بورس‌نیوز(بورس‌خبر)، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
پنجشنبه ۱۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۳
شروع کار قرارداد آتی سهم با ۳ شرکت / معرفی ابزار جذاب بورس تهران تا پایان سال
یکسری تریگر برای کلیت بازار قرار داده شده و اعتقاد بر این موضوع داریم که بازار اثبات باید بزرگتر از بازار آتی باشد.
کد خبر : ۲۷۰۵۶۶

شروع کار قرارداد آتی سهم با 3 شرکت / معرفی ابزار جذاب بورس تهران تا پایان سال+بورس نیوز

بورس نیوز:

محمود گودرزی در حاشیه مراسم رونمایی از قراردادهای آتی سهم در گفتگو با رسانه بورس نیوز در ارتباط با دو طرفه شدن بازار و اینکه چه تأثیراتی بر آن دارد گفت: مکرراً اعلام کرده‌ایم که دو طرفه شدن بازار نقطه‌ای نیست و تدریجی در حال اتفاق افتادن است.

ابزار آتی تنها در خصوص سهام نیست و در ارتباط با همه ابزار هایی که در بازار سرمایه حاضرند، این اتفاق رقم خواهد خورد. ابزار آتی در مورد صندوق های با درآمد ثابت (ETF)، ابزارهای بدهی و سهام خواهد بود. شروع کار با ۲ سهام "شستا" و پالایشگاه تهران شروع کرده و یک ابزار بدهی دیگر نیز وجود دارد.

هدف اساسی ما این است که شروع کار با شرکت‌های نامبرده باشد و بعد تدریجاً در آینده ۳۰ شرکت بورس را تا پایان سال آتی سهم آن‌ها را استارت خواهیم زد.

ما دنبال این موضوع هستیم که با تکمیل سبد ابزارهای بورس تهران در آینده انشالله در سال ۱۴۰۲ یک ابزار جذاب دیگر را به نام صندوق‌های پوشش ریسک معرفی کنیم که تخصص آن‌ها سرمایه‌گذاری در انواع ابزارهای پیجیده ای که در بازار حاضر هستند.

دو طرف شدن بازار نیز موضوعی است که در خصوص سهم خاصی نیست و به تدریج نمادها اضافه می‌شوند و با گذشت زمان شاهد حضور ۳۰ شرکت برتر و در آینده، کل بورس تهران از این فرصت استفاده خواهند کرد و همچنین سایر ارکان نیز مانند فرابورس، بورس کالا و حتی بورس انرژی می‌توانند استفاده کنند.

وی در خصوص محدودیت‌های ابزار آتی بیان کرد: یکسری تریگر برای کلیت بازار قرار داده شده و اعتقاد بر این موضوع داریم که بازار اثبات باید بزرگتر از بازار آتی باشد. این محدودیت ها وجود دارد و طراحی آن به طوری است که فعالین بازار به راحتی بتوانند فعالیت خود را انجام دهند و احساس محدودیت در سطوح اربرد از این ابزار را نداشته باشند.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر
خبرنامه
برای دریافت خبرنامه بورس نیوز ایمیل خود را وارد نمایید:
نظرسنجی
به نظر شما دولت چهاردهم باید کدام یک از موارد زیر را در اولویت کاری خود قرار دهد.