، یک روش منطقی و قابل قبول‌تر محسوب می‌شود.

مشخصات جدیدترین عرضه فیدلیتی

فیدلیتی ۷ نفره سفید با نماد BMC-FIDELITY۷W-۰۰ در تالار خودرو بازار فیزیکی بورس کالا عرضه خواهد شد. تاریخ فروش فیدلیتی ۷ نفره سفید ۲۱ آذر ماه است. حجم قابل عرضه خودرو فیدلیتی در بورس ۲۴۳ و حداقل عرضه نیز ۲۰ عدد است. قیمت پایه فیدلیتی سفید ۷۷۲ میلیون تومان و تاریخ تحویل ۲۳ بهمن ماه است. فیدلیتی ۷ نفره مشکی نیز با نماد BMC-FIDELITY۷B-۰۰ در تالار خودرو عرضه می‌شود و قیمت پایه و میزان عرضه نیز مشابه خودروی فیدلیتی سفید خواهد بود.

نکات مهم خرید فیدلیتی از بورس کالا

برای خرید خودرو از بورس کالا نه تنها محصولاتی، چون خودرو که لازم است تحت شرایط و قوانین خاصی فروخته شود بلکه سایر محصولات عرضه شده در بورس کالا نیز تحت قوانین بورس کالا به فروش می‌رسد. یکی از این محدودیت‌های جدی که باید آن را جدی گرفت این است که هر کد ملی (حقیقی) فقط می‌تواند با کد ملی خود به ثبت سفارش بر روی یک دستگاه خودرو اقدام کند. به منظور خرید فیدلیتی از بورس کالا متقاضی باید ۲۵ درصد مبلغ پایه را به عنوان پیش پرداخت سفارش واریز کند. برای خرید فیدلیتی از بورس، خرید خودرو در تاریخ ۲۱ آذرماه صورت خواهد گرفت و تاریخ تحویل این خودرو‌ها ۲۳ بهمن است.

چه هزینه‌های برای خرید فیدلیتی از بورس کالا می‌دهیم؟

برای خرید فیدلیتی از بورس لازم است که توجه داشته باشیم خریدار علاوه بر پرداخت هزینه خودرو ملزم به پرداخت هزینه ۹ درصد مالیات ارزش افزوده بر مبنای قیمت نهایی فروش است علاوه بر مالیات بر ارزش افزوده برخی هزینه‌های جانبی دیگر نیز به خریدار فیدلیتی از بورس تعلق می‌گیرد این هزینه‌ها جمعا ۱۷۳.۹۱۹.۰۲۷ ریال است که شامل مالیات و عوارض شماره گذاری به میزان ۱۳۳.۰۰۰.۰۰۰ ریال، هوشمندسازی کارت خودرو به میزان ۴۳۵.۰۰۰ ریال، هزینه خدمات پست شامل ۵۰۰.۰۰۰ ریال، هزینه تولید پلاک و شماره گذاری به مبلغ ۲.۸۰۰.۰۰۰ریال و بیمه شخص ثالث حدودا ۳۷.۱۸۴.۰۲۷ ریال است. تمامی این هزینه‌ها باید توسط شخص خریدار و از حساب بانکی شخص او به حساب شرکت بهمن موتور واریز شود. بر اساس اطلاعیه منتشر شده، قیمت پایه خودرو فیدلیتی ۷۷۲ میلیون تومان است، اما همانطور که توضیح دادیم هزینه‌های دیگری نیز به قیمت پایه کارخانه فیدلیتی تعلق خواهد گرفت.

خرید فیدلیتی از بورس کالا

چگونه از بورس فیدلیتی بخریم؟

از این پس برای خرید خودرو بدون اینکه لازم باشد در قرعه کشی‌های کسل‌کننده با شانس بسیار کم برای برنده شدن شرکت کنیم کافی است برای دریافت کد از بورس کالا اقدام کنیم و بدون دردسر خاصی برای خرید و فروش فیدلیتی اقدام کنیم. خرید و فروش فیدلیتی نیز از این قاعده مستثنی نیست و کافی است برای خرید خودرو فیدلیتی از طریق بورس کالا مواردی را مدنظر قرار دهید.

به طور کلی برای خرید فیدلیتی و یا سایر خودرو‌هایی که در بورس عرضه می‌شود ابتدا باید برای دریافت کد بورسی از بورس کالا در یک کارگزاری معتبر ثبت نام کنیم برای طی مراحل ثبت نام نیاز به احراز هویت اینترنتی در سامانه اینترنتی سجام است. پس از سجامی شدن و ثبت نام در کارگزاری لازم است برای ثبت نام در سامانه EBGO اقدام کنیم و سپس برای فروش فیدلیتی توسط بهمن موتور از بورس کالا گوش به زنگ عرضه شرکت‌های این خودروسازی در بورس باشیم.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر
خبرنامه
برای دریافت خبرنامه بورس نیوز ایمیل خود را وارد نمایید:
نظرسنجی
به نظر شما دولت چهاردهم باید کدام یک از موارد زیر را در اولویت کاری خود قرار دهد.