بورس‌نیوز(بورس‌خبر)، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۰
مدیریت نظارت بر ناشران سازمان بورس گفت: بنگاه‌های اقتصادی معافیت مالیاتی برای افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی‌ها را دارند که در بودجه سال ۱۴۰۲ نیز معافیت مالیاتی برای افزایش سرمایه از این محل گنجانده شد.
کد خبر : ۲۶۹۶۰۴
نویسنده :
مینا علیزاده

افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی ها معاف از مالیات

به گزارش بورس نیوز، ولی‌اله جعفری، مدیریت نظارت بر ناشران سازمان بورس درباره علت بسته شدن نماد‌ها در تابلو‌های بورس، فرابورس و بازار پایه اظهار کرد: اکثر بازگشایی‌های بیش از یک هفته‌ای در بازار سهام، صرفا در تابلو‌های زرد و نارنجی و قرمز بازار پایه رخ می‌دهد که این اتفاق نیز در سه بخش دسته‌بندی می‌شوند.

وی افزود: بانک آینده با تعلیق ۲۰ ماهه نماد از سال ۹۶ تاکنون مجامع سالانه را برگزار نکرده و صورت‌های مالی شفافی نیز ارائه نداده است. سازمان بورس وظیفه دارد توازنی بین شفافیت ناشران و نقدشوندگی ایجاد کند تا بتواند در کنار بحث نقدشوندگی بازار، مانع از ایجاد تخلفات نیز شود و تمامی این مسائل بصورت دستورالعامل‌های موجود اتفاق می‌افتد.

این مقام مسئول ادامه داد: درخصوص لغو پذیرش سهام شرکت مارگارین، سال مالی این شرکت به انتهای خرداد ۱۴۰۱ منتهی می‌شد، اما این شرکت در موعد مقرر صورت‌های مالی را منتشر نکرد و به تذکرات سازمان نیز توجهی نداشت. از این رو طبق دستورالعمل‌های موجود لغو پذیرش شد و این موضوع نیز ناگهانی نبود و بار‌ها تذکرات مورد نیاز داده شد.

جعفری درباره برنامه‌های سازمان برای عرضه اولیه‌های جدید توضیح داد: روند عرضه شرکت‌های جدید در بازار سهام متوقف نشده و همچنان ادامه دارد، اما دلیل طولانی شدن این موضوع اغلب به شرکت‌ها طی فرآیند عرضه مرتبط می‌شود. او همچنین نام برخی از شرکت‌های حاضر در صف عرضه‌اولیه را نیز اعلام کرد.

وی در خصوص معافیت مالیاتی شرکت‌ها برای انجام افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی‌ها عنوان کرد: بنگاه‌های اقتصادی همچنان معافیت مالیاتی برای افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی‌ها را دارند و در بودجه سال ۱۴۰۲ نیز معافیت مالیاتی برای افزایش سرمایه از این محل گنجانده شد.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۲۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۶
تجدید ارزیابی دارایی ها در این برهه زمانی ، مثل همان پهلوان پنبه است ، یا بادکنکی که باد شود و بزرگ جلوه کند ، در نهایت هرچه هست اعتبار مناسب و منطقی برای شرکت ها ببار نخواهد آورد ، ارزیابی دارایی ها هرساله به نوعی انجام میشود تا که سود واقعی محاسبه شود ، حال باید منتظر اعداد و ارقام باشیم تا روند کلی مدیریت هر شرکتی آشکار شود ، سیر سودآوری یا سیر اعلام ورشکستگی
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۲۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۰:۳۳
بله معاف از مالیات پاداش ....خلاف اندرخلاف ترگیبی .به قیمت نابودی شرگتها وویرانی گل ایران معاف از مالیات هست خدا پدرومادر هرچه شیطان وابلیس را بیامرزد گه چنین ..درایران وجود دارد