بورس‌نیوز(بورس‌خبر)، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۵
به دنبال حذف واسطه ها رقم می خورد؛

خرید مستقیم ارز صادرکننده توسط بانک مرکزی

خرید مستقیم ارز صادرکننده توسط بانک مرکزی
رئیس کل بانک مرکزی گفت: برای کوتاه‌تر شدن زمان تامین ارز از این به بعد بانک مرکزی با حذف واسطه‌ها ارز را به طور مستقیم از صادرکننده‌ها خریداری کرده و با نرخ مشخص به وارد کننده‌ها خواهد فروخت تا هم هزینه‌ها کمتر شده و هم زمان تامین ارز کوتاهتر شود.
کد خبر : ۲۶۹۸۰۵
نویسنده :
مینا علیزاده

خرید مستقیم ارز صادرکننده توسط بانک مرکزی

به گزارش بورس نیوز، محمدرضا فرزین، رئیس‌کل بانک مرکزی اظهار کرد: برای عرضه و تامین ارز مورد نیاز صادرکنندگان و واردکنندگان مرکز مبادله ارز و طلا ایجاد شد که این مرکز محور سیاست‌های ارزی کشور به حساب آمده و برای گسترش این مرکز برنامه‌های متنوعی از جمله راه اندازی سلف ارزی، سوآپ ارزی و استفاده از سایر ابزار‌های متداول در دنیا را در نظر داریم که در آینده اجرایی خواهد شد.

فرزین با بیان اینکه مرکز مبادله ارز و طلا نهال نوپایی در اقتصاد کشور محسوب می‌شود که به تدریج توسعه پیدا خواهد کرد خاطرنشان کرد: خوشبختانه از زمان راه اندازی این مرکز، اقدامات خوبی انجام شده و نرخ ارز مبادله شده در این مرکز از زمان راه اندازی تاکنون بین ۳۶ تا ۳۹ هزار تومان بوده است.

رئیس‌کل بانک مرکزی افزود: با ساز و کار تدارک دیده شده و همکاری دستگاه‌های ذیربط، ارز‌های خدماتی مورد نیاز مردم نیز در این مرکز تامین شده و تمام تلاش ما این است که کلیه ارز‌های مورد نیاز مردم و فعالان اقتصادی را در این مرکز تامین کنیم.

رئیس‌کل بانک مرکزی با تاکید بر اینکه بخش عمده‌ای از تامین از طریق صادرکنندگان اعم از پتروشیمی فولادی‌ها و ... تامین شده به برخی مشکلاتی که منجر به طولانی شدن زمان تامین ارز می‌شود اشاره کرد و گفت: برای کوتاه‌تر شدن زمان تامین ارز از این به بعد بانک مرکزی با حذف واسطه‌ها ارز را به طور مستقیم از صادرکننده‌ها خریداری کرده و با نرخ مشخص به وارد کننده‌ها خواهد فروخت تا هم هزینه‌ها کمتر شده و هم زمان تامین ارز کوتاهتر شود.

رییس شورای پول و اعتبار با اشاره به برخی تخلفات در بازار ارز که زمینه ساز بی ثباتی و عدم تعادل در بازار می‌شود از فعالان تجاری درخواست کرد هرگونه تخلف و فساد را به بانک مرکزی گزارش دهند و تاکید کرد: در مقابله با فساد جدی هستیم و با هرگونه تخلف و فساد از سوی فعالان بازار ارز اعم از صرافی‌های بانکی و غیر بانکی، واردکنندگان و صادرکنندگان برخورد می‌کنیم و در این زمینه کمیته ویژه‌ای در بانک مرکزی ایجاد شده که موارد تخلف را به دقیق بررسی و مورد پیگیری قرار می‌دهد.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
رونق طلا با کاهش شاخص دلار
در بازارهای جهانی؛

رونق طلا با کاهش شاخص دلار

ریزش اندک قیمت نفت
در بازارهای جهانی؛

ریزش اندک قیمت نفت

ارسال نظر
خبرنامه
برای دریافت خبرنامه بورس نیوز ایمیل خود را وارد نمایید:
نظرسنجی
به نظر شما دولت چهاردهم باید کدام یک از موارد زیر را در اولویت کاری خود قرار دهد.