بورس‌نیوز(بورس‌خبر)، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۱۰ تير ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۸
در نشست خبری عرضه اولیه سهام آسیاناما در فرابورس؛

"ناما"؛ به زودی عرضه می شود/ احتمال عرضه پتروامید آسیا تا پایان سال جاری

مدیر سرمایه گذاری ساخت و ساز گروه مدیریت سرمایه گذاری امید گفت: دو شرکت پترو امید آسیا و شرکت ساختمانی سپه در حال انجام مراحل پذیرش در فرابورس هستند.
کد خبر : ۲۷۱۳۴۸

عذرا بیانی، مدیر سرمایه گذاری ساخت و ساز و صنایع وابسته شرکت گروه مدیریت سرمایه گذاری امید درگفتگو با بورس نیوز، اظهارکرد: اگر به روند عرضه‌های اولیه گروه مدیریت سرمایه گذاری امید به عنوان سهامدار عمده شرکت تولیدی مخازن گاز طبیعی آسیاناما توجه کنید، حساسیت خاصی را مشاهده می‌کنید که گروه امید پتانسیل عرضه اولیه یک شرکت را می‌بیند و از نظر درآمد عملیاتی و سود خالص شرکت‌ها باید احساس آرامش داشته باشد. وقتی از روند رو به رشد یک شرکت اطمینان حاصل کرد اقدام به عرضه اولیه می‌کند که در روز‌های آینده شاهد عرضه اولیه سهام شرکت آسیاناما خواهیم بود. 

وی درخصوص میزان سهام عرضه شده در روز عرضه اولیه افزود: ۲۵ درصد از سهام شرکت عرضه می‌شود. اینکه ۱۲، ۱۳ درصد در همان روز عرضه شود و بقیه در اختیار بازارگردان باشد، امروز در فرابورس در بخش معاونت توسعه بازار نهایی خواهد شد. زیرا یکسری قرارداد‌ها مثل متعهد خرید و یا بازارگردانی نیز داریم که به همین تعداد ارتباط دارد. 

بیانی درخصوص روش عرضه اولیه سهام شرکت آسیاناما بیان کرد: گروه امید تمام تلاش خود را می‌کند که عرضه اولیه به صورت ترکیبی باشد تا هم مردم و هم صندوق‌ها بتوانند مشارکت داشته باشند. اما چون سهام شرکت کم است و یک شرکت کوچک یا متوسط محسوب می‌شود، قرار شد که روز اول ترکیبی باشد یعنی روز اول صندوق‌ها باشند و روز‌های آتی سهامداران حقیقی شرکت کنند، قرار است فرابورس این موضوع را به ما اعلام کند و ما نیز اطلاع رسانی خواهیم کرد.

وی درخصوص عرضه شرکت‌های زیرمجموعه گروه مدیریت سرمایه گذاری امید ادامه داد: گروه مدیریت سرمایه گذاری امید مصر است که شرکت‌های زیرمجموعه را عرضه کند. آماده‌ترین شرکت که کار‌های آن از سال گذشته انجام شد و درج نماد آن در خردادماه صورت گرفت همین شرکت آسیاناما بود. 

مدیر سرمایه گذاری ساخت و ساز شرکت شرکت گروه مدیریت سرمایه گذاری امید همچنین، خاطرنشان کرد: یک شرکت به نام پتروامید آسیا که در بحث مخازن ذخیره سازی نفت خام فعالیت می‌کند و دیگری شرکت ساختمانی سپه است. هر دو این شرکت‌ها در حال انجام فرایند پذیرش در فرابورس هستند که بنا به شرایط بازار و آمادگی شرکت‌ها عرضه اولیه در دستور کار گروه امید است.

بیانی با اشاره به شرکت پتروامید آسیا گفت: شرکت پتروامید آسیا بزرگترین مخزن ساز بخش خصوصی کشور است. این پروژه آن در چند ماه آینده به بهره برداری می‌رسد. سود قابل توجهی را برای گروه مدیریت سرمایه گذاری امید به همراه دارد. برنامه سهامدار عمده این است که وقتی بهره برداری کامل پتروامید آسیا صورت گرفت، عرضه اولیه آن انجام شود. حال اینکه این عرضه پایان سال جاری یا ابتدای سال ۱۴۰۳ باشد، در برنامه سهامدار عمده است. امیدواریم که عرضه اولیه آسیاناما برای بازار خوش یمن باشد.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر
خبرنامه
برای دریافت خبرنامه بورس نیوز ایمیل خود را وارد نمایید:
نظرسنجی
به نظر شما دولت چهاردهم باید کدام یک از موارد زیر را در اولویت کاری خود قرار دهد.